eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Data: 2024-09-11 08:04:35
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Sep 2024 22:06:51 -0500, ptoki wrote:

    > Podobnie mozna powiedziec o benzynie czy dizlu. Albo o dizlu z oleju
    > rzepakowego. Leci? Leci. Pali sie? tak. Kij tam sprawnosc.

    No ale diesel, tzn ON z ropy sie konczy, smrodzi i emituje CO2.

    Rzepak niby tylko smrodzi, ale ludzie chcą też jeść :-)

    Hm, wytłoki z rzepaku niech wp*ją :-)

    > Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
    > ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.

    Ale to bez znaczenia na razie - słoneczko nam energii i ciepła
    dostarcza tyle samo.

    Moze kiedys w przyszłosci, gdy będzie dylemat - pole uprawne, czy
    instalacja PV ...

    > No wlasnie. Na moje to przed taka agroenergia nie ma ucieczki. I

    Takie zwykłe rosliny to mało wydajne są :-(

    > chemikalia sa najlepszym magazynem energii jaki istnieje. A przynajmniej
    > podobnie dobre w porownaniu do liion - choc zalezy do czego.

    Ale li-ion to przeciez tez chemikalia.

    > Inaczej ujmujac, nie ma krola w tym temacie. Benzyna czy dizel kontra
    > akumulatory wychodza bardfzo podobnie a biorac pod uwage detale to
    > paliwa plynne nadal sa gora.

    Ale ropa sie konczy i klimat podgrzewa.

    > Ano. Ale nie wyzsza od wegla z kopalni do kol elektryka.

    Elektrownie maja spora sprawnosc, a przynajmniej sie staraja.
    Gorzej z kopalniami.

    > Juz o ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.

    > I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
    > elektrykach. Temat braku ciepla w elektryku w zimie bylby zamkniety w
    > jeden sezon.

    Moze jeszcze nikt na to nie wpadl.
    Opracuj, opatentuj, bogaty bedziesz :-)

    Jakby sie jeszcze dom dało ogrzewac olejem po frytkach i obierkami ...

    J.