eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Data: 2024-09-11 05:06:51
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-02 03:30, J.F wrote:

    > Te tanie nie mają 30%, ale chyba jednak nie o tym mowa.
    >
    > Słoneczko świeci jak świeci, abo wyciągniesz z tego ileś tam energii
    > elektrycznej, albo nie - sprawność nie ma znaczenia.

    Podobnie mozna powiedziec o benzynie czy dizlu. Albo o dizlu z oleju
    rzepakowego. Leci? Leci. Pali sie? tak. Kij tam sprawnosc.

    Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
    ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.

    > Co najwyzej możesz się zastanawiać czy lepiej ogniwa stawiać, czy
    > rzepak siać, czy buraki cukrowe, czy ziemniaki.

    No wlasnie. Na moje to przed taka agroenergia nie ma ucieczki. I
    chemikalia sa najlepszym magazynem energii jaki istnieje. A przynajmniej
    podobnie dobre w porownaniu do liion - choc zalezy do czego.

    Inaczej ujmujac, nie ma krola w tym temacie. Benzyna czy dizel kontra
    akumulatory wychodza bardfzo podobnie a biorac pod uwage detale to
    paliwa plynne nadal sa gora.

    > Ale to jeszcze inna sprawność.

    Ano. Ale nie wyzsza od wegla z kopalni do kol elektryka. Juz o
    ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.

    I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
    elektrykach. Temat braku ciepla w elektryku w zimie bylby zamkniety w
    jeden sezon.

    --
    Lukasz