eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
  • Data: 2010-04-05 09:38:50
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-05 11:05, J.F. pisze:

    > b) naprawy nie bedzie, bo diagnoza bedzie niemozliwa, bo na schemacie
    > jest jeden scalak, wszystko malutkie, sciezki ukryte w srodkowych
    > warstwach,

    No dobrze, ale nie mówimy teraz o sprzęcie w rodzaju współczesnej,
    najbardziej zaawansowanej elektroniki cyfrowej (komputery, telewizory
    LCD itp.). Mówię o takim "głupim" amplitunerze, radiobudziku, timerze
    czy nawet odtwarzaczu DVD. W tych przypadkach dałoby się ułatwić
    klientowi dokonanie naprawy przez dostarczenie schematu i niezalewanie
    płytki jakimś badziewiem. ;)
    Tymczasem obecnie wystarczy, że spali się dioda w zasilaczu i sprzęt do
    wyrzucenia...
    Inna sprawa to np. spuchnięte elektrolity na płycie głównej - myślę,
    tylko nieliczna grupa użytkowników wie, że to w ogóle da się naprawić. ;)

    > c) scalaka nie dostaniesz

    Hmm... I tak i nie. Znów zależy o jakim scalaku mówimy - jeśli jest to
    jakiś skomplikowany układ cyfrowy, projektowany specjalnie na potrzeby
    tego urządzenia, to faktycznie stoimy na przegranej pozycji. Bo niby co
    robić? Szukać innego uszkodzonego egzemplarza ze sprawną częścią -
    szkoda zachodu. Są to jednak te same problemy, przed którymi stały
    "złote rączki" w czasach PRLu - wtedy nieraz o głupi tranzystor mogło
    być trudno. ;) My mamy wolny rynek, sklepy internetowe itp.
    Przecież sporo części dzisiaj jest powszechnie dostępnych - począwszy od
    scalonych wzmacniaczy czy odbiorników radiowych, poprzez dekodery audio,
    przetworniki A\C, skończywszy na mikrokontrolerach o sporej mocy
    obliczeniowej.

    > Nie doceniasz tego "pisania tekstow".

    No dobrze. Wytłumacz mi jednak dlaczego dwa programy robiące generalnie
    to samo mają tak kolosalne różnice co do wymagań. Office 2003 uruchamia
    się w sekundę na EeePC 901, nowa wersja muli tak, że aż przykro się
    robi. Albo jaki sens ma korzystanie z systemu operacyjnego, który już na
    starcie rezerwuje sobie 90% zasobów [względnie nowego] komputera? ;)

    Ja zwyczajnie widzę jak to działa. ZU kupuje sobie komputer. System
    instaluje się z partycji recovery, razem z całą masą niepotrzebnych
    programów, niektóre z nich w wersji trial. Następnie użytkownik ściąga
    własne oprogramowanie, np. takie GG przeładowane bajerami (sam nie wiem
    czy to komunikator, internetowy odtwarzacz multimedialny czy tablica
    ogłoszeniowa). Domiaru tragedii dopełnia wszechobecny flash, którym
    współczesne strony są po prostu przeładowane (głównie w postaci
    denerwujących reklam - a mówimy o ZU, który nie wie o istnieniu AdBlocka
    i jedyną znaną mu metodą walki jest gonienie uciekającego krzyżyka). Już
    nieraz taki ZU z sąsiedztwa wzywał mnie do naprawienia "zawirusowanego"
    komputera. Gadka często bywa taka: "K***a, kupiłem go pół roku temu, a
    już jest za wolny. Co trzeba w nim wymienić? Mam kupić nowy?". Zaglądam
    do właściwości systemu, a tam jakiś Core 2 Quad, 4GB RAMu. Pomimo tego
    mój desktop (Sempron 2500+, 768MB RAMu), laptop (ThinkPad T23) czy
    netbook (Eee 901) działają o wiele, wiele lepiej w tych samych
    zastosowaniach. ;) Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że niejeden
    ZU przekonany, iż to komputer się zestarzał po roku kupi nowy, żeby mu
    Gadu-Gadu nie muliło. ;)
    To nie jest napędzanie koniunktury?