eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
  • Data: 2010-04-05 16:45:22
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 05 Apr 2010 18:19:31 +0200, Atlantis wrote:

    >Drażni mnie natomiast powszechna
    >powszechnie dzisiaj obowiązująca wśród producentów - utrudnianie, czy
    >wręcz uniemożliwianie własnoręcznych napraw po wygaśnięciu gwarancji...

    A ja ci mowie ze ten schemat zazwyczaj by niewiele dal.

    W pewnym okresie to by musiala byc gruba ksiazka, teraz z kolei
    schemat bedzie bardzo prosty - wszystko dochodzi do scalaka, i znow
    bez serwisowki nie podchodz. A serwisowki nie ma, bo sama fabryka nie
    przewiduje naprawiania tego, za drogie by to bylo.

    >No dobrze, ale jednak nie zawsze psuje się scalak. Sam to ostatnio
    >przerabiałem przy okazji diagnozowania Amatora 2 Stereo.

    Ale sprzet wspolczesny wyglada calkiem inaczej niz Amator Stereo.

    >Do komfortu jaki dawał schemat z zaznaczonymi wartościami napięć (i
    >innych parametrów) w punktach pomiarowych jest jeszcze daleko...

    Nie ma juz napiec, teraz trzeba oscylogramy.

    >Niemniej jest to wykonalne, wymaga po prostu narzędzi i
    >umiejętności. Niemniej są ludzie, którzy (amatorsko) potrafią
    >diagnozować i naprawiać komórki

    Wiesz, sam naprawilem komorke, i m.in. dlatego wiem ze to nie ma
    sensu. Trzeba dobry mikroskop, kupe dokumentacji, bo sam schemat nie
    pomoze, soft serwisowy, o ile w ogole taki jest.

    A naprawilem .. jako ze podejrzewalem zimny lut, to wyciagnalem
    opalarke .. i pomoglo.

    >albo płyty komputerowe, włącznie z wymianą scalaków.

    A mozna gdzies kupic ktorys z tych wiekszych scalakow ?

    >Hmm... Diagnoza raczej prosta - padł laser od DVD, ewentualnie coś w
    >optyce. Faktycznie tutaj naprawa byłaby dość problematyczna, precyzyjna
    >mechanika to nie to co elektronika...

    Plyty CD czyta, a laserek na czerwono po plycie swieci.
    I co dalej ?

    >Chodziło mi o coś innego - wykazanie, iż te nowe technologie nie są poza
    >zasięgiem "amatorów" i oni też są w stanie je pojąć.

    No coz, coraz drozej to kosztuje, bo trzeba porzadne plytki z
    metalizacja, a i "pojecie" dlugo trwa, bo coraz bardziej skomplikowane
    te technologie.

    >Podobnie jak mój obecny desktop z Sempronem. Jakoś szczególnie nie
    >odczuwam tego braku. ;)

    Dopoki stary dysk ci wystarcza :-P

    >Zawsze można dokupić za grosze dodatkowy kontroler na PCI. ;)

    A potem narzekac na kolejne problemy z windowsem :-)

    >Problem w tym, że u mnie zwyczajnie taka moc obliczeniowa by się
    >marnowała.

    Ale mnie sie muli na ogladaniu youtuba :-)

    >W tej chwili jedyny scenariusz zakładający wymianę komputera, jaki biorę
    >pod uwagę to pozbycie się tej skrzyni i zastąpienie jej jakimś większym
    >laptopem (15"-17") z gatunku "desktop replacement". ;)

    Tez mam ten problem - nowy komp, ale "floortop" czy laptop - oto jest
    pytanie :-)

    >Tutaj się raczej odnosiłem do sprzętu radio/audio. ;)

    A audiovideo juz nie ? :-P

    >Hmm... Mówisz, że ten ichni docx można już otworzyć w starszym Wordzie? ;)

    Tak, ktorys z updatow do office to zalatwia.

    >Tylko tutaj mamy przeszkodę natury technicznej - ich moc obliczeniowa
    >jest wiele razy mniejsza niż w [dużych] pecetach, w dodatku dochodzi
    >kwestia oszczędzania energii oraz limitów transmisji danych (których
    >szkoda marnować na durne reklamy we flashu).

    Ale sporo tych flashy to nie filmy,.

    >Myślę, że autorzy stron internetowych (podobnie jak twórcy
    >oprogramowania) będą musieli dostrzec potencjał tych małych urządzeń.

    Dostrzegli dostrzegli. otworz http://rozklad-pkp.pl/

    A teraz zrob to samo z komorki :-)

    J.