eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
  • Data: 2010-04-05 18:35:21
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-05 18:45, J.F. pisze:

    > A ja ci mowie ze ten schemat zazwyczaj by niewiele dal.
    >
    > W pewnym okresie to by musiala byc gruba ksiazka, teraz z kolei
    > schemat bedzie bardzo prosty - wszystko dochodzi do scalaka, i znow
    > bez serwisowki nie podchodz. A serwisowki nie ma, bo sama fabryka nie
    > przewiduje naprawiania tego, za drogie by to bylo.

    Widziałeś instrukcję serwisową do telefonu komórkowego? Dokładnie
    rozrysowany na wielu stronach schemat elektryczny, do tego omówienie
    poszczególnych bloków, wartości napięć w poszczególnych punktach układu
    przy danych stanach pracy. Do tego oprogramowanie serwisowe
    wprowadzające sprzęt w specjalne tryby pracy, pozwalające kalibrować
    wiele współczynników. W połączeniu ze sprzętem o powszechnej dostępności
    (ale nie tanim, np. tester GSM albo różniste mierniki radiowe) pozwala
    naprawić/poprawić bardzo wiele usterek, no może oprócz uszkodzenia
    samego PCB. Serwisy komórek powszechnie wylutowują i wymieniają na nowe
    układy w obudowach BGA więc nie jest to czarną magią. A jakoś układy do
    komórek mogą być dostępne w handlu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/