  • Data: 2011-04-11 14:14:33
    Temat: Re: F1 - DRS
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 Apr 2011 13:54:56 +0300, MMS na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Bo po pierwsze wolniejszy miał na tyle umiejętności, że bronił się
    > skutecznie.

    Bzdura nr 1 - aero obecnego bolidu F1 na tyle skutecznie utrudnia ten
    manewr, że bez "wspomagaczy" musisz być 2 sek. szybszy na okrążeniu,
    aby myśleć o wyprzedzeniu tego z przodu.

    > Teraz, wystarczy dojechać i wcisnąć automagiczny przycisk.

    Bzdura nr 2 - Hamilton nie dał rady, Webberowi też się nie udało. Więcej
    nie chce mi sie szukać. Sam duszenie guzika nic nie gwarantuje.

    > Jakoś Kubica potrafił wyprzedzić siedmiu na chyba jednym okrążeniu bez
    > DRS-a.

    A teraz wróć do tego GP i pomyśl dlaczego mu się to udało. Podpowiem Ci,
    że wtedy miał jakieś 4-5 sek. przewagi nad tymi co ich objechał. I przewaga
    ta nie wynikała z jego umiejętności.

    DRS jest, a przynajmniej miał być, antidotum na obecny kształt
    aerodynamiczny bolidów i ich wrażliwość na jazdę w brudnym powietrzu.

    Po tym jak zamrożono rozwój silników cała para poszła w aero i mamy to co
    mamy. Nieliczne akcje regulaminowe starają się organiczać aero, ale to już
    jest niejako musztarda po obiedzie.

    "Nie możesz człowieka nauczyć niczego. Możesz mu tylko pomóc odnaleźć to w
    sobie. Galileusz (Gallieo Gallei, 1564 - 1642)"