  • Data: 2013-12-03 23:16:14
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnl9rego.juj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Nadajniki UKF OIRT nie trzymały się nawet rastra 100 kHz.

    Tak, wiem, niektóre radia skakały co 50, a jeszcze inne nawet co 25 kHz.
    Jeśli nawet nie wstrzeliło się dokładnie w zero, to zapas był na tyle duży,
    że detektor nadal pracował w części liniowej charakterystyki.

    > To nie jest kwestia ceny. Ja w okresie przejściowym kupiłem nawet walkmana

    Z pewnością. Ale cena też gra rolę, mniejszą, lub większą. Przypuszczam, że
    może mieć nawet działanie psychologiczne - mając radio np. za 250 zyla i za
    249, które zostanie prędzej kupione? :)

    > z radiem obejmującym oba zakresy. Strojony potencjometrem, więc raster nie
    > dokuczał, choć gęsto się robiło -- zamiast 20 MHz obrót obejmował 43 MHz.

    Jednym ciurem? Widywałem takie. Stwarzało to z pewnością problemy
    współbieżności obwodów, a w związku z tym zapewne też narastał problem
    częstotliwości lustrzanych, zwłaszcza, jak taniej heterodynie wyrwało się
    trochę za dużo "dzieci". Moje ma niby jednym ciurem, ale w 2 podzakresach,
    zapuszczony skaner porusza się w ramach jednego. I wcale ten dolny dobrze
    nie działa (liczyłem, że przypnę coś zewnętrznego i spróbuję nocami połapać
    dalekie stacje, luhb chociaż amatorów na 70MHz... sraka - conajmniej połowa
    podzakresu, przy skanowaniu, zatrzymuje się na słyszanych naraz 2-3
    stacjach, w pomieszaniu z danymi cyfrowymi, więc zgrzyt potrafi być ładny...
    Góra jeszcze jako tako, ale też łapie skrośne i różne mieszanki, choć
    wyraźnie mniej. Bardzo za to dobrze (choć nie idealnie, ale radiofonia na
    nim zachowywała się znacznie lepiej), zachowywało się radio Kingpo K-303P,
    na zakres 70cm, bardzo czuły i z dobrym audio, ale bardzo powolny skaner,
    oraz zakres amatorski bardzo wrażliwy na skrośne, jakiś totek właził mi
    nawet po zafiltrowaniu CTCSS, niezależnie, jak ustawiłem SQL i QRG.

    > Specjalnie na polski rynek tak zrobiony. Ale komu by się chciało robić
    > oddzielnie dla nas? Może pare modeli. O posłuchaniu radia w samochodzie

    Pewnie inni by też skorzystali.

    > przez wbudowany odbiornik czaczej by należało zapomnieć.

    ? Czemu ? Ogłupiałem i nie mogę skojarzyć, skleroza, pardon... :) Bo w
    sierpniu, jak jechałem/wracałem na ślub kumpla, to nie było problemów z
    odbiorem, nawet 225 kHz było całkiem czyste, jak na dzisiejsze czasy.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.