  • Data: 2013-12-04 00:02:00
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Tak, wiem, niektóre radia skakały co 50, a jeszcze inne nawet co 25 kHz.
    > Jeśli nawet nie wstrzeliło się dokładnie w zero, to zapas był na tyle
    > duży, że detektor nadal pracował w części liniowej charakterystyki.

    Radio w samochodzie skacze mi co 50. Odstrojone o te 50 wcale nie gra
    dobrze. A nadajniki OIRT zdaje się miały częstotliwoć podawaną z dwiema
    cyframi po przecinku. Ta ostatnia, to niekoniecznie była 5 lub zero.
    Gdzieś w latach 80 zaczęto przywozić do Polski radia ze strojeniem
    cyfrowym. Okazywało się, że w zasadzie nie da się ich przestroić.

    > Z pewnością. Ale cena też gra rolę, mniejszą, lub większą. Przypuszczam,
    > że może mieć nawet działanie psychologiczne - mając radio np. za 250 zyla
    > i za 249, które zostanie prędzej kupione? :)

    Zależy jak zostaną położone w sklepie na półce. Handlowcy od dawna stosują
    Zasadę Trzech Cen. Gdy umieści się obok siebie trzy różnie rzeczy z tego
    samego asortymentu, to klienci najczęściej wybierają ten ze środka, ze
    średnią ceną. Myślą sobie tak: nie będę się wygłupiał i brał njdroższego,
    bo to pewnie wszystko i tak podobne, ale nie jestem też taki dziad, żeby
    kupować najtańsze. No i sprzedawcy na te środkowe wybierają takie, by na
    nich najwięcej zarobić. Właśnie dzisiaj kupowałem w trybie pilnym czajnik
    elektryczny, bo się teściowej spalił. W sklepie było klasycznie -- obok
    siebie czajniki zaa 39,99 zł, 49,99 zł i za 79,99 zł. Porównałem te dwa
    pierwsze -- droższy miał tandetne styki z plastikowymi prowadnicami,
    tańszy metalowe pierścienie, zdecydowanie lepiej wyglądające. Raczej
    pochodzi dłużej. Na ten dwa razy droższy tylko rzuciłem okiem, niczym
    się nie wyróżniał. Więc kupiłem (jak ten dziad) najtańszy. No cóż, tym
    razem fortel im nie wyszedł. Ale tej tandety za 49,99 leżało tam ze trzy
    razy więcej niż tych po 39,99 i 79,99 razem wziętych. Z całą pewnością
    najlepiej idą. Klasyka.

    > Jednym ciurem?

    Jednym.

    > Pewnie inni by też skorzystali.

    Z czego skorzystali? Z możliwości sprzedaży czegoś w Polsce? No, może
    paru Chińczyków z czasem by się znalazło.

    > ? Czemu ? Ogłupiałem i nie mogę skojarzyć, skleroza, pardon...

    Bo by OIRT tam nie było.

    --
    Jarek