  • Data: 2013-12-04 17:30:51
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Zaraz - cale RWPG na tym dzialalo ?.

    NRD zdaje się miało wysokie pasmo. W Polsce na początku też tak
    nadawano, transmisje były od lat pięćdziesiątych. Mieliśmy w domu
    radio Juwel z takim zakresem. Chyba dopiero regularne transmisje
    PR3 od roku 1962 były na niskim pasmie.

    > Moze Bialorus stwierdzila ze brakuje jej odbiornikow - bo reszta
    > uciekla.

    Wszyscy uciekli, nikt nie chciał się wygłupiać. Chociaż dłużej to
    trwało niż ucieczka od SECAM. Jeszcze na początki XXI wieku mieliśmy
    czynne nadajniki OIRT. Może warto przypomnieć, że zmianę tę bardziej
    od eurourzędasów wspierał niejaki Ojciec Dyrektor. Jego rozgłośnia
    jako pierwsza dostała ogólnopolską siatkę częstotliwości CCIR. Na
    OIRT było tylko niewielkie pokrycie terytorium kraju.

    > Ha - to nie nasz pomysl ?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/OIRT

    Jako pomysł na samą organizację, to nie nasz. Na zakres częstotliwości
    niby też nie, bo radziecki.

    > No nie, partii po 1 mln bedziemy potrzebowali kilkadziesiat.
    > To i modeli kilkadziesiat.

    Ojciec Dyrektor na początku sprzedawał "radioodbiorniki do odbioru
    Radia Maryja". Nawet dobrze szedł ten biznes. Ale ludzie kupowali,
    bo chcieli odbierać, więc musieli. Gdybyśmy jakimś cudem ostali się
    przy starym pasmie, to by rynek radioodbiorników zamarł. Ludzie by
    nie kupowali nowych, bo by ich na rynku nie było, a Chińczyk by sobie
    odnotował, że w kraju nad Wisłą radia nie słuchają, więc nie ma się
    co tam pchać.

    > To juz przetrenowane - inni sie dostosuja.
    > Ale PaFaWag dziwnie upadl

    Co przetrenowane? Zmienialiśmy szerokość?

    > Nie wiem czy pamietasz, ale nasz system inny niz "reszty Europy".
    > DVB-T

    Świetnie pamiętam. Zwlekaliśmy z przejściem i doczekaliśmy się MPEG4.
    Inni też powoli dokonują zmiany, albo zrobią to za jakiś czas. Warto.

    > A lokalna "produkcja" telewizorow bardzo preznie idzie :-)

    Są takie same, jak na całym świecie.

    --
    Jarek