  • Data: 2013-12-04 16:35:44
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Właśnie nie. Pomysł na jednolity uporządkowany raster w ogóle jest
    >stosunkowo młody. W którym roku przestrojono Warszawę I z 227 kHz
    >na 225 kHz?

    Ale tam chyba tez byl jakis raster, tylko inny.
    Na FM moglo nie byc, bo zasieg krotki, ale tu trzeba bylo jakos w
    calej Europie uzgadniac.

    >W strojonym cyfrowo raczej nie ma. Bo po co?

    No wiesz, kwarc ile moze miec odchylki - 50ppm ?
    To i 100MHz heterodyna moze sie o 50kHz odchylic.

    >Mam trochę inne zdanie. To znaczy chłam chłamem (w sensie wykonania),
    >ale możliwości współczesnego wszystkomającego scalaka za parę złotych
    >są dużo większe niż to, co mogły zaoferować niegdysiejsze najbardziej
    >wyszukane konstrukcje.

    A to nie wiem co za supermarket odwiedzasz. Pelno roznych malych
    radyjek ... ale galka strojone.
    A tu tlok w eterze i ja bym chcial takie z synteza.
    A takich to nie ma, trzeba szukac w innych sklepach, beda drogie ..

    >Samochodowe radia, to w ogóle najlepszy przykład. Domowe, to można
    >lepiej
    >lub gorzej przestroić. Ale co w aucie? Liczyć na Chińczyka, że się
    >zlituje
    >i wypuści ze trzy modele z przełącznikiem zakresów? To były smutne
    >czasy,
    >kiedy człowiek po ujechaniu kilkudziesięciu kilometrów od granyc
    >kraju
    >tracił możliwość odbioru radia.

    No i co - bedziesz po niemiecku sluchal, czy po czesku ? :-)

    satelitarne ... ale u nas 10$ za miesiac to troche drogo :-)

    J.