    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 21 Aug 2021 07:45:29 -0700 (PDT)
    <611d22b2$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <611d6198$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <v5svlttnzp39.1byan53pks39l$.dlg@40tude.net>
    <611e4db8$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <letku9pnd1xh$.10ltbyuxwx9oc$.dlg@40tude.net>
    <611e9cd1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lax4naprg1rv$.l692aekvescf$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <glk5l8ykvtio$.1olc6na59spq5.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <61204539$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 02:13:46 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > No ale przynajmniej ich sądzono. Poza tym Sonderfahndungsbuch Polen to
    > była lista Polaków, a nie Żydów. Niemcy sobie zrobili listę najbardziej
    > znamienitych Polaków, których w pierwszej kolejności chcieli wymordować.
    > Pewnie w jakiejś części byli na niej Żydzi, bo wielu z nich było ludźmi
    > bogatymi i wykształconymi. Tylko co to ma do omawianego tu tematu?
    > Skąd wiedziałeś? No w sumie nie trudno było domyślić się, że
    > przywoływanie zbrodni niemieckich na Polakach w dyskusji o udziale
    > Polaków w zbrodniach na Żydach jest idiotycznym pomysłem w samym założeniu.
> [...]
    Nie szukam na siłę udziału Polaków bo wiem że taki udział był. Był minimalny ale był
    i jego nie da się zakłamać jak chcesz to zrobic. Był również udział Żydów w wydawaniu
    Żydów. Tego też nie da się zakłamać. Nie da się również zakłamać że Polacy nic nie
    wiedzieli o zbrodniach niemieckich jakie ci popełniali na Polakach od pierwszych
    godzin wojny. Od zbrodni zaczęła się wojna bo zbrodnią był atak na małe miasto
    Wieluń. Cały okres wojny to nieprzerwany ciąg zbrodni wojennych. I ty twierdzisz że
    Polacy nic nie wiedzieli. A co do tego żebym ja coś robił pisaniem na grupach.
    Kolejny raz wyszło że jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka. Grupy
    prowadzi google i dało swoje narzędzia żeby umożliwić korzystanie. Korzystam z
    narzędzia Googla. Jeśli coś u ciebie nie działa to znaczy że ty masz popsute a nie
    ja.