  • Data: 2021-08-24 22:57:57
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 24 sierpnia 2021 o 17:29:00 UTC+2 J.F napisał(a):

    > No ale zaczales od "To się nazywa propaganda. Według niej Polacy nie
    > wiedzieli że niemcy masowo mordują Polaków wyznania mojżeszowego"
    >
    > Nie bardzo wiem o co z ta propaganda chodzi, i czemu to takie istotne,
    > czy Polacy wiedzieli, czy nie wiedzieli, ale:
    > -podales przyklad mordowania Zydow z Przemysla, no owszem, 500 osob
    > to juz jakby masowka, ale w skali pozniejszych zbrodni - drobiazg.
    > -Polacy widzieli pozniejsze dzialania w Przemyslu ... ale tam bylo
    > "wypedzanie".
    > -podales przyklad Lodzi, a to szersza akcja 60 tys Polakow.
> [...]
    len

> [...]
    > wiezie - no ale to kilku Polakow rozpracowalo - na ile rozpowszechnili
    > te informacje w kraju - znow nie wiemy.
    > Poinformowano sojusznicze rzady - ktore nie uznaly za stosowne
    > opublikowac informacji.
    >
    > Dodaj, ze w kraju informacje rozchodzily sie powoli, bo radia nie
    > wolno bylo miec, gazety pisaly to, co Niemcy chcieli, pozostawala
    > propaganda szeptana i nielegalne gazetki/ulotki.
    >
    > No i nalezy wnioskowac, ze sami Zydzi w warszawskim getcie o masowym
    > mordowaniu dowiedzieli sie w 1943, skoro powstanie wybuchlo w

    Masz rację nikt nie wiedział że niemcy mordują. Radio dopiero po wojnie się w Polsce
    pojawiło nie można było nadać wiadomości o ataku na Wieluń. Jak byś był polskim żydem
    w czasie wojny i był w getcie to byś wierzył że doczekasz wnuków jak cię przesiedla
    na wschód. A jak byś był żydem co mieszkał w tym samym mieście co moja mama i akurat
    w czasie gdy dotarły do niego oddziały eliminacyjne był u znajomych to być wiedział
    że wymordowali wszystkich Żydów z tej miejscowości? Zgłosił byś się na policję bo tak
    nakazali niemcy czy starał się ukryć?