    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Date: Wed, 8 Jul 2020 19:26:01 +0200
    <re1k86$cjr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <re1m0l$hm9$1@dont-email.me>
    <3...@t...no1>
    <re1vim$e5v$1@dont-email.me>
    <5f048ccc$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <re26ov$u63$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <re2n18$bf3$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <re3li2$3rc$1@dont-email.me> <5f058025$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <re419d$un8$1@dont-email.me>
    <5f05bcf2$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <re4i6o$836$1@dont-email.me> <5f05e24c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <re4p4a$ntv$1@dont-email.me> <5f05f37c$0$555$65785112@news.neostrada.pl>

    On 08/07/2020 18:25, J.F. wrote:
    > Akurat przez wiele lat ci sprytniejsi nie emigrowali, bo nie mieli
    > potrzeby, to raczej fragment emigracji.
    > A czy to rozmnazanie bylo takie hermetyczne ... nie wszyscy tam byli
    > tacy hermetyczni.

    Oni, ortodoksi głównie, są skrajnie hermetyczni.

    > Za to czasem sie zastanawiam, co sie stalo z bogatymi polskimi
    > zydowskimi fabrykantami.
    > Niemcy ich nie lubili, ale Rosjanie tez nie.
    > W pore wyjechali chocby do Szwajcarii ?

    Jak byli sprytni ;) Czy byli? Troche szkoda tak zostawić fabrykę.

    > No chocby paradoks Banacha-Tarskiego.
    > z jednej kuli mozna zrobic dwie takie same.

    Ale z tego co pamiętam poprzez przejście przez nieskończoności. Niech
    się wypowie jakiś matematyk, bo tam z tego co pamietam były postępy
    niedawno.

    Swoją drogą masz np. szeregi warunkowo zbiezne których suma jest
    dowolna, wliczajac w to arbitralne, wyssane z palca, wartości. Ciezko to
    nazywać sprzecznością, to taka ... cecha tych złośliwych ciągów. Tam też
    cokolwiek == cokolwiek, tylko że nie wolno tak porównywać bo to ciągi ;)

    > No, moze i po tych 16 mozna bylo zrobic 100 dobrych .. ale majster by
    > chyba nie dal rady, bo budowa troche trwala.

    Dlatego był majster i kilku uczniów. Ten mechanizm działał całkiem
    sprawnie przez wieki zapewniając ciągłość doświadczenia i tworząc
    niezbędne dla optymalizacji genetycznej źródło mutacji :).

    > Ktore to sa te zawalone ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Piramida_%C5%81amana

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Piramida_Sechemcheta

    Nie każda piramida wyszła. Albo źle stawiali, albo nie tam gdzie
    powinni, albo nie pod takim kątem, albo nie z tego materiału. Miałem
    kiedyś listę takich niedokończonych "bo się coś popsuło" i była
    zastanawiająco długa.

    Trzeba brać poprawkę że stoją długo tylko dobrze zbudowane budowle. Nie
    wynika z tego że wszystkie były dobrze zbudowane.

    > I o to wlasnie chodzi - na studiach ucza podstaw, a tu sa gotowe tabele,

    I bardzo dobrze że są. Inna sprawa że hydraulik takimi duperelami głowy
    sobie nie zawraca ;)

    > Jesli nikomu nie przeszkadza ... swietnie.
    > Ale potem zamiast w domku trzeba zrobic w 20-pietrowym budynku ...

    Tego nie robią Heńki, a jak robią, to jest doskonale znana instytucja
    usterkowania.

    > ale czy kilkaset lat to trwalo ?

    Wyplenianie pogaństwa? Do dzisiaj podobno (w/g katolików). A na serio o
    czczeniu po cichu jakiś wystruganych bożków po wsiach, czytałem coś z
    jakąś datą 18xx. Chyba na terenie dzisiejszego Podlasia. Raczej nie mam
    się jak powołać na źródło bo czytam to bardziej przypadkowo, jak wpadnie
    w łapska i nie spisuje każdej daty i autora z nadzieją na błysnięcie na
    grupach za 20 lat.

    > Trudno powiedziec jak wygladala organizacja panstwa i spoleczenstwa
    > wczesniej ... ale chlopow panszczyznianych chyba nie bylo.

    Ja bardziej mam na myśli walenie się po mordach z rozmachem międzynarodowym.