  • Data: 2020-07-08 17:35:34
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/07/2020 17:12, J.F. wrote:
    > Ale chyba teraz nie sa w USA przesladowani.

    To pokłosie emigracji *sprytniejszych*, którzy potem rozmnażali się dośc
    hermetycznie w tej grupie.

    > Chyba cala masa.

    No własnie nie słyszę. Słyszę raczej o niemożności przeprowadzenia
    dowodu czegośtam. Sprzeczność? Że na końcu 2+2=4 albo 5 w/g różnych
    gałezi matematyki?

    > Raczej nie bylo mozliwosci tylu prob.

    Nie wiadomo, pozostałe 16 stanowiło źródło gruzu na 17. Piramidy tak
    właśnie powstawały, cały czas stoją resztki tych nieudanych eksperymentów.

    > To chyba nie o to mi chodzi, skoro sie daje policzyc.
    > Raczej cos takiego - instalacja CO w domku, kaloryfery powiedzmy znane
    > ... ale jaka ma byc moc pompy obiegowej i srednica rurek ?

    To się dalej daje policzyć. Ba, nawet liczyłem od dupy strony:
    kombinowałem z przepływami laminarnymi a tu się okazuje że są gotowe
    tabele z których da się wyczytać jaki opór stawia woda płynąc w takiej a
    takiej rurce. Tylko że nikt z nich nie korzysta. Wrzuca się 3/4 w pionie
    i połówki do kaloryferów. I bangla. Margines błedu jest tak ogrmny że
    czym byś i jak być nie zrobił - zadziała. Nijak z tego nie wynika że
    Heniek montujący stodoły i hydraulikę to geniusz matematyczny. Wynika
    tylko to że doświadczenie nieudanych prób wczesniej daje całkiem solidne
    podstawy do poprawnego projektowania przyszłych. Zupełnie jak w ewolucji.

    Może ktos się duperelami przemuje w instalacjach przemysłowych ale przy
    budowie domku? Bierze się na oko, jak Heniek co budował kate^M^M^M^stodoły.

    > 1 calowe starcza, a pompa dowolna ze sklepu - taka jest wiedza
    > praktyczna i wystarcza :)

    Ba, nawet moce spieprzenie, jak odwórcenie obiegu, nie powoduje żanych,
    łatwo obserwowalnych efektów. Jest ciepło, miało być ciepło, problem
    solved. Znam człowieka który 10 lat miał obróconą pompę obiegową c.o. i
    zauważył to dopiero ktoś zmieniajacy ją bo się zatarła.

    > A tu widzisz - jest tego troche i moga byc ciete z metra :)
    > Czy inny przyklad - uczyli cie elektrycznosci i magnetyzmu ...
    > zaprojektuj transformator bez nomogramu :-)

    Uczyli i tego. Co z tego jednak, skoro do projektowania trafo trzeba
    mieć szeroką wiedzę od teorii i matematyki po gatunki olejów i
    dostępnośc odlewni? Jedna osoba tego wszak nie projektuje, dodatkowo
    działa tutaj optymalizacjia genetyczna: przed tym trafem było tysiąc
    innych i jako tako kumamy jak zaprojektować 1001.

    > O tyle istotne, ze chodzi o tereny "pod władzą Mieszka"

    A które to były? Nawet tego dokładnie nie wiadomo. Nie rozdrabniajmy
    się. To nie jestak jak Jarkowi się wydaje że ktoś pstryknął pieczatkę i
    nastepnego dnia wszyscy byli szczęsliwi i mieli darmowe autobany w
    niemcach jako członkowie wspólnoty. W zasadzie niewiele się zmieniło od
    razu, głównie należało znaleźć inne oficjalne powody walenia się po
    mordzie. I znajdowano, bo zawsze się znajdą.

    > Tylko gdzie tu postep, jesli oni nic nie rozumieja :-)

    O to proste przecież. Wczoraj było niezaorane, dzisiaj jest. Jest więc i
    postęp. Jak w całym średniowieczu (minus matematyka i może troche
    astronomii, ale tylko odrobinkę).