  • Data: 2021-11-07 20:22:37
    Temat: Re: Dziwny problem z anteną UKF i wzmacniaczem antenowym
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Nov 2021 20:23:05 +0100, JDX wrote:
    > Padł mi poprzedni wzmacniacz antenowy, więc kupiłem sobie nowy:
    > https://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_masztowy_dvb-t_m
    a080l_fm-vhfiii-uhf_terra_R82022.htm.

    > Do wzmacniacza jest podpięta antena UHF, VHF oraz taka antena UKF:
    > https://www.dipol.com.pl/antena_radiowa_dipol_3_rz_b
    _A0312.htm, przy
    > czym ja mam jeszcze starą wersję z takim symetryzatorem:
    > https://www.dipol.com.pl/symetryzator_antenowy_sa_i-
    iii_C0001.htm.

    > I teraz uwaga: przez większość doby jest OK, ale w godzinach 15:55-21:00
    > są problemy z odbiorem niektórych MUX-ów oraz niektórych stacji
    > radiowych. [...]

    > Czyli Antena UKF jakoś zakłóca wzmacniacz. Tak jakby się wzbudzał? Ale w
    > takim razie dlaczego tylko w określonych godzinach? Coś gdzieś w okolicy
    > (w sensie geograficznym) ,,sieje" w okolicy pasma UKF w tych godzinach?

    IMO - te godziny sugeruja, ze cos sieje.
    I to nie bardzo wiadomo w jakim pasmie, choc jak widac - wejscie UKF
    wrazliwe, a tam pewnie filtr pasmowy.

    > Co może być przyczyną i jak temu zaradzić? Jakiś tłumik (!!!) na wejściu
    > FM, np.
    > https://www.dipol.com.pl/tlumik_staly_6db_dse_ta01-0
    6_5-1000_mhz_R50160.htm
    > ?

    IMO - bardziej jakis filtr pasmowy.
    Wlacz tez radio i przeszukaj pasmo - moze jakis pirat nadaje.
    Choc przydalby sie jakis lepszy skaner, na szersze pasmo.

    Mozna tez poruszac antena i namierzyc zrodlo - choc ta antena raczej
    malo kierunkowa.

    No i dwa radykalne rozwiazania:
    -kupic wzmacniacz taki, jaki miales wczesniej,
    -przeprowadzic drugi kabel na radio.

    J.