  • 21. Data: 2010-05-07 09:30:06
    Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7ddac797-a71f-40a0-abe1-ca84a37fabf5@d39g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On 7 Maj, 00:54, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:
    > Również w przypadku uszkodzeń mechanicznych raczej łatwiej jest odzyskać
    > dane z
    > SSD gdzie połowa kości się ostała niż z HDD gdzie ostała się połowa
    > talerza.

    Gorzej jeśli się okaże, ze owszem odzyskasz połowę danych - ale będzie
    to pół bajta z każdego bajta danych (nie wiem jaki jest "przeplot" na
    dyskach SSD, ale sporo pamięci flashowych tak działa).

    ->
    Celny strzał. Na ogół w SSD jest 16 kości pamięci flash.

  • 22. Data: 2010-05-07 11:12:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem mijasz się z prawdą - dyski twarde zostaną z nami jeszcze
    > stosunkowo długo i stosunkowo długo będą rozwijane. Właśnie ze względu na
    > koszt. Taśmy magnetyczne też jakoś nie chcą odejść.

    Tez tak myślałem o czarnych płytach. Byłem (chyba) w 1989 w NRF :),
    kupowałem
    za bezcen zapakowane, "czarne krążki" Sprzedawcy z uśmieszkiem, stosując
    jeszcze opust
    "pozbywali sie LP, ja kupowałem tez z uśmieszkiem, że "u nas CD nie wejdzie
    jeszcze 10 lat".
    Jakoś tak za rok pojawiły sie powszechnie.
    Z dyskami moze być podobnie, zmiany doznają dodatkowego przyśpieszenia:).

    Artur(m)

  • 23. Data: 2010-05-07 11:58:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej S." 4be3bb29$...@n...home.net.pl

    > Pachnie to Noblem dla Eneuela.

    Już kiedyś pisałem o takim dysku. Ale Noblistą
    nie zostałem -- jak zwykle zmowa przeciwko Polakom.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-05-07 12:04:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PaPrYcZaK" hs07jp$699$...@n...vectranet.pl

    > taaa tylko ile taki dysk by ważył i jakich rozmiarów byłby? :)

    Byłby krótszy i lżejszy o mechanizm poruszający głowicami.
    Natomiast wysokość nie zmieniłaby się. No i byłby cięższy
    o ileś głowic, ale w efekcie ważyłby mniej więcej tyle
    samo. Czyli byłby zysk na miejscu. (zysk w rozmiarze)

    Trudnością byłoby ustawienie głowic nad talerzykiem,
    ale zapewne można i to jakoś rozwiązać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2010-05-07 12:17:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur(m)" hs0sej$151r$...@s...tu.kielce.pl

> [...]
    > stosując jeszcze opust "pozbywali sie LP, ja kupowałem tez z uśmieszkiem,
    > że "u nas CD nie wejdzie jeszcze 10 lat". Jakoś tak za rok pojawiły sie

    Powszechnie w 1990? Chyba nie. Gdy ja wyasygnowałem 300$ w 1991 roku na
    muzyką na CD uznano mnie za przygłupa. W tamtym czasie w Polsce trudno
    było kupić jakąkolwiek muzykę na CD. Jeszcze chyba w 1992 roku płyty CD
    przywiozła mi hamerykańska żydówka. Zaskoczyła mnie, bo przywiozła mi
    dokładnie to, o co ją prosiłem, nie zważając na to, co mówił do niej
    głos wewnętrzny. ;) Byłem zdumiony lekkością życia w kraju, w którym
    ludzie rozmawiają ze sobą... W Polsce obowiązuje te, co mówi ,,czucie''. :)

    A obowiązuje, albowiem nawet taki kustosz Butwiłowski utrzymuje, iż
    to głos samego Boga. Za poprzednika JPII na religiach twardo uczyli
    nas, że te wewnętrzne głosy należy ignorować. Za JPII też niektórzy
    kapłani twierdzili podobnie. Pewien generał zakonu (nie wiem, czy to
    generał brygady, czy dywizji, czy armii) pisał w swym dziele, że te
    wewnętrzne głosy to narzędzie diabła, który takimi głosami posługując
    się, gra na duszy ludzkiej niczym na fortepianie, motając, opętując...

    > Z dyskami moze być podobnie, zmiany doznają dodatkowego przyśpieszenia:).

    Ze dwa lata temu Seagate twierdził, iż talerzykowate dyski będą rozwijane.
    I raczej są, skoro zaburza się świętość ;) sektora półkilobajtowego... Za
    tym zaburzeniem pójdzie inna organizacja logiczna dysku IDE w ogóle, więc
    dysk z talerzykiem ma przed sobą jeszcze przyszłość.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2010-05-07 12:35:41
    Od: "pitpull" <p...@b...com.pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby nad talerzami do dysków twardych umieścic 2 ramiona z głowicami
    > zamiast jednego? Zastosowanie czegoś takiego znacząco przyspieszyłoby czas
    > dostępu do danych bo gdy jedno ramie zajęte byłoby rzeźbieniem to drugie
    > mogłoby w tym czasie uzyskiwać dostęp do zupełnie innych obszarów z
    > danymi. W przypadku awarii głowic w jednym z ramion możnaby też dane
    > odczytać drugą głowicą co znacząco podniosłoby niezawodność. Dysk z
    > oczywistych względów byłby dłuższy o kilka cm a talerze znajdowałyby się w
    > środkowej części a ramiona z głowicami z przodu i z tyłu.

    A może problemem jest "ustawnienie" głowic w ścieżkach?
    Nie wiem jak rzeczywiście jest, ale jak jest jedna to mozna sie bardzo nie
    przejmować jej ustawieniem - jak sobie "wyryje" ściezki tak ma i tak używa.
    A druga by się musiała "wstrzelić".

    pitpull

  • 27. Data: 2010-05-07 12:56:09
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    MC pisze:

    > Nie poszli. LED nie zastępuje lasera mamy raczej do czynienia z
    > koegzystencją niż wypieraniem jednej technologi przez drugą.

    No to jak koegzystuje w np ledowej Oki?
    --
    A S

  • 28. Data: 2010-05-07 13:47:48
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > No akurat jest dokładnie odwrotnie. Jak Ci w SSD padnie np. kontroler to
    > łatwiej jest wlutować nowy niż wymienić głowicę w dysku.

    Tak, ogólnie jest łatwiej wlutować nowy kontroler, ale w statystycznym
    średnim mieście z dala od Warszawy łatwiej "na jutro" wymienić głowicę dysku
    niż znaleźć firmę, która ma części do dysków SSD i wymienia je mniej więcej
    na poczekaniu.

    > Tak ale np. obróbkę tych zdjęć możesz przeprowadzać na mniejszym dysku SSD
    > (bo
    > szybciej) i potem zgrywać je na dyski HDD.

    Akurat obróbka zdjęć (przynajmniej u mnie) nie ma wiele wspólnego z
    wydajnością nośnika. Otwarcie RAWa 25MB to czas pomijalny, a wszystko po
    otwarciu odbywa się już w pamięci RAM i zależy od wydajności zestawu
    procesor/chipset/RAM.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 29. Data: 2010-05-07 14:22:51
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Doxent pisze:
    > Zastanawia mnie dlaczego producenci dysków nie wpadli jeszcze na pomysł
    > aby nad talerzami do dysków twardych umieścic 2 ramiona z głowicami
    > zamiast jednego? Zastosowanie czegoś takiego znacząco przyspieszyłoby

    Pomysł został opatentowany już bardzo dawno temu:

    http://www.google.com/patents?id=kpkcAAAAEBAJ&prints
    ec=abstract&zoom=4#v=onepage&q&f=false

    i chyba Maxtor kiedyś wypuścił serię takich dysków, ale nie podbiły
    rynku, widocznie krótszy czas dostępu nie rekompensował wysokiej ceny.

    T.

  • 30. Data: 2010-05-07 15:48:05
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 6 May 2010 22:16:39 +0200
    is the real date, "Doxent" <d...@g...pl> has written something
    quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Zastanawia mnie dlaczego producenci dysków nie wpadli jeszcze na pomysł aby
    >nad talerzami do dysków twardych umieścic 2 ramiona z głowicami zamiast
    >jednego?

    Więcej elementów ruchomych -> większa możliwość awarii.
    Wyższa cena produkcji, a zysk znikomy, dodatkowo zysk wydajności wcale
    nie tak duży, jakby się mogło wydawać.
    A tak w ogóle po cholerę sobie komplikować życie, skoro można niemalże
    to samo uzyskać spinając kilka dysków w RAID i jeszcze mieć bonus w
    postaci zwiększonej pojemności i kilku kopii danych...

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.