  • 1. Data: 2010-05-06 20:48:08
    Temat: HUB USBx10 kilka pytań w kontekście komunikacji po RS232
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Witam,

    Problem:

    muszę podłączyć do komputera 10 urządzeń (telefonów komórkowych).
    OS: XP SP3

    Posiadam:

    10 telefonów komórkowych
    10 kabli telefon<->rs232
    10 przejściówek PL-2303 Prolific (rs232<->USB)
    1 Hub USB z 10 portami (aktywny)

    Czy po spięciu tego wszystkiego do kupy będę w 'device manager' miał porty COM2,
    COM3,....,COM11 itd.?

    Program, który obsługuje telefony wymaga podania portu i prędkości transmisji.
    Stąd moje pytanie. Czy takie coś ma szansę przejść? Czy są jakieś ograniczenia w
    ilości emulowanych COMów w WinXP? Czy jeśli użyję 2 hubów USB będę mógł
    podłączyć 20 urządzeń?

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

    Robert

  • 2. Data: 2010-05-06 21:20:31
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-06 22:48, Robert pisze:
> [...]
    > ilości emulowanych COMów w WinXP? Czy jeśli użyję 2 hubów USB będę mógł

    A te telefony nie mają bluetooth"a?

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-05-06 22:32:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Robert" napisał:

> [...]
    > 1 Hub USB z 10 portami (aktywny)
    >
    > Czy po spięciu tego wszystkiego do kupy będę w 'device manager' miał porty

    To zależy, co masz teraz ;-) Zresztą zawsze możesz je przenumerować.

    > Program, który obsługuje telefony wymaga podania portu i prędkości
    > transmisji.

    A czy obsługuje porty COM z numerami wyższymi niż COM9? Bo sądząc po kablach
    (RS232) są do dość wiekowe aparaty a starsze oprogramowanie (np. do
    Siemensów) obsługiwało tylko porty COM1...COM9.

    > Czy są jakieś ograniczenia w ilości emulowanych COMów w WinXP?

    Czytałem kiedyś, że XP obsługuje porty COM1...COM256. Ale ostatnio
    podłączałem rejestrator do COM634. I nawet działał.

    JoteR

    PS. Mam wrażenie, że to NTG, ale że zagadnienie poniekąd również sprzętowe,
    to bez FUT-a.

  • 4. Data: 2010-05-07 06:28:33
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał:

    [ciach!]

    > A te telefony nie mają bluetooth"a?

    Sęk w tym, że nie mają. To wiekowe apraty Nokia 5110.

  • 5. Data: 2010-05-07 06:49:50
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał:

    > To zależy, co masz teraz ;-) Zresztą zawsze możesz je przenumerować.

    Oczywiście jakieś tam zasoby obecnie mam więc może nie być COM3 czy COM4 ale to
    nie problem, bo jak napisałeś można to przenumerować.

    > A czy obsługuje porty COM z numerami wyższymi niż COM9? Bo sądząc po kablach
    > (RS232) są do dość wiekowe aparaty a starsze oprogramowanie (np. do Siemensów)
    > obsługiwało tylko porty COM1...COM9.

    To soft autorski. Numer portu wpisuje się z palca. Próbowałem już z COM111 i
    inną egzotyką i działa więc powinno być OK.

    > PS. Mam wrażenie, że to NTG, ale że zagadnienie poniekąd również sprzętowe, to
    > bez FUT-a.

    Też do końca nie wiedziałem gdzie to wysłać, padło na PCP, bo nic lepszego nie
    potrafiłem wymyśleć.

    Pozdrawiam serdcznie i dziękuję za porady.

  • 6. Data: 2010-05-07 15:10:31
    Od: MAR <m...@s...org>

> [...]
    >
    > 10 telefonów komórkowych
    > 10 kabli telefon<->rs232
    > 10 przejściówek PL-2303 Prolific (rs232<->USB)

    Skoro to wszystko posiadasz, to czy nie najszybciej byłoby to podłączyć
    i samemu się przekonać ?

    --
    Mar

  • 7. Data: 2010-05-07 16:44:08
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-07 08:28, Robert pisze:
    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> napisał:
    >
    > [ciach!]

    > Sęk w tym, że nie mają. To wiekowe apraty Nokia 5110.

    Aha, to szkoda.

    --
    animka