  • 1. Data: 2010-05-06 20:16:39
    Temat: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Zastanawia mnie dlaczego producenci dysków nie wpadli jeszcze na pomysł aby
    nad talerzami do dysków twardych umieścic 2 ramiona z głowicami zamiast
    jednego? Zastosowanie czegoś takiego znacząco przyspieszyłoby czas dostępu
    do danych bo gdy jedno ramie zajęte byłoby rzeźbieniem to drugie mogłoby w
    tym czasie uzyskiwać dostęp do zupełnie innych obszarów z danymi. W
    przypadku awarii głowic w jednym z ramion możnaby też dane odczytać drugą
    głowicą co znacząco podniosłoby niezawodność. Dysk z oczywistych względów
    byłby dłuższy o kilka cm a talerze znajdowałyby się w środkowej części a
    ramiona z głowicami z przodu i z tyłu.

  • 2. Data: 2010-05-06 20:31:01
    Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Doxent pisze:
> [...]
    > oczywistych względów byłby dłuższy o kilka cm a talerze znajdowałyby się
    > w środkowej części a ramiona z głowicami z przodu i z tyłu.

    Pewnie ze wzgledu na koszta, HDD to juz dzis jest technologia skazana na
    wymarcie wlasnie ze wzgledu na koszta produkcji.

  • 3. Data: 2010-05-06 20:58:21
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** zenek <z...@o...pl> wrote:

    > Pewnie ze wzgledu na koszta, HDD to juz dzis jest technologia skazana na
    > wymarcie wlasnie ze wzgledu na koszta produkcji.

    Tzn. za jaki czas dyski twarde wymrą? Ile masz dysków twardych w komputerze i
    czemu nie wymieniłeś jeszcze na SSD?

    Moim zdaniem mijasz się z prawdą - dyski twarde zostaną z nami jeszcze
    stosunkowo długo i stosunkowo długo będą rozwijane. Właśnie ze względu na
    koszt. Taśmy magnetyczne też jakoś nie chcą odejść.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-05-06 21:06:36
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > stosunkowo długo i stosunkowo długo będą rozwijane. Właśnie ze względu na
    > koszt. Taśmy magnetyczne też jakoś nie chcą odejść.

    Wiesz jaki jest koszt wyprodukowania komponentow do dysku SSD i do dysku
    HDD?
    1:10 i co ty na to ?

    A wiesz o tym ze wielkosc identycznego dysku SSD i HDD to podobna
    zaleznosc ?
    Dyski SSD mozna zmniejszyc 10 krotnie zamykajac w jednej strukturze
    wszystkie elementy w przypadku HDD tego nie zrobisz.

  • 5. Data: 2010-05-06 21:22:34
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** zenek <z...@o...pl> wrote:

    > Wiesz jaki jest koszt wyprodukowania komponentow do dysku SSD i do dysku HDD?
    > 1:10 i co ty na to ?

    Takiego dajmy na to 1TB dysku? Generalnie strasznie bredzisz.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2010-05-06 21:33:31
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Takiego dajmy na to 1TB dysku? Generalnie strasznie bredzisz.

    Wybacz nie bredze ja to wiem.

    Problem w tym ze firm ktore produkuja pamieci NAND Flash jest raptem
    kilka na swiecie i one trzymaja ceny.

    Slyszales kiedys o czyms takim jak zmowa cenowa ?

    cENA SSD to nie REALNY koszt produkcji a tzw Know how, i tak dlugo jak
    nie pojawi sie konkurencja z nizsza cena bedziesz placic jak za zboze.

    Placisz za swoja glupote ! Bo jakbys wiedzial jak i mial do tego
    odpowiednie przyrzady to bys sobie to sam wyprodukowal.

    Identycznie jest z dobrami typu marchewka i papier toaletowy.

  • 7. Data: 2010-05-06 21:43:23
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** zenek <z...@o...pl> wrote:

    > Wybacz nie bredze ja to wiem.

    Oczywiście, że bredzisz ponieważ nie bierzesz pod uwagę pojemności. Twoim
    zdaniem koszt wyprodukowania 1TB dysku SSD jest 1:10 względem dysku twardego
    tej samej pojemności?

    > Problem w tym ze firm ktore produkuja pamieci NAND Flash jest raptem kilka na
    > swiecie i one trzymaja ceny.

    A co mają za darmo rozdawać? :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 8. Data: 2010-05-06 22:00:53
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Placisz za swoja glupote ! Bo jakbys wiedzial jak i mial do tego
    > odpowiednie przyrzady to bys sobie to sam wyprodukowal.

    Procesor też sobie w piwnicy wydłubiesz? Bo to mniej więcej taka sama
    technologia.

  • 9. Data: 2010-05-06 22:13:13
    Od: zenek <z...@o...pl>

    MC pisze:
    > Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Procesor też sobie w piwnicy wydłubiesz? Bo to mniej więcej taka sama
    > technologia.

    Wiec napisalem ze placisz nie za koszt produkcji a za know how.

    Podobnie jak salata ktora moglbys miec w ogrodku ale nie masz ani
    ogrodka ani nasion wiec musisz pracowac jak niewolnik zeby to kupic.

    Identycznie jest z know How. jakby 1000 firm mialo technologie produkcji
    SSD wtedy ceny spadly by podobnie jak na dobra ktore teraz kosztuja
    grosze czyli telefony DVD i TV.

    A procesor mozesz zamowic w ponad 1000 firma w chinach i na taiwanie ale
    musisz wqiedziec co im zlecic a tego bele glupek nie zrobi bo nie wie jak.

  • 10. Data: 2010-05-06 22:33:52
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Wiec napisalem ze placisz nie za koszt produkcji a za know how.

    HDD ma na razie trochę zalet.
    1. Na przykład w przypadku awarii odzyskanie danych jest dość łatwe (awaria
    elektroniki, awaria głowicy itp.) i względnie tanie. Odzyskanie danych z SSD
    jest trudne lub niemożliwe częściej niż to ma miejsce w przypadku HDD.
    Zakładając, że i tak w obu wypadkach robię backupy ważnych danych, ale nie
    całej struktury dysku, czasem wygodniej jest zreanimować elektronikę dysku
    na czas skopiowania danych na nowy dysk.
    2. Cena SSD za 1GB = 8zł. Cena HDD za 1GB = 0,22zł. Na razie różnica
    kolosalna.
    3. W SSD nie chodzi tylko o zmowę cenową. Nawet gdybym chciał, to nie kupię
    dysku SSD 2TB, bo po prostu nie potrafią jeszcze takiego wyprodukować. A
    robię 500GB zdjęć rocznie, więc potrzebuję zapasu.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze