  • 1. Data: 2010-05-05 18:59:26
    Temat: cichy komputer do biura - propozycje proszę
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    W pracy pada mi komp, tracą się katalogi, resetuje sie itd. PAmieć i
    dysk - OK - reszta... nie wiem jak zdiagnozować. nic nie jest jednak
    warte więcej niż święty spokój, wiec prosze polećcie mi jakiś zestawik
    procesor, płyta pamieć.. do biura. warunek konieczny - ma to być ciche.
    teraz w spoczynku wentylatorki przestaja sie kręcić - tak by było
    najlepiej. Ma to być ze sklepu - wiec kupienie tego samego co mam na
    allegro - odpada. kasa: 1000zł za proc+płyta+ram+dysk+grafika. Jak
    bedzie taniej - super, jak drozej - w uzasadnionym przypadku przełknę.
    Dziękuje i pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2010-05-06 06:41:49
    Temat: Re: cichy komputer do biura - propozycje proszę
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 5 Maj, 20:59, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > allegro - odpada. kasa: 1000zł za proc+płyta+ram+dysk+grafika. Jak
    > bedzie taniej - super, jak drozej - w uzasadnionym przypadku przełknę.

    Źle podchodzisz do tematu, powyższe czyli płyta z grafą, procek, dysk
    i ram kupisz za 1000 ale to nic nie zmieni w temacie hałasu. Musisz
    pomyśleć o lepszej obudowie, porządnych wentylatorach, wyciszeniu do
    dysku i porządnym zasilaczu, co w sumie da dodatkowe 1000 w wersji
    mini a 1500 w wersji wypas ;)

    Możesz zajrzeć na moje wypociny tutaj:

    http://tinyurl.com/293nsfw

    oraz tutaj:

    http://tinyurl.com/2f7p2gd

    Czy Ci się opłaci musisz ocenić sam, ja jestem maniakiem ciszy a tego
    kompa którego złożyłem
    nie słychać z odległości większej niż 50 cm, według mnie opłacało
    się ;)

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2010-05-06 06:58:34
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2010-05-05 20:59, ToMasz pisze:
> [...]
    > allegro - odpada. kasa: 1000zł za proc+płyta+ram+dysk+grafika. Jak
    > bedzie taniej - super, jak drozej - w uzasadnionym przypadku przełknę.

    Do biura w ramach minimalizacji kosztów zakupiliśmy jakiegoś IBM z
    programu MAR (używane komputery po regeneracji). Po pierwszym włączeniu
    pomyślałem, że komp jest uszkodzony, bo cisza prawie absolutna. Minął
    rok, najgłośniejszą częścią zestawu nadal jest klawiatura, a komputer
    chodzi jak złoto (PIV, XP Pro, 1GB RAM do zastosowań biurowych - świetna
    maszyna, chociaż desktop).
    Oczywiście może być to zbyt mało wydajna maszyna, ale do typowego biura
    - mail, net, office wystarcza w zupełności, a przy cenie ok. 400 zł za
    zestaw z jakimś starym monitorem (można wziąć nowy) to rewelacja.

  • 4. Data: 2010-05-06 08:44:26
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    ikov pisze:

> [...]
    > - mail, net, office wystarcza w zupełności, a przy cenie ok. 400 zł za
    > zestaw z jakimś starym monitorem (można wziąć nowy) to rewelacja.
    gdzie coś takiego kupić z _Legalnym_ XP? i monitorem?
    ToMasz

  • 5. Data: 2010-05-06 08:48:26
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

> [...]
    > allegro - odpada. kasa: 1000zł za proc+płyta+ram+dysk+grafika. Jak
    > bedzie taniej - super, jak drozej - w uzasadnionym przypadku przełknę.

    Jeśli chcesz cichego komputera to zapomnij o jakichkolwiek składakach.
    W dwóch kolejnych firmach miałem okazje zapoznać się z oboma podejsciami
    w pierwszej syn właściciela kupował części, z naprawdę wysokiej półki
    i składał z nich komputery, rezultat, hałas w pokojach który dziś uznałbym
    za nie do zniesienia
    Teraz pracuje w formie gdzie mamy tylko laptopy HP i desktopy IBM Lenovo
    Pierwszy tydzień był dla mnie szokiem
    w pokoju pracuje 8 komputerów i panuje kompletna cisza
    żadnego szumu wentylatorów, żadnego szemrania dysków, nic, cisza.
    --
    ____________
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-06 08:50:06
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    Lisciasty pisze:
> [...]
    > pomyśleć o lepszej obudowie, porządnych wentylatorach, wyciszeniu do
    > dysku i porządnym zasilaczu, co w sumie da dodatkowe 1000 w wersji
    Tyle ze jak mozna sie domyśleć, właśnie mam cichą obudowę (aluminiową) i
    cichy zasilacz ("wentylatorki przestają sie kręcić")
    sęk w tym, że przed "Qool&quiet" to procki i płyty emitowały tyle ciepła
    ile chciały, teraz... niewiem. Dlatego pytam... o parametry nie podawane
    w cennikach

    ToMasz

  • 7. Data: 2010-05-06 09:00:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ToMasz napisał(a):

    [...]

    Cichy komp do pracy biurowej za 1 tys zł... Hmm, to możliwe ale kosztem
    wydajności. Popatrz na ten przykład na Asusa EBXB202.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 8. Data: 2010-05-06 09:06:26
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 6 Maj, 10:48, "Robert Winkler" <w...@N...fm> wrote:
    > w pierwszej syn właściciela kupował części, z naprawdę wysokiej półki
    > i składał z nich komputery, rezultat, hałas w pokojach który dziś uznałbym
    > za nie do zniesienia

    Jak ktoś się kieruje górną półką osiągów to nic dziwnego :]

> [...]
    > w pokoju pracuje 8 komputerów i panuje kompletna cisza
    > żadnego szumu wentylatorów, żadnego szemrania dysków, nic, cisza.

    Firmówki są fajne ale takie o rozsądnych osiągach dosyć drogie.

    Pzdr.
    L.

  • 9. Data: 2010-05-06 09:13:03
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 05 May 2010 20:59:26 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >allegro - odpada. kasa: 1000zł za proc+płyta+ram+dysk+grafika. Jak
    >bedzie taniej - super, jak drozej - w uzasadnionym przypadku przełknę.

    Jak do biura to może jakiś gotowy nettop? Za około 1000PLN będziesz
    miał bezgłośny komputer do biura starczający spokojnie do netu i pracy
    biurowej. Przy okazji pobór prądu spadnie. ja mam po biurach
    kilkanaście sztuk ADAX Delta AT2300. To tylko przykład -akurat o tyle
    ciekawy że jest to w większej obudowie i ma CD czego wiele innych
    nettopów nie ma. Pracownicy nie narzekają na wydajność w typowej pracy
    biurowej - kompy chodzą pod XP i Win7 plus Office, przeglądarki,
    mailer, komunikkatory. Maszyny do obróbki zdjęc to nie są ale na
    stacje robocze całkiem fajnie się spisują. Jeśli możesz przenieść ze
    starego kompa licencję na system to w kwocie którą wymieniłeś
    znajdziesz coś z platformą ION, 2GB pamięci i dyskiem 320GiB. Kompa
    będziesz miał w ogóle bez wiatraków i zamocujesz go z tyłu monitora
    ;-)

    Zdrówko

  • 10. Data: 2010-05-06 20:30:26
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Robert Winkler" <w...@N...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > w pokoju pracuje 8 komputerów i panuje kompletna cisza
    > żadnego szumu wentylatorów, żadnego szemrania dysków, nic, cisza.

    Tez mam sporo stacji Lenovo i nie można narzekać ;) ciche i wystarczająco
    wydajne.
    cóś takowego
    http://media.techworld.com/cmsdata/products/118409/L
    enovo%20ThinkCentre%20M58p%20550.jpg
    Wcześniej miałem doczynienia z podobnymi desktopami bodajże Compaq EVO - o
    dość zblizonej konstrukcji
    - jeden cichy wentylator w zasilaczu całkowicie wystarcza nawet przy 100%
    obciążeniu obu rdzeni C2D.