  • 31. Data: 2010-05-07 16:15:53
    Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:hs15j7$ig7$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, ogólnie jest łatwiej wlutować nowy kontroler, ale w statystycznym
    > średnim mieście z dala od Warszawy łatwiej "na jutro" wymienić głowicę
    > dysku niż znaleźć firmę, która ma części do dysków SSD i wymienia je mniej
    > więcej na poczekaniu.

    A blisko Warszawy lub nawet w jej centrum jest taka firma?

    > Akurat obróbka zdjęć (przynajmniej u mnie) nie ma wiele wspólnego z
    > wydajnością nośnika. Otwarcie RAWa 25MB to czas pomijalny, a wszystko po
    > otwarciu odbywa się już w pamięci RAM i zależy od wydajności zestawu
    > procesor/chipset/RAM.

    Pod warunkiem, że nie jest to któryś z kolei otwarty obrazek.

  • 32. Data: 2010-05-07 16:21:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > No to jak koegzystuje w np ledowej Oki?

    Chyba nie myślałeś, że chodzi mi o jedno urządzenie z dwoma technologiami
    druku na raz?

  • 33. Data: 2010-05-07 16:30:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pitpull" 4be409e5$0$19179$6...@n...neostrada.pl

    > A może problemem jest "ustawnienie" głowic w ścieżkach?
    > Nie wiem jak rzeczywiście jest, ale jak jest jedna to mozna sie bardzo nie
    przejmować jej ustawieniem - jak sobie "wyryje" ściezki
    > tak ma i tak używa. A druga by się musiała "wstrzelić".

    Tak by było na czarnych płytach. ;) I w starych dyskach.
    W dzisiejszych dyskach jest inaczej. Nie ma tu już silników krokowych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2010-05-07 16:34:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Holdowanski" 1...@4...com

    > Więcej elementów ruchomych -> większa możliwość awarii.
    > Wyższa cena produkcji, a zysk znikomy, dodatkowo zysk wydajności wcale
    > nie tak duży, jakby się mogło wydawać.

    Zysk ogromny -- wąskim gardłem jest właśnie transfer wewnętrzny.

    > A tak w ogóle po cholerę sobie komplikować życie, skoro można niemalże
    > to samo uzyskać spinając kilka dysków w RAID i jeszcze mieć bonus w
    > postaci zwiększonej pojemności i kilku kopii danych...

    Po co więc zwiększa się wydajność pojedynczych dysków,
    skoro można stosować RAIDy? W notebooku wrzucisz naraz
    ile dysków? :) A do netbooka? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2010-05-07 16:41:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Finke" hs17np$ibh$...@n...dialog.net.pl

    > Pomysł został opatentowany już bardzo dawno temu:

    > http://www.google.com/patents?id=kpkcAAAAEBAJ&prints
    ec=abstract&zoom=4#v=onepage&q&f=false

    > i chyba Maxtor kiedyś wypuścił serię takich dysków, ale nie podbiły
    > rynku, widocznie krótszy czas dostępu nie rekompensował wysokiej ceny.

    Hm... Czyli bym stracił, gdybym opatentował to wcześniej? :)
    Wątpię!! Mój patent podbiłby świat!!!

    -=-

    Dodam nieśmiało, że swego rodzaju wielogłowicowość jest realizowana
    softowo poprzez kolejkowanie. :) Od ,,wynalezienia'' kolejkowania
    sposób pozycjonowania głowic uległ diametralnej zmianie, więc
    i kolejkowanie traci na swej wartości. :)

    No i... Jak widać choćby na tych skanach, w dysku czasami jest wiele
    głowic zamontowanych na tym samym ramieniu, co w połączeniu
    z kolejkowaniem daje podobny efekt do wieloramienności. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2010-05-07 19:04:53
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.05.2010 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > "PaPrYcZaK" hs07jp$699$...@n...vectranet.pl

    > Byłby krótszy i lżejszy o mechanizm poruszający głowicami.
    > Natomiast wysokość nie zmieniłaby się. No i byłby cięższy
    > o ileś głowic, ale w efekcie ważyłby mniej więcej tyle
    > samo. Czyli byłby zysk na miejscu. (zysk w rozmiarze)
    >
    > Trudnością byłoby ustawienie głowic nad talerzykiem,
    > ale zapewne można i to jakoś rozwiązać.

    Hmm, tylko by nie działał :) Problem w tym że jedena głowica pozycjonuje
    głowice nad talerzami i istotne jest przesunięcie między głowicami,
    co jest imo kalibrowane per zestaw blok głowic/talerze i dopasowanie
    dwóch bloków głowic było by trudne/niemożliwe/skomplikowane/upierdliwe,
    z reszta na horyzoncie ssd...

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 37. Data: 2010-05-07 19:28:50
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > co jest imo kalibrowane per zestaw blok głowic/talerze i dopasowanie
    > dwóch bloków głowic było by trudne/niemożliwe/skomplikowane/upierdliwe,

    Ceny na NANDY i SSD co za tym idzie spadna trzebna tylko pamietac ze SSD
    maja skonczona ilosc zapisow i duza zawodnosc oraz dlugi czas zapisu.

  • 38. Data: 2010-05-07 19:58:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.05.2010 zenek <z...@o...pl> napisał/a:

    > Ceny na NANDY i SSD co za tym idzie spadna trzebna tylko pamietac ze SSD
    > maja skonczona ilosc zapisow i duza zawodnosc oraz dlugi czas zapisu.

    No z tym zapisem to nie jest źle, nie mam dużego doświadczenia, narazie 1
    męcze, ale nie narzekam na zapis, seek za to miodzio.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 39. Data: 2010-05-07 20:44:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "=Marcos=" hs15j7$ig7$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > a wszystko po otwarciu odbywa się już w pamięci RAM i zależy
    > od wydajności zestawu procesor/chipset/RAM.

    Otwarcie RAWa trwa długo, ale ile się otwiera tych RAWów a jak długo
    się obrabia (zwłaszcza odszumia) przeciętny? :) Dla mnie dysk mógłby
    być 10 razy wolniejszy, o ile byłby przy okazji 5 razy tańszy. Dysk
    do składowania fotek, nie dysk ,,systemowy''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2010-05-07 21:32:02
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Matt <m...@g...com> wrote:

    > Gorzej jeśli się okaże, ze owszem odzyskasz połowę danych - ale będzie to pół
    > bajta z każdego bajta danych (nie wiem jaki jest "przeplot" na dyskach SSD,
    > ale sporo pamięci flashowych tak działa).

    A jak będziesz miał połowę talerza to będzie bez przeplotu? ;)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )