    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Dwie fajne nowe reklamy iPhone
    Date: Sun, 3 Aug 2014 10:42:55 -0500

    news:1s5xx9ffujs8f$.25waw94cou5c$.dlg@40tude.net...

    > Wiesz, iphone to pewien standard, i popularny,
    > wiec nie dziwne ze powstaje do niego troche gadzetow.
    > Do konkurencji powstaje mniej, bo standardu nie ma.

    I to jest ważny element cząstkowy przy zakupie telefonu.

    > No i producenci Apple lubia, bo od czasu do czasu zmienia
    > zlacze i napedza i sprzedaz nowych gadzetow :-)

    Jasne... Ale wielu przestawiło się na integracje z telefonami
    teraz przez 3mm jack słuchawkowy, wyglądał na bezpieczną
    alternatywę aż do czasu gdy Apple zakupił firmę Beats
    i pojawiły się pogłoski że w nowych telefonach zniknie
    standardowa dziurka na słuchawki 3mm i pojawi się coś
    applowskiego. Byłby to dosyć kontrowersyjny ruch...

    > Ale konkurencja nie zasypia gruszek, i sama podobne gadzety tworzy.
    > Jest tez np ANT+, i czemu ajfon go nie ma ?
    > Mozna z BT skorzystac, z NFC

    ANT+ jest bardzo podobny w funkcjonalności do Bluetooth LE.
    Wiele czujników na rynku robi się w dwu wersjach... Albo
    w wersjach obsługujących oba standardy na raz...
    iPhone postawił na bluetooth i właściwie od wersji iPhone 4S
    obsługuje czujniki rowerowe obsługujące oba standardy.

    > krecenia, czy pokazywania ?
    >
    > Bo kamere to ma wiele telefonow i ludzie od dawna ich uzywaja :-)

    Nie analizowałem tej reklamy aż tak bardzo - chodziło mi
    o fragment gdzie instruktorka baletnicy puszcza jej na
    zwolnionym tempie nagranie "fikołka" jej uczennicy...

    > Masz, mozesz zmierzyc jak szybko biegna/jada
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sir
    a.speed

    > ale musisz miec Androida :-)

    I musisz wpisać dystans do mierzonego obiektu aby się
    w appku trygonometria zgadzała... Trochę duży błąd przewiduję.
    Natomiast ten appek do iOS opisują że sam mierzy również
    dystans do obiektu oprócz prędkości poruszania się go:
    http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=14342

    Feature Highlights:
    * Accurately measure speed, distance, or lap times
    * Calculate and display distances in meters or feet
    * Video motion-sensing automatically measures speed
    * Sensitivity controls for optimal measurement in difficult conditions
    * Carry a miniature radar gun, lap timer, and range finder in your pocket

    Muszę to sobie kiedyś zainstalować i tym się pobawić...

    > No, ciekawe.
    > Google dobrze rozpoznaje polska mowe i dosc dobrze tlumaczy,
    > ale zeby tak naraz, to jeszcze nie spotkalem.
    >
    > A jak ajfonowi idzie z polskim ? :-P

    Mam google translator zainstalowany na iPhone4.
    Działa dobrze. Mówisz polecenie, naciskasz guzik translate,
    i program przez głośnik iPhone4 gada to samo w wybranym
    języku... Skoro to robi Google to Ty też takie masz...

    Tego konkretnego appka z reklamy TV nie znam - musiałbym poszperać.

    > No i roaming drogi :-)

    Czasem tańszy niż koszt alternatywny jak się zgubisz
    w obcym państwie...

    > Ciekawe ... lepsza przystawka czy samodzielny miernik ? :-)

    Zdefiniuj co znaczy "lepsza"?

    > A czy odniosles wrazenie ze iPhone5 to wszystko umozliwia ?
    >
    > To zle reklamuje, bo potem klient w EU moze sie wszystkich
    > reklamowanych funkcji domagac :-)

    W USA pokazują w TV produkt full wypas, np tanie auto z alu
    felgami za które trzeba dopłacić ekstra - na ekranie TV
    w czasie reklamy piszą zwykle dwie rzeczy: pierwsza to
    "professional driver on a closed course" - aby nie wpadło
    Ci do głowy że zachęcają Cię do kręcenia ósemek autem
    na ulicy Krakowskiej a drugie "shown with optional features"
    aby było można odeprzeć atak typu "a na reklamie to auto
    miało lampki migaczy w lusterkach, a to nie ma". No sorry,
    za te migacze $1000 więcej trzeba zabulić :-))))