  • 1. Data: 2014-08-03 05:48:10
    Temat: Dwie fajne nowe reklamy iPhone
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Puszczają nam w TV w USA dwie nowe reklamy iPhone
    od jakiegoś czasu... Znalazłem je w sieci bo chciałem
    odszukać ten miernik pH jaki widziałem w jednej z nich.
    Przy okazji postanowiłem że podzielę się linkami do
    youtube z grupowiczami i być może zaiskrzy tu fajną
    rozmową na temat wyższości iPhone nad innymi telefonami ;-)

    Pierwsza jest tematycznie silnie sportowo/zdrowotna:
    https://www.youtube.com/watch?v=xTjejvnBJfU
    Ktoś się orientuje co to za aplikacje były pokazane?
    - jakiś gadżet dla sportowców, czy to monitor tętna?
    - integracja z wagą łazienkową, kontrola postępów
    dla odchudzających się? :-)
    - appek do kręcenia video na zwolnionych obrotach
    - inny gadżet dla doskonalących ruchy w grze w golfa
    - potem nie wiem, coś do liczenia pompek??? :-)))
    - inny appek do śledzenia ćwiczeń na siłowni?
    - appek stopera z obsługą kamery do wyznaczania?
    - inny apek mierzący szybkość kopnięcia piłki?
    - jeszcze inny apek w roli komputera rowerowego...

    W sumie używam już Endomondo do kontroli jazdy
    na rowerku czy biegania więc reszta małointeresująca
    ale może te apki do mierzenia szybkości piłki ktoś zna?
    Można by się pobawić tym jakoś z siostrzeńcami...

    A tu nawet ciekawsza reklama objawiająca możliwości
    rozbudowy telefonu o różnorakie przystawki:
    https://www.youtube.com/watch?v=PQBTd4xF6tU
    mamy:
    - wiatromierz/stacja meteo,
    - przystawka/lupka do makro-foto zegarmistrza
    - tłumacz języków obcych rozpoznający mowę
    - nawigacja
    - coś dla strażaków (nie wiem o co chodzi)
    - potem mamy appka do EKG dla weterynarza
    - appek do rzutnika na ścianę
    - przystawka do pomiaru jakości/chemii wody
    To ostatnie sam znalazłem:
    http://www.sensorex.com/docs/BrochureSAM-1.pdf
    http://www.sensorex.com/products/more/ph1_iphone_pH_
    meter

    Co Wy na to?
    Czy Apple prawidłowo reklamuje ten produkt?
    Czy te reklamy dobrze oddają co to jest iPhone i do czego?

    Tak czy inaczej są też reklamy w których totalnie nie
    wiadomo o co właściwie chodzi, jak w tej pełnej kolorów
    co wyszła jak Apple wypuścił ten tańszy kolorowy iPhone 5C:
    https://www.youtube.com/watch?v=ejaDY8tXCts
    Rozumiem, że chodzi o akcentowanie międzynarodowości
    i kolorystyki (różnorodności) użytkowników - ale... ???
    Cóż, japońskie "kociaki" na końcu całkiem fajne są :-)))))

  • 2. Data: 2014-08-03 08:46:50
    Temat: Re: Dwie fajne nowe reklamy iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Aug 2014 22:48:10 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > youtube z grupowiczami i być może zaiskrzy tu fajną
    > rozmową na temat wyższości iPhone nad innymi telefonami ;-)

    Wiesz, iphone to pewien standard, i popularny,
    wiec nie dziwne ze powstaje do niego troche gadzetow.
    Do konkurencji powstaje mniej, bo standardu nie ma.

    No i producenci Apple lubia, bo od czasu do czasu zmienia zlacze i
    napedza i sprzedaz nowych gadzetow :-)

    Ale konkurencja nie zasypia gruszek, i sama podobne gadzety tworzy.
    Jest tez np ANT+, i czemu ajfon go nie ma ?
    Mozna z BT skorzystac, z NFC

    > - appek do kręcenia video na zwolnionych obrotach

    krecenia, czy pokazywania ?

    Bo kamere to ma wiele telefonow i ludzie od dawna ich uzywaja :-)

    > W sumie używam już Endomondo do kontroli jazdy
    > na rowerku czy biegania więc reszta małointeresująca
    > ale może te apki do mierzenia szybkości piłki ktoś zna?
    > Można by się pobawić tym jakoś z siostrzeńcami...

    Masz, mozesz zmierzyc jak szybko biegna/jada
    https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sir
    a.speed

    ale musisz miec Androida :-)

    > - tłumacz języków obcych rozpoznający mowę
    No, ciekawe.
    Google dobrze rozpoznaje polska mowe i dosc dobrze tlumaczy,
    ale zeby tak naraz, to jeszcze nie spotkalem.

    A jak ajfonowi idzie z polskim ? :-P

    No i roaming drogi :-)

    > - przystawka do pomiaru jakości/chemii wody

    Ciekawe ... lepsza przystawka czy samodzielny miernik ? :-)

    > Czy Apple prawidłowo reklamuje ten produkt?
    > Czy te reklamy dobrze oddają co to jest iPhone i do czego?

    A czy odniosles wrazenie ze iPhone5 to wszystko umozliwia ?

    To zle reklamuje, bo potem klient w EU moze sie wszystkich
    reklamowanych funkcji domagac :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-08-03 09:13:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > - przystawka do pomiaru jakości/chemii wody
    (...)
    > Co Wy na to?
    > Czy Apple prawidłowo reklamuje ten produkt?
    > Czy te reklamy dobrze oddają co to jest iPhone i do czego?

    _IDEALNIE_

    rozmowa inżyniera i handlowca:
    Zbudowaliśmy wkońcu ten PH meter i wyszło że powinien kosztować 20
    dolców, czyli razem z narzutem i podatkami będzie 40 w detalu
    Czy możemy jakoś obniżyć cene produkcji?
    Nie bardzo, jeśli braknie jakiegokolwiek podzespołu to nie będzie
    działał, jak pan sobie wyobraża ph meter np bez wyświetlacza?
    A moze wykorzystamy wyświetlacz z innego urządzenia, np z telefonu a
    wynik poślemy przez BT?
    Tak to się moze udać. wtedy urządzenei będzie tańsze. z jakimi
    telefonami ma działać? Androidami? Nie.. mimo popularności androidów,
    pamiętać należy że prawie każdy właściciel zastanowi się czy niedałoby
    się taniej, sprytniej, czy wogóle warto. Ale wielu sbnobów i leniów
    wybiera iPhona może do niego da sie to przystosować?
    JAsne że się da. To jaka będzie cena? 35 usd.
    Nie. wycenimy go na 175, oni tyle spokojnie zapłacą

    posłuchaj: Ludzie którzy kupują royce rolls nie pytają się jakie ma
    spalanie, tak samo ludzie którzy kupują iPhona nie pytają sie co ma w
    środku i do czego służy. iPHon działa jak go Jobs stworzył, a jak coś
    nie działa, to znaczy że Jobs nie chciał. Tylko o tym możemy dyskutować.
    Ktoś kto chce iPhona nie przyjdzie na grupę dyskusyjną i nie zapyta co i
    jak, bo ma techniczne opinie w dupie, tak jak właściciel RR ma w dupie
    dresów w BMW
    Krótko mówiąc Twoje ostatnie posty o iPhonie, tym bardziej że to polska
    grupa to NTG

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-08-03 10:39:00
    Od: atm <...@v...pl>

    > Przy okazji postanowiłem że podzielę się linkami do
    > youtube z grupowiczami i być może zaiskrzy tu fajną
    > rozmową na temat wyższości iPhone nad innymi telefonami ;-)

    Hehe, Pszemol myslisz ze to bezpieczne na tej grupie?
    Nie wiem czy trampki z Ciebie zostana ;]

  • 5. Data: 2014-08-03 17:09:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Hehe, Pszemol myslisz ze to bezpieczne na tej grupie?
    > Nie wiem czy trampki z Ciebie zostana ;]

    :-))) podoba mi się Twoje poczucie humoru...

  • 6. Data: 2014-08-03 17:27:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
> [...]
    > 20 dolców, czyli razem z narzutem i podatkami będzie 40 w detalu
    > Czy możemy jakoś obniżyć cene produkcji?

    Widzę że nie pracowałeś nigdy w żadnej firmie produkującej
    specjalistyczny sprzęt :-))) Gdyby faktycznie to kosztowało
    $20 to typowy narzut byłby rzędu $200 bo firma chce mieć
    właśnie 80-90% "margin". Tak to się w USA planuje w mojej firmie.
    Jeśli ktoś po czasie postanawia obniżyć koszty produkcji z $20
    to robi to z zachłanności aby ten "margin" podnieść z 90 na 95% :-)

    Dlatego śmieszą mnie czasem tutaj rozmowy o cenach detalicznych
    baterii do Nokia i stwierdzenia że "u... ta kosztuje 18zł to nie może
    być oryginalna, bo oryginalna w sklepach Nokii jest po 55zł" - śmiech!
    Ta bateria kosztuje Nokię jakieś 2zł i mimo to sprzedawać ją będą
    w detalu, jako część zamienna za te 55zł bez żadnych wyrzutów sumienia.

> [...]
    > może do niego da sie to przystosować?
    > JAsne że się da. To jaka będzie cena? 35 usd.
    > Nie. wycenimy go na 175, oni tyle spokojnie zapłacą

    No fajnie... tylko akurat w kwestii pH metra to rozpiętość cen jest dosyć
    duża i sprzęt labolatoryjny czasem kosztuje horendalne ceny...
    Ten ajfonowy pH-metr to jest coś pomiędzy tym:
    http://www.hannainst.com/edge/index.html
    bo ma touchscreen, logowanie danych (z GPS?) a tym tanim:
    http://www.hannainst.com/usa/prods2.cfm?id=040003&Pr
    odCode=HI 98128
    który ma tylko pomiar i nic więcej, notujesz wyniki w swoim notatniku :-)
    Tylko ten jeden producent amerykański produkuje setkę różnych
    pH-metrów w różnych wersjach, zakresach, dokładnościach:
    http://www.hannainst.com/usa/prods2.cfm?id=040001
    To lista tych "przenośnych". Po jasną cholerę tyle różnych, nie?

    Jak widać chemicy i klienci amatorzy są wybredni i mają różne wymagania :-)
    Jeśli znajdzie się grupa klientów na taki pH-metr w wersji przystawki
    do iPhone to nie widzę problemu aby coś takiego produkować
    i sprzedawać. A Ty widzisz? Ten ich miernik SAM-1 to nowa wersja,
    wcześniej był PH-1 z gniazdkiem 30-pinowym do iPhone 4 i iPada.
    Najwyraźniej produkt był udany bo gdyby nie był to nie kontynuowaliby
    z nową wersją.

> [...]
    > dresów w BMW
    > Krótko mówiąc Twoje ostatnie posty o iPhonie, tym bardziej że to polska

    ToMaszu - wydaje mi się, że Twoje mniemanie o użytkownikach iPhonów
    jest nieco zwichrowane... Raz - bardzo dużo tych telefonów sprzedaje się
    jednak w Polsce i w ogóle Wschodniej Europie - dlaczego uważasz że
    temat nie jest na polską grupę? Dwa - porównanie iPhone z Rollsem
    jest bardzo miłe i nie wiem czy świadomie użyłeś takiego pochlebstwa
    dla tej słuchawki, ale ja - jako wieloletni użytkownik iPhone4 - uważam
    że nie jest to wcale żaden Rolls. Przynajmniej cenowo nie wyróżnia się
    od takiego Samsunga Galaxy S3 ani HTC One - jest w podobnych cenach :-)

    A wracając do klientów kupujących iPhone: oczywiście tak jak w innych
    grupach klientów będzie jakaś część co nie zwraca uwagi na parametry,
    nie kierują się tym co telefon może i do czego służy i kupują na wygląd.
    Myślisz że takich ludzi nie ma wśród klientów Samsunga czy HTC?
    To się mylisz... Ale są też klienci tacy jak ja czy Ty, którzy wiemy jak
    telefon działa, wiemy jakie może mieć funkcje a jakich nie ma i co do
    czego służy i dla takich świadomych klientów adresowałem swój wątek.

  • 7. Data: 2014-08-03 17:42:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wiesz, iphone to pewien standard, i popularny,
    > wiec nie dziwne ze powstaje do niego troche gadzetow.
    > Do konkurencji powstaje mniej, bo standardu nie ma.

    I to jest ważny element cząstkowy przy zakupie telefonu.

    > No i producenci Apple lubia, bo od czasu do czasu zmienia
    > zlacze i napedza i sprzedaz nowych gadzetow :-)

    Jasne... Ale wielu przestawiło się na integracje z telefonami
    teraz przez 3mm jack słuchawkowy, wyglądał na bezpieczną
    alternatywę aż do czasu gdy Apple zakupił firmę Beats
    i pojawiły się pogłoski że w nowych telefonach zniknie
    standardowa dziurka na słuchawki 3mm i pojawi się coś
    applowskiego. Byłby to dosyć kontrowersyjny ruch...

    > Ale konkurencja nie zasypia gruszek, i sama podobne gadzety tworzy.
    > Jest tez np ANT+, i czemu ajfon go nie ma ?
    > Mozna z BT skorzystac, z NFC

    ANT+ jest bardzo podobny w funkcjonalności do Bluetooth LE.
    Wiele czujników na rynku robi się w dwu wersjach... Albo
    w wersjach obsługujących oba standardy na raz...
    iPhone postawił na bluetooth i właściwie od wersji iPhone 4S
    obsługuje czujniki rowerowe obsługujące oba standardy.

    > krecenia, czy pokazywania ?
    >
    > Bo kamere to ma wiele telefonow i ludzie od dawna ich uzywaja :-)

    Nie analizowałem tej reklamy aż tak bardzo - chodziło mi
    o fragment gdzie instruktorka baletnicy puszcza jej na
    zwolnionym tempie nagranie "fikołka" jej uczennicy...

    > Masz, mozesz zmierzyc jak szybko biegna/jada
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sir
    a.speed

    > ale musisz miec Androida :-)

    I musisz wpisać dystans do mierzonego obiektu aby się
    w appku trygonometria zgadzała... Trochę duży błąd przewiduję.
    Natomiast ten appek do iOS opisują że sam mierzy również
    dystans do obiektu oprócz prędkości poruszania się go:
    http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=14342

    Feature Highlights:
    * Accurately measure speed, distance, or lap times
    * Calculate and display distances in meters or feet
    * Video motion-sensing automatically measures speed
    * Sensitivity controls for optimal measurement in difficult conditions
    * Carry a miniature radar gun, lap timer, and range finder in your pocket

    Muszę to sobie kiedyś zainstalować i tym się pobawić...

    > No, ciekawe.
    > Google dobrze rozpoznaje polska mowe i dosc dobrze tlumaczy,
    > ale zeby tak naraz, to jeszcze nie spotkalem.
    >
    > A jak ajfonowi idzie z polskim ? :-P

    Mam google translator zainstalowany na iPhone4.
    Działa dobrze. Mówisz polecenie, naciskasz guzik translate,
    i program przez głośnik iPhone4 gada to samo w wybranym
    języku... Skoro to robi Google to Ty też takie masz...

    Tego konkretnego appka z reklamy TV nie znam - musiałbym poszperać.

    > No i roaming drogi :-)

    Czasem tańszy niż koszt alternatywny jak się zgubisz
    w obcym państwie...

    > Ciekawe ... lepsza przystawka czy samodzielny miernik ? :-)

    Zdefiniuj co znaczy "lepsza"?

    > A czy odniosles wrazenie ze iPhone5 to wszystko umozliwia ?
    >
    > To zle reklamuje, bo potem klient w EU moze sie wszystkich
    > reklamowanych funkcji domagac :-)

    W USA pokazują w TV produkt full wypas, np tanie auto z alu
    felgami za które trzeba dopłacić ekstra - na ekranie TV
    w czasie reklamy piszą zwykle dwie rzeczy: pierwsza to
    "professional driver on a closed course" - aby nie wpadło
    Ci do głowy że zachęcają Cię do kręcenia ósemek autem
    na ulicy Krakowskiej a drugie "shown with optional features"
    aby było można odeprzeć atak typu "a na reklamie to auto
    miało lampki migaczy w lusterkach, a to nie ma". No sorry,
    za te migacze $1000 więcej trzeba zabulić :-))))

  • 8. Data: 2014-08-03 18:44:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Natomiast ten appek do iOS opisują że sam mierzy również
    > dystans do obiektu oprócz prędkości poruszania się go:

    https://itunes.apple.com/us/app/speedclock-video-rad
    ar/id400876654?mt=8

    Do kupienia za zaledwie $2.

  • 9. Data: 2014-08-03 18:58:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 03 Aug 2014 11:44:16 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

    > https://itunes.apple.com/us/app/speedclock-video-rad
    ar/id400876654?mt=8

    pomiar szybkości innych obiektów z kamery? na takich malutkich
    odległościach?

    a rentgen jest? :)
    https://play.google.com/store/apps/details?id=atticl
    ab.xray&hl=pl

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2014-08-03 19:06:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lrlpoj$qaj$14@dont-email.me...

    ar/id400876654?mt=8

    > pomiar szybkości innych obiektów z kamery? na takich malutkich
    > odległościach?

    Każdy pomiar będzie obarczony jakimś błędem...
    Nie wiem jakim błędem będzie obarczony ten ze SpeedClocka.

    > a rentgen jest? :)
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=atticl
    ab.xray&hl=pl

    Poszukaj sobie...