  • Data: 2009-06-10 00:04:01
    Temat: Re: Dwanascie twarzy Doroty
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09.06.2009 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:
    > Ale dlaczego wątek o upadku fotografii łączysz z moją reakcją na
    > zdjęcia? Ja po prostu wyjaśniłem, że nie jestem zainteresowany dążeniem
    > do jakiegoś górnolotnego ideału ponieważ tam się robi zbyt ciasno, a

    Zdewaluowała się dość fotografia dobra - efekt masy o czym gdzieindziej
    wspomniałeś. Wiadomo, najlepsza rzecz stanie się kiczem jesli się będzie
    się jej nadużywać. W małym stopniu zdewaluowała się fotografia bardzo
    dobra, a w zerowym wybitna, bo ta ostatnia nie jest wypadkową technologii.
    W zasadzie nic to w Twoim przypadku nie musi zmieniać, ale chciałem się
    zdystansować od chóru pesymistów :)

    > tego, że lubię (też) po prostu ładne, szczere buzie z wadami i dużo
    > radości, których uchwycenie owych buź sprawia. To ma znacznie więcej

    Jasne. To rozumiem.

    > ''czegoś kręcącego'' od wystawienia... no, nie chcę tu pokazywać
    > konkretów, ale każdy może sobie podstawić dowolny top poparty dyplomami
    > i czekami.
    > Mam też odwagę powiedzieć wprost takie rzeczy jak np., iż sam fakt
    > użycia otworka i techniki szlachetnej nie zrobi ze zdjęcia zawalonego
    > resztkami stołu dzieła, a odchudzona do nieprzytomności topmodelka ze
    > szklanym wzrokiem i zastygłą katalogową pozą ma tyle wspólnego z
    > autentycznością, ile ja z polityką (pomijam oczywiście w pełni świadomą,
    > reżyserowaną fikcję).

    To tez jasne. Prawdę mówiąc w ogóle nie trafia do mnie przykład fotografii
    otworkowej. Nie widzę bezpośredniego związku pomiędzy uzytą techniką a
    byciem czegoś na jakimś-tam poziomie artystycznym.

    > A że wystawiam tu czasem takie rzeczy znając tego skutki - lubię te
    > dyskusje, są znacznie ciekawsze od rozprawiania o obiektywach. A zdarza
    > się nawet usłyszeć coś ściśle technicznego, co jest dla mnie nowiną.

    I to jest powód, który mogę zrozumieć, a nie sam unoszący się w
    powietrzu fakt, że posyłasz to tu, bo lubisz co posyłasz. Bardzo luibę
    napić się wina. Nie zawsze, nie wszędzie, nie z kazdym.

    > Chyba problem jest taki, że nie biorę sobie do serca uwag i nie traktuję
    > fotografii serio (nigdy jej nie traktowałem serio, wyłączywszy komercję,
    > która niejako z definicji traktowana jest inaczej), a większość myśli,
    > że tak nie jest.

    Nic w tym złego. Zapewne wiekszość tak ma. Dla mnie też nie jest
    bezwzględnym priorytetem.

    --
    Marcin