  • Data: 2009-04-28 13:20:08
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Kwi, 13:08, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Przyznasz, dość trudno uznać autorytet kogoś kto ma wieloletnie
    > doświadczenia z giełdą i nie ma gotówki.
    > Medice curate ipsum.

    Doswiadczenie z gielda nie musi polegac na obracaniu milionami. Poza
    tym, zeby zarabiac na gieldzie to trzeba miec na inwestycje. Wystarczy
    jednak obracanie drobnymi srodkami, zeby gielde zrozumiec i poznac
    praktycznie. To jest mit, milionera, ktory z niczego dorobil sie na
    gieldzie dzieki swojemu genialnemu instynktowi i wiedzy. Poza tym ja
    mam swoja filozofie. Zanim sie za cos biore to musze miec na ten temat
    pelna wiedze. Zreszta trudno oczekiwac od osoby w moim wieku sukcesow
    finansowych, zakladajac, ze tatus z mamusia nie dali, a nie dali.
    Najpierw trzeba sie czegos nauczys zanim sie za cos wezmie chociaz
    wiem, ze niektorzy wychodza z innego zalozenia - po przeczytaniu
    jednej ksiazki robia z siebie ekspertow. Ja jestem mlodym czlowiekiem
    i uwazam, ze najpierw musze poznac wszystkie dziedziny jakie na
    rynkach mozna chociaz w najmniejszym stopniu wykorzystac, poznac
    badania, doswiadczenia innych, porobic wlasne badania, zarobic na
    gieldzie, stracic, czyli poznac ja w rzeczywistosci i dopiero brac sie
    za cos powaznego. Jednym z doswiadczen, ktore uwazam za bardzo
    istotne, a ktore wplywa na to, ze cala masa ludzi zbankrutowala na
    gieldzie jest takie, ze inwestujac na rynkach trzeba wyeliminowac
    emocje calkowicie, czyli korzystac z systemow, tak aby wlasne emocje i
    decyzje osobiste byly ograniczone do minimum. Na zdobywanie autorytetu
    mam jeszcze czas. Zreszta autorytety gieldowe to mozna na palcach
    jednej reki na swiecie policzyc. I tez nie zostali tymi autorytetami
    dzieki wybitnym zdolnoscia.
    No ale wiem teraz zaczyna sie temat autorytetu i podwazania moich
    kompetencji. Tego tez sie spodziewalem :). Niczym mnie nie
    zaskoczycie.

    > PS. Zawsze jest szansa na nierozpoznanego geniusza umierającego w
    > biedzie ku bogactwu spadkobierców (lecz jednak niewielka)

    Oj, zebys wiedzial ilu jest ludzi, ktorzy za zycia byli uznani za
    bezwartosciowych, a teraz ludzie placa miliony za ich dziela :),
    pomijajac zreszta kwestie pieniedzy jest cala masa ludzi, ktorzy
    stworzyli wielkie rzeczy, a przez wiele lata uwazani byli za szalencow
    (podobno nie ma wielkich dziel bez domieszki szalenstwa - i to sie
    sprawdza patrzac na historie). Odziwo po latach sie okazalo, ze nikt
    sie nie moze obejsc bez ich odkryc. Szansa na odkrycie geniusza jest
    wiec zawsze i zycze swiatu takich jak najwiecej.
    Rynki sa moja namietnoscia, "...a tylko ludzie o wielkich
    namietnosciach robia wielkie rzeczy" ;)