  • 31. Data: 2011-06-13 12:14:51
    Temat: Re: Duża matryca w małym aparacie?
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 12 Jun 2011 08:49:48 -0700 (PDT), mg wrote:

    > Najpierw wszyscy cieszyli się jak dzieci wyczekując X100 a potem
    > obrazili się na cenę i piszą "nostalgiczny, retro, dla snobów".

    A to nie jest przypadkiem tak, ze malo ludzi go kupilo, bo jest
    ,,pewien'' problem z dostepnoscia tego aparatu?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 32. Data: 2011-06-13 12:31:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:14:51 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > A to nie jest przypadkiem tak, ze malo ludzi go kupilo, bo jest
    > ,,pewien'' problem z dostepnoscia tego aparatu?

    A jaki niby? Jest bez problemu dostępny:
    http://www.euro.com.pl/kompakty/fujifilm-finepix-x10
    0.bhtml
    (strona pierwsza z brzegu)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 33. Data: 2011-06-13 12:51:36
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Wymienne obiektywy będą w kolejnym modelu, już to potwierdzili.

    No to na horyzoncie mamy konkurencję dla lajki.

    > Cena wynika z ilości możliwych do sprzedania egzemplarzy.
    > Ilu jest takich "Marków Augustyńskich" potrzebujących/chcących takiego aparatu?

    Lajkę to akurat każdy chce mieć co jednak nie przekłada się na cenę :)
    Dziecko z chińskiej wsi nie złoży dobrze mechaniki a niemiecki
    inżynier nie będzie pracował za miskę ryżu dziennie. Rosjanie robili
    tanio i szybko to teraz można sobie zorkę kupić za stówkę :)

  • 34. Data: 2011-06-13 12:51:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 12.06.2011 11:23, JA wrote:
    > I zniknie, w ciągu najbliższych 5-10 lat.
    Obawiam się że możesz się mylić. U Sony już znikło. W tym roku pozostaną
    chyba same SLT i NEXy. FF juz wycofane, zapowiedziano że a5-cośtam to
    ostatni aparat z lustrem w Sony.
    W przyszłym roku wyjdzie prawdopodobnie FF bezlusterkowy.
    Jak bardzo można zminimalizować aparat widać po NEXach. Z obiektywem
    18-200 wygląda po prostu komicznie.
    Miniaturyzacja aparatu nie jest problemem, ale miniaturyzacja optyki
    jakoś się nie udaje...
    Marx

  • 35. Data: 2011-06-13 13:15:54
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > No to na horyzoncie mamy konkurencję dla lajki.

    Ten Fuji jak na razie nie dość, że jest niszowy (szeroki niewymienny
    obiektyw) to jeszcze kosztuje 5000zł. Ktoś to w ogóle kupuje?

    marek

  • 36. Data: 2011-06-13 13:18:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 06:15:54 -0700 (PDT), marek augustynski napisał(a):

    > Ten Fuji jak na razie nie dość, że jest niszowy (szeroki niewymienny
    > obiektyw) to jeszcze kosztuje 5000zł. Ktoś to w ogóle kupuje?

    Pewnie ci co może kupiliby Leikę, ale wolą zapłacić mniej, za porządny
    aparat, zbudowany od podstaw, a nie odpicowanego Pasikonika.

  • 37. Data: 2011-06-13 14:11:18
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    On 13 Cze, 15:18, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Pewnie ci co może kupiliby Leikę, ale wolą zapłacić mniej, za porządny
    > aparat, zbudowany od podstaw, a nie odpicowanego Pasikonika.

    Coś tu jednak nie pasuje. Reporter weźmie coś z zoomem, zdjęcia z
    wakacji, rodzinne, można robić byle czym, krajobrazy, architektura i
    inne koncepty proszą się o wyspecjalizowane analogi lub pełną klatkę,
    a do portretu dłuższy obiektyw. Ten aparat w tej cenie ze względu na
    zastosowanie jest extremalnie niszowy lub po prostu dla kogoś kto
    potrzebuje cacka. Wymienna optyka nada mu sens, o ile cena nie skoczy...
    a skoczy.

    marek

  • 38. Data: 2011-06-13 14:15:38
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Ten Fuji jak na razie nie dość, że jest niszowy (szeroki niewymienny
    > obiektyw) to jeszcze kosztuje 5000zł. Ktoś to w ogóle kupuje?
    >
    > Wymienne obiektywy będą w kolejnym modelu, już to potwierdzili.

    A kto kupuje lajkę, toż to nawet AF nie ma ;)
    Mnie w X100 najbardziej brak 50mm. Mogliby zrobić obcinanie do 50mm
    jak wspomniałem wcześniej. Cena zostałaby bez zmian. Z czasem
    wypuściliby dobre nasadki x1.4 i x2.0 (50mm i 70mm).
    Przy niewymiennym obiektywie jest prosta i tania migawka centralna.
    Jak dadzą wymienne szkła to założą migawkę szczelinową w korpusie.
    Wszystko będą musieli przebudować, cena skoczy.
    Bessa R kosztuje 3,3 tyś. ale migawka lubi się psuć. Zeiss Ikon co się
    nie psuje kosztuje już 5,8 tyś. Jeżeli to są analogi to ile będzie
    kosztować cyfrowy trzy-czwarte-dalmierz, bez rodowodu, z wymienną
    optyką skoro X100 to 4,5 tyś. PLN ? A do ceny trzeba będzie doliczyć
    jeszcze szkiełko.

    > Pewnie ci co może kupiliby Leikę, ale wolą zapłacić mniej, za porządny
    > aparat, zbudowany od podstaw, a nie odpicowanego Pasikonika.

    Tu nie chodzi o odpicowane kompakty takiej czy innej firmy tylko o:
    - optyczny wizjer bez paralaksy (jasny kadr bez opóźnienia)
    - wizjer z marginesem (przewidywalność akcji)
    - ręczne ostrzenie (praca w GO bez przekadrowania)
    - potwierdzenie ostrości w trybie ręcznym (tryb ręczny przy pełnej
    dziurze)
    - fizyczną migawkę (duża ilość zdjęć na baterii)
    - brak lustra (rozmiary, hałas, niezawodność)
    Leica robi takie coś od prawie 100 lat i to się po prostu sprawdza.
    Problem tkwi w cenie. X100 miał być "dla mas" a wyszedł dla "zamożnych
    mas". Zrobią wymienną optykę to jeszcze bardziej odpłyną cenowo.

  • 39. Data: 2011-06-13 14:32:15
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Reporter weźmie coś z zoomem...

    Reporterem to jest Kapuściński. Zuma to weźmie wyrobnik gazetowy ;)
    Nie mylmy rzeźbiarstwa z pracą w kamieniołomie :)
    Tak, to jest nisza ale bardzo pożądana. Leica wciąż się trzyma pomimo
    kosmicznych cen.

  • 40. Data: 2011-06-13 14:34:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-11 16:29, marek augustynski pisze:
    > Czy już tak pozostanie i tzw. pełna klatka nie trafi do normalnych aparatów?

    Ależ wszyscy narzekacie, że nie ma tego czy tamtego... Jest tyle
    wypasionego, taniego sprzętu, którym można pstrykać prawie wszystko do
    rozmiaru A3 (a kto potrzebuje więcej?). Takie XZ1 czy inny panas z
    jasnym szkłem może poudawać i małą go, i jest wystarczająco szybki do
    reporterki, i krajobraz w A4 będzie nie do odróżnienia od ff.
    Stałoogniskowe leje czy inne fuji to kupa niewygodnego klamota,
    ograniczonego mocno o potencjale obrazu porównywalnym jak lustro za
    półtora tysiąca z jakąś allegrową stałką sprzed lat. Fajnie wygląda może
    i jeśli po to się kupuje sprzęt, to ja nie mam pytań. Ale do zrobienia
    dobrych zdjęć wystarczy jedna kiepska emerytura, tylko trzeba się
    wyzwolić z ''gdybymjatomienia''.

    --
    pozdrawia Adam
    /chłód chudł, chód wlókł ciała spocone po mieście, znudzone... środa,