  • 1. Data: 2011-06-11 07:34:29
    Temat: Fujifilm finepix P4000 - czy warto kupić?
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    Witam, grupowiczów.

    Ostatnio zastanawiam się nad zakupem w miarę dobrego kompakta. W oko
    wpadł mi Fujifilm finepix P4000, jednak nigdzie nie mogę znaleźć jego
    testu. Może doradzicie czy warto kupić taki aparat, a może jest jakiś
    inny ciekawy w podobnej kwocie?

    Moje oczekiwania:
    - W miarę szybki AF (<1sek), z możliwością śledzenia,
    - Wskazany duży zoom,
    - Możliwość ustawienia dużego ISO, bez tragicznego pogorszenia jakości
    zdjęć,
    - Możliwość robienia zdjęć z odstępami <3sek,
    - W miarę dobry tryb makro,
    - Stabilizacja obrazu pozwalająca na robienie zdjęć z ręki przy max.
    zoomie, i słońcu za chmurką,

    Głównie będę robił zdjęcia lotnicze, przyrody, czasami wnętrzności
    jakiegoś sprzętu elektronicznego w trybie makro.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Maksymilian Dutka

  • 2. Data: 2011-06-11 09:18:50
    Temat: Re: Fujifilm finepix P4000 - czy warto kupić?
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > Głównie będę robił zdjęcia lotnicze, przyrody, czasami wnętrzności
    > jakiegoś sprzętu elektronicznego w trybie makro.

    Z opisu to ma być super aparat ten P4000, ale zastanów się. Dlaczego żaden
    producent szkieł, nawet tych najdroższych nie robi Zoom´ów 24-720? Bo taki
    jest eq. tego "szkła" w P4000. Dodaj do tego mniejszą matrycę, teoretycznye
    ISO 6400, "matówkę" elektroniczną i .... Do tego chciałbym poznać magika,
    który z ręki przy zoomie 30x zrobi pięć zdjęć na 100, które chociaż w
    przybliżeniu będą ostre. Jak by ta stabiliuzacja w kamerze nie była.

    Andy

    Oczywiście to tylko moje zdanie, kamery w ręku nie miałem. Ale musiał bym
    uznać Fuji za cudotwórców, gdyby za te 280 dolarów byli w stanie
    wyprodukowac tylko same szkło o takich parametrach jak w ich prospekcie.

  • 3. Data: 2011-06-11 09:40:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-11 09:34, Maksymilian Dutka pisze:
> [...]
    > wpadł mi Fujifilm finepix P4000, jednak nigdzie nie mogę znaleźć jego
    > testu. Może doradzicie czy warto kupić taki aparat, a może jest jakiś

    Podobny model:
    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifi
    lm/finepix-hs10/sample-photos-73.html
    Rzeczywiste 2Mpx i to przy dobrych wiatrach. Szukaj krótszych zoomów
    (dziesięciokrotność maksymalnie).

    --
    pozdrawia Adam
    /stworzę stworzeń, wymyślę myśl, wydzielę dzieło, opus z magnum połączę!/

  • 4. Data: 2011-06-11 09:50:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Głównie będę robił zdjęcia lotnicze, przyrody, czasami wnętrzności
    > jakiegoś sprzętu elektronicznego w trybie makro.

    aparaty kompaktowe maja caly szereg zalet ale oczywioscie i wad.

    najmniej odpowiednie , tutaj wlasnie wychodza ich wady , sa do
    fotografi dynamicznej , szybko zieniajacych sie scen i w duzej
    odleglosci / na b duzych zblizeniach. Dokladnie takie warunki bedziesz
    mial fotografujac sceny lotnicze , jak przypuszczam rowniez a moze
    glownie samoloty w locie. Jesli to ma byc Twoj glowny temat zdjec to
    zdecydowanie odradzam zakup kompaktu w ty celu , jaki by nie byl.

    Natomiast kompakty znakomicie nadaja sie do scen stytycznych ,
    wycieczki , zdjecia domowe , zdjecia makro w tym elementy elektroniki.
    Nie pogodzisz tych dwoch obszarow - lotnictwo i makro jednym
    kompaktem.

    jakosc z obiektywu ekw720 mm na kompakcie jest zadna , to czysta
    mzonka. taka ogniskowa da sie wykorzystac do zblizenia jakis niezbyt
    oddalonych detali - np jakis nieruchomy niewieli element
    architektonicznyw odleglosc paru metrow , ktory chcialbys
    sfotografowac " jak na dloni " - z jakiegos powodu nie da sie podejsc
    blizej.

    Jesli rzeczywiscie fotografia lotnicza ma priorytet to sugeruje jednak
    zakup dslr - nie musi byc najdrozszy.
    kompakt bedzie przy zdjeciach samolotow w locie tylko zrodlem
    rozczarowania , ostatecznie bedziesz i tak musial kupic dslr , a wiec
    zakup kompaktu podrozy tylko ostateczny zakup aparatu odpowiedniego w
    tym celu.

  • 5. Data: 2011-06-11 10:07:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-11 11:50, XX YY pisze:
> [...]
    > fotografi dynamicznej , szybko zieniajacych sie scen i w duzej
    > odleglosci / na b duzych zblizeniach. Dokladnie takie warunki bedziesz

    Akurat tu, jeśli da się wyłączyć af i ustawić na stałe na nieskończoność
    (część sprzętu ma takie możliwości), ograniczeń nie ma.
    Inna sprawa to jakość optyki, prawie zawsze koniec tak dużego zakresu
    wygląda marnie.

    --
    pozdrawia Adam
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

  • 6. Data: 2011-06-11 14:16:29
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-06-11 11:50, XX YY pisze:
    > robienie zdjęć z ręki przy max.

    > aparaty kompaktowe maja caly szereg zalet ale oczywioscie i wad.
    (...)
    > Jesli rzeczywiscie fotografia lotnicza ma priorytet to sugeruje jednak
    > zakup dslr - nie musi byc najdrozszy.

    Lustrzanka odpada z 2 powodów, po pierwsze jakoś nie widzi mi się jej
    dźwiganie (body + 2/3 obiektywy), po drugie fundusze nie puszczają.
    Obecnie mam poczciwego "Samsung Digimax S600", i tak naprawdę brakuje mi
    tylko większego zoom-a, szybszego AF, stabilizacji, i czułości matrycy.
    Efektywne/ostre 2MP przy zoom-ie powiedzmy 20x, ISO600, migawce 1/60s by
    mnie w zupełności zadowoliło.

    Maksymilian Dutka

  • 7. Data: 2011-06-11 16:26:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > --
    > Pozdrawiam
    > Maksymilian Dutka

    masz na mysli model S4000 ( nie P4000) ?

  • 8. Data: 2011-06-11 16:58:07
    Temat: Re: Fujifilm finepix S4000 - czy warto kupić?
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-06-11 18:26, XX YY pisze:

    > masz na mysli model S4000 ( nie P4000) ?

    Tak S4000, za dużo się naoglądałem różnych modeli, i najwyraźniej już mi
    się wszystko myli :)

    Maksymilian Dutka

  • 9. Data: 2011-06-11 17:08:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Jun., 18:58, Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
    wrote:

    > Tak S4000, za dużo się naoglądałem różnych modeli, i najwyraźniej już mi
    > się wszystko myli :)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Maksymilian Dutka

    uniwersalny aparat do wszystkiego

    jesli tak mozna powiedziec stosunek mozliowosci do cene rewelacycjny
    to w zasadzie nie jest kompakt ale hybryda zwana inaczej bridge czyli
    aparatem przejsciowym pomiedzy malym kompaktem a wiekszym dslr.
    w fotografii statycznej bedziesz z tego aparatu zachwycony .
    wycieczka , portrecik , krajobraz , makro to wszystko ten aparat
    potrafi znakomicie obsluzyc.
    Najslabiej potrafi obsluzyc fotografie dynamiczna , tam gdzie jest
    ruch.
    Hybrydy nie bardzo sprawdzaja sie w szybkiej akcji ( choc oczywiscie
    mozna miec szczescie ).

    Jesli bedziesz fotografowal lotnictwo nw hangarzue lub na stojance to
    oczywiscie aparat sonbie swietnie z tym da rade , jesi samoloty w
    ruchu z wiekszej odleglosci - tutaj wystapia juz problemy.
    to co bedzie w praktyce przeszkadzac :
    1. opoznienie obrazu w celowniku elektronicznym. To opoznienie nie
    jest male to jest rzad ok 0,5 moze troche wiecej moze troche mniej
    sekundy. Trudno rzeczywiscie na dluzszych ogniskowych trafic w ruchomy
    obiekt.
    2. niezbyt szybki AF dzialajacy na zasadzie kontrastu. Potrafi byc b.
    dokladny ale do obiektow ruchomych czesto za wolny.
    3. Zoom sterowany silnikiem elektrycznym - zmiana zakresu trwa
    wiecznosc . Zdecydowanie lepiej sprawdza sie nastawa ogniskowej
    recznie.

    dluga ogniskowa - jak pisalem przydaje sie na niewielkich
    odleglosciach - powyzej paruset metrow niska rozdzielczosc ukladu
    obiektyw/ matryca jest powodem malo rozdzielczych zdjec ( duze
    artefakty na odwzorowanym obiekcie) .

    powiedzialbym tak ( rowniez z wlasnego doswiadczenia) :
    w fotografii statycznej bardzo czesto jest tak, ze nie ma praktycznej
    roznicy pomiedzy zdjeciami robionymi hybryda a nawet drogim dslr .
    Akurat w zdjeciach sportowych , z duzej odleglosci roznica pomiedzy
    hybryda a dslr potrafio byc ogromna. Mimo dlugiej ogniskowej te
    aparaty b.slaba nadaja sie do tzw "lornetowania.

    W sumie mysle , ze bedziesz z tego aparatu bardzo zadowolony , z
    wyjatkiem fotografi szybkiej , dynamicznej.

  • 10. Data: 2011-06-11 17:35:05
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-06-11 19:08, XX YY pisze:

> [...]
    > potrafi znakomicie obsluzyc.
    > Najslabiej potrafi obsluzyc fotografie dynamiczna , tam gdzie jest
    (...)
    > W sumie mysle , ze bedziesz z tego aparatu bardzo zadowolony , z
    > wyjatkiem fotografi szybkiej , dynamicznej.

    Bardzo dziękuję za rzetelną ocenę. Zastanawiałem się jeszcze nad Nikon
    Coolpix L120, ale poszukałem filmików z tego aparatu, i filmiki z S4000
    prezentują się lepiej (zdjęć w większej rozdzielczości niestety brak).
    Podejdę sobie jeszcze do sklepu, gdzie może pozwolą się pobawić jakąś
    lustrzanką, i tym S4000.

    Maksymilian Dutka