  • 41. Data: 2011-06-13 14:37:59
    Temat: Re: Duża matryca w małym aparacie?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 14:51, mg pisze:
    > Lajkę to akurat każdy chce mieć co jednak nie przekłada się na cenę :)

    Nie, nie każdy!
    Nie chcę dużego, ciężkiego klamota ze stałką! Ten sprzęt to...
    trzybiegowy Żuk, z czego jedynka niesynchronizowana. W obsłudze
    oczywiście, bo w wyglądzie to... Nyska... żartowałem :)
    Ale na Nyski jest lans, w każdym razie w Krakowie.

    > Dziecko z chińskiej wsi nie złoży dobrze mechaniki a niemiecki
    > inżynier nie będzie pracował za miskę ryżu dziennie. Rosjanie robili
    > tanio i szybko to teraz można sobie zorkę kupić za stówkę :)

    Tylko to nie jest mechaniczny sprzęt na sprężyny :)

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy już grzeszysz, to przynajmniej się z tego ciesz/

  • 42. Data: 2011-06-13 14:40:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 16:32, mg pisze:

    > Reporterem to jest Kapuściński. Zuma to weźmie wyrobnik gazetowy ;)
    > Nie mylmy rzeźbiarstwa z pracą w kamieniołomie :)

    O, nowa definicja - chcesz być profi, weź stałkę :)
    Szkoda tylko, że tego nie widać... ale pewno można powąchać :)

    Dobra, rozumiem mechanizm. Jestem Prawdziwy Fotograf, nie jakiś
    zumopstryk z Głosu Nizin i Przedmorza :)

    --
    pozdrawia Adam
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/

  • 43. Data: 2011-06-13 15:29:58
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Reporterem to jest Kapuściński.

    A nie jego aparat;)

    > Zuma to weźmie wyrobnik gazetowy ;)

    Wyrobnik gazetowy może nazywać się Kapuściński

    > Nie mylmy rzeźbiarstwa z pracą w kamieniołomie :)

    Nie mylmy narzędzia ze zdolnościami. Istnieje mase zdjęć wykonanych
    lustrzanką wyglądających jak... co wcale nie jest wskazaniem na ich
    podrzędną rolę. Niektórzy ludzie w ogóle nie strawią lejki bo nie
    potrafią pracować dalmierzem.
    Przeciętny, co nie znaczy, że zły, reportret weźmie lustrzankę. Jest
    najbardziej funkcjonalna i najszybsza w obsłudze. Delmierze w czasach
    analoga zostały wyparte dokładnie z tych powodów. Dalmierz to archaizm
    dla pasjonatów. Do reporterki to się w ogóle nie nadaje. No chyba, że
    mówisz o specjalistycznej pracy szpiega łazika, łowcy dobrych kadrów.

    > Tak, to jest nisza ale bardzo pożądana. Leica wciąż się trzyma pomimo
    > kosmicznych cen.

    Leica jest super, bez dwóch zdań. Mogłaby tylko nie być taka wymuskana
    żeby jej posiadacz nie czuł się zbytnio zobowiązany;)

    marek

  • 44. Data: 2011-06-13 17:15:55
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Ależ wszyscy narzekacie, że nie ma tego czy tamtego... Jest tyle
    > wypasionego, taniego sprzętu, którym można pstrykać prawie wszystko do
    > rozmiaru A3 (a kto potrzebuje więcej?).

    I tak i nie :)
    Jest jak piszesz, tzn. cykam canonem A590, robiłem z tego wystawę
    formatu A4 i było OK. Tyle, że robienie tym jest trochę męczące. Da
    się z tym żyć ale co to za życie. Lustrzanka zwyczajnie mi przeszkadza
    rozmiarami i hałasem. Wszystko robię na 50mm, AF nie używam, pracuje w
    GO. O jakość obrazu specjalnie nie dbam (OK, holga to przesada) więc
    m4/3 mnie nie kusi. Zostałem przy A590 ale chcę jakiś dalmierz bo
    dokładnie spełnia moje potrzeby. Wygląd sprzętu olewam tyle, że jak
    nie jest czarny to oklejam taśmą.

    > Tylko to nie jest mechaniczny sprzęt na sprężyny :)

    No właśnie dalmierz jest mechaniczny i jest mechanicznie sprzężony z
    obiektywem. Jak to się robi na szybko, żeby było tanio to wychodzi
    zorka.

    > O, nowa definicja - chcesz być profi, weź stałkę :)

    Profi to akurat są gazeto-napieprzacze. Mnie nikt nie mówi, że za
    godzinę mam przynieść 5 fotek jakiejś mordki i potrzebuję zuma bo nie
    wiem jak daleko będę stał ale wiem, że będę miał 5 sek. na spuszczenie
    się migawką w trybie ciągłym.
    Ja sobie rzeźbię. Jak mam coś fajnego to robię wystawę. Czasem mam coś
    fajnego po roku a czasem po 3 latach.

    > Nie mylmy narzędzia ze zdolnościami.

    Ja nie mylę. Tylko, że jeden potrzebuje młota pneumatycznego a drugi
    dłuta i młotka. Nie da rady, żeby się zamienili narzędziami.

    > Mogłaby tylko nie być taka wymuskana
    > żeby jej posiadacz nie czuł się zbytnio zobowiązany;)

    Lejki mają paskudny wygląd. To dlatego ludzie ze smakiem oklejają je
    czarną taśmą ;)

  • 45. Data: 2011-06-13 17:44:14
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Zostałem przy A590 ale chcę jakiś dalmierz bo
    > dokładnie spełnia moje potrzeby.

    A590 daje radę ;)
    http://i.imgur.com/Abmu8.jpg

  • 46. Data: 2011-06-13 18:04:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-12 11:34:37 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Chyba nie mieszam. Autor wyraźnie napisał o małpce, a nie o dalmierzu:
    > "Czy żaden Fuji albo inny sony nie
    > zrobi zwykłej &amp;#8222;małpy&amp;#8221; z dużą matrycą?"

    Ok. Masz słuszność.
    Więc na tak postawione pytanie, odpowiedź będzie tylko jedna.
    Nie zrobi, bo po co.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2011-06-13 18:06:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-13 14:51:55 +0200, Marx <M...@n...com> said:

    > Obawiam się że możesz się mylić. U Sony już znikło. W tym roku
    > pozostaną chyba same SLT i NEXy. FF juz wycofane, zapowiedziano że
    > a5-cośtam to ostatni aparat z lustrem w Sony.

    Czyli mój błąd polega na tym, że daję zbyt dużo czasu lustrom?

  • 48. Data: 2011-06-13 18:23:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    O jakość obrazu specjalnie nie dbam (OK, holga to przesada) więc
    > m4/3 mnie nie kusi.

    > Ja sobie rzeźbię. Jak mam coś fajnego to robię wystawę. Czasem mam coś
    > fajnego po roku a czasem po 3 latach.

    ale jekim cudem robisz te wystawy , czy ktos je oglada ?
    normalnie jesli sie fotografuje "nie dbajac specjalnie o jakosc obrazu
    " i robi sie z nich wystawe , to wypadaloby ewentulanych
    odwiedzajacych jakos uprzedzic , zeby sie nie fatygowali
    niepotrzebnie.
    Chyba , ze rozdajesz bilety doplacajac do nich, zeby ktos chcial
    zajrzec.

    Z opisu wynika , wybacz gdyz nie znam stanu faktycznego - czytam tylko
    to co napisales, ze jestes partaczem.

    wypowiedzi na temat leici sa infantylne . masz jakis kompleks.
    kazdy kto mial leice w reku wie, ze aparat jak aparat ,
    konserwatywny , solidny, za to zawsze z dobra , na miare czasow ale
    niezbyt rozbudowana optyka, W odroznieniu od wielu innych firm leica
    nie oferuje w swoim programie obiektywow tanich dla mas . Oferuja je
    niemal wszystkie wieksze firmy japonskie , majac rownolegle w swoim
    programie obiektywy o jakosci leicowskich.

  • 49. Data: 2011-06-13 18:56:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 20:23, XX YY pisze:
> [...]
    > niepotrzebnie.
    > Chyba , ze rozdajesz bilety doplacajac do nich, zeby ktos chcial

    Wąziutkie horyzonty...
    Większość ciekawych zdjęć, które zdarza mi się obecnie widywać, dalekie
    są od nawet dostatecznego poziomu. To pstryki z komórek bądź nieudolne
    auto z małpek. Ale jakość nie jest dziś towarem atrakcyjnym, jest tego
    więcej niż długu publicznego. Dziś sens ma treść i jeśli jest dobra,
    brak jakości właściwie w ogóle nie przeszkadza.
    Że nie wspomnę o tych kierunkach formy, które świadomie bazują na
    kiepskiej jakości technicznej.

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 50. Data: 2011-06-13 19:21:49
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > " i robi sie z nich wystawe , to wypadaloby ewentulanych
    > odwiedzajacych jakos uprzedzic , zeby sie nie fatygowali

    To zależy co rozumiesz przez "jakość obrazu". Nie przeszkadza mi
    przeciętna jakość techniczna. To nie jest istotne w tym co cykam.
    Oglądającym też to nie przeszkadzało :)

    > Chyba, ze rozdajesz bilety doplacajac do nich, zeby ktos chcial zajrzec.

    Nie :) wejście było "wolne".

    > Z opisu wynika , wybacz gdyz nie znam stanu faktycznego - czytam tylko
    > to co napisales, ze jestes partaczem.

    W jakim sense "partaczem"? W tym, ze używam narzędzia za 500 PLN a nie
    5000 PLN? No to tak, jestem "partaczem". Z tym, że wolę określenie, że
    "wyrosłem z brandzlowania się wykresami MTF" :)

    Zresztą wyżej dałem link do swojej fotki, więc może napiszesz coś
    konkretnego :)

    > wypowiedzi na temat leici sa infantylne . masz jakis kompleks.

    Czy możesz rozwinąć na czym ten infantylizm polega?
    Co do kompleksu to możliwe :) Tylko jaki?

    > kazdy kto mial leice w reku wie, ze aparat jak aparat ,
    > konserwatywny , solidny ....
    No tak, koń jaki jest każdy widzi. Czy przeczytałeś co napisałem
    wcześniej, czemu taki koń a nie inny.

    PS
    Mam takie odczucie, że trochę jesteś spięty. Posłuchaj i obejrzyj
    sobie coś relaksującego ;)
    http://www.youtube.com/watch_popup?v=KbW9JqM7vho