-
31. Data: 2010-02-12 19:52:54
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Feb 2010 18:52:53 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
>> predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
>> pieknie w ten zakret wjezdza.
>
>Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
>siła odsrodkowa.
No nie bardzo. Bo zamierzony tor jazdy jest np w prawo, a auto chce
prosto :-)
>Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
>"ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
>brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
>odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.
Teoria. A praktyka jak wyzej. Tylko mowa o niewielkich predkosciach -
raczej parking niz normalna droga krajowa ..
>ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
>testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
>da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.
Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.
J.
-
32. Data: 2010-02-12 20:35:45
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3n8bn55qiluoo5mr96od3gh750ge77a8qu@4ax.com...
>
>>ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
>>testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
>>da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.
>
> Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.
stary - zabawa na placu jest jedną z nielicznych zabaw, ktore lubie i często
uskuteczniam - mylisz, ze po co tak ogólnie mam RWD.
Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w prawo,
to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś
auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył
w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli
ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten
samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda
łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek
efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego
mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
33. Data: 2010-02-12 21:51:29
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: marjan <k...@g...com>
Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> news:hl1rom$krk$1@news.agh.edu.pl...
>>> Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej
>>> jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi
>>> sytuacjami)
>>
>> IMO byzydura.
>> Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym
>> napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się
>> odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać
>> szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń
>> mniejszych od "trzymania" opony.
>
> ale przeczytales to co napisałem w nawiacie - prawda?
Przeczytałem, co napisałeś w nawiasie. Nazwałeś to nielicznymi
wyjątkowymi sytuacjami. Zauważ jednak, że na rajdach to suchy asfalt
jest nieliczną, wyjątkową sytuacją (no, oczywiście zależy o jakiej
randze zawodów mówimy, biorąc pod uwagę RPP oczywiście masz rację).
--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
-
34. Data: 2010-02-12 22:21:26
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: robertbig <r...@w...pl>
On 12 Lut, 18:52, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomościnews:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr0@4a
x.com...
>
>
>
>
>
> > On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
> >>Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
> >>w
> >>> mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
> >>> kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
> >>> jazdy
>
> >>głupoty gadasz kolego.
> >>Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z
> >>ronda,
> >>to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz
> >>swoją
> >>prędkośc
>
> > Teoria.
> > A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
> > predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
> > pieknie w ten zakret wjezdza.
>
> Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
> siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
> "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
> brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
> odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.
>
> ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
> testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
> da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.
>
> --
> Pozdrawiam Kuba (aka cita)
> Omega X25XE
> Dwa ogony Irma i Myszka- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -
Tak se czytam ten watek i powiem ci jedno.
Jesteś ćwiercinteligent i przestań PIERDOLIĆ
-
35. Data: 2010-02-12 22:31:31
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 12 Feb 2010 20:35:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. [...]
>Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
>inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
>najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.
Ja to wszystko wiem.
Tylko ze praktyka na placyku jest inna :-)
J.
-
36. Data: 2010-02-12 23:42:05
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
marjan wrote:
> Technolog pisze:
>> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
>> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
>> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
>>
>> Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
>> lub brali się za to np. pogromcy mitów?
>
> Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
> Pytania pomocnicze:
> 1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy
> tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?
Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
37. Data: 2010-02-12 23:47:13
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Kuba (aka cita) wrote:
> Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
> przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie
> statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.
Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
inaczej :-)
Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
(20-25% ZTCP).
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
38. Data: 2010-02-12 23:49:47
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
>> Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
>> przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo
>> tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.
>
> Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
> inaczej :-)
>
> Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
> (20-25% ZTCP).
Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
A może pomyliło ci się z hamowaniem?
Nie pisz bzdur!
zyga
--
--force --nodeps --all
-
39. Data: 2010-02-13 00:20:52
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
>
>>> Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
>>> przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo
>>> tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.
>>
>> Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
>> inaczej :-)
>>
>> Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
>> (20-25% ZTCP).
>
> Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
> A może pomyliło ci się z hamowaniem?
>
> Nie pisz bzdur!
To teraz wytłumacz proszę, czym różni się przyśpieszanie od hamowania ?
PS: Experimental and analitical investigation of rubber friction
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
40. Data: 2010-02-13 00:36:21
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <t...@g...kropka.com> said:
> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.
--
Bydlę