  • 31. Data: 2010-02-12 19:52:54
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 18:52:53 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    >Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
    >siła odsrodkowa.

    No nie bardzo. Bo zamierzony tor jazdy jest np w prawo, a auto chce
    prosto :-)

    >Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
    >"ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
    >brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
    >odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

    Teoria. A praktyka jak wyzej. Tylko mowa o niewielkich predkosciach -
    raczej parking niz normalna droga krajowa ..

    >ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
    >testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
    >da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

    Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

    J.

  • 32. Data: 2010-02-12 20:35:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

    stary - zabawa na placu jest jedną z nielicznych zabaw, ktore lubie i często
    uskuteczniam - mylisz, ze po co tak ogólnie mam RWD.

    Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w prawo,
    to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś
    auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył
    w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli
    ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten
    samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda
    łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek
    efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego
    mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
    Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
    inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
    najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 33. Data: 2010-02-12 21:51:29
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > ale przeczytales to co napisałem w nawiacie - prawda?

    Przeczytałem, co napisałeś w nawiasie. Nazwałeś to nielicznymi
    wyjątkowymi sytuacjami. Zauważ jednak, że na rajdach to suchy asfalt
    jest nieliczną, wyjątkową sytuacją (no, oczywiście zależy o jakiej
    randze zawodów mówimy, biorąc pod uwagę RPP oczywiście masz rację).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 34. Data: 2010-02-12 22:21:26
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 12 Lut, 18:52, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr0@4a
    x.com...

> [...]
    > Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    > Omega X25XE
    > Dwa ogony Irma i Myszka- Ukryj cytowany tekst -

    Tak se czytam ten watek i powiem ci jedno.
    Jesteś ćwiercinteligent i przestań PIERDOLIĆ

  • 35. Data: 2010-02-12 22:31:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 20:35:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]
    >inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
    >najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.

    Ja to wszystko wiem.
    Tylko ze praktyka na placyku jest inna :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-02-12 23:42:05
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    marjan wrote:

    > Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
    > Pytania pomocnicze:
    > 1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy
    > tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?

    Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 37. Data: 2010-02-12 23:47:13
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
    > przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie
    > statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

    Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
    inaczej :-)

    Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
    (20-25% ZTCP).

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 38. Data: 2010-02-12 23:49:47
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
    > inaczej :-)
    >
    > Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
    > (20-25% ZTCP).

    Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
    A może pomyliło ci się z hamowaniem?

    Nie pisz bzdur!

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 39. Data: 2010-02-13 00:20:52
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
    > A może pomyliło ci się z hamowaniem?
    >
    > Nie pisz bzdur!

    To teraz wytłumacz proszę, czym różni się przyśpieszanie od hamowania ?

    PS: Experimental and analitical investigation of rubber friction

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 40. Data: 2010-02-13 00:36:21
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <t...@g...kropka.com> said:

    > Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    > wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.

    --
    Bydlę