    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Domino
    Date: Tue, 10 Jan 2012 03:46:20 -0800 (PST)

    On 10 Sty, 10:15, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No to niemiecka cegla nie jest tak dobra, przynajmniej nie zawsze, ale
    > ja w sumie tylko chcialem zwrocic uwage ze za Gierka tez partaczyli.

    Gierkowskie budowanie można obejrzeć w Alternatywy 4. Jak ktoś w
    gierkowskim bloku ma jakąś równą ścianę to gratuluję. Ale wtedy
    "partaczenie" było rozumiane inaczej niż teraz. Tamta architektura
    dzisiaj to kryminał: windy co drugie piętro wyłącznie na półpiętrach,
    wózkownie też na półpiętrach, ale na tych gdzie windy nie ma, bloki
    natrzaskane tak żeby straż pożarna nie miała szansy nigdzie dojechać,
    dla niepełnosprawnego odwiedziny u sąsiada to jak dla mnie wyprawa na
    księżyc. Budowlane dowcipy też niezłe: balkony wiszące głównie na
    balustradzie, samozapychające się zsypy, jakieś rakotwórcze bituminy
    pod parkietami, bloki stawiane według tego samego projektu, a każdy
    inny. To nie było ważne, ważne było ile stali wytopimy dla Armii
    Czerwonej, wszak dociągniemy w którymś tam roku do wojny co to ma być
    o pokój...

    Konrad