-
Data: 2011-09-01 20:07:58
Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 01/09/2011 15:50, Sarr. wrote:
> On 1-9-2011 12:55, Andrzej Jarzabek wrote:
>>
>> Wydawało mi się, że gry komputerowe są rodzajem oprogramowania, ale to
>> szczegół. Tak czy inaczej, zrozumiałe "i tak i tak" w zdaniu na górze
>> jako "czy robi gry komputerowe, czy nie".
>
> nie chcialbym byc tu doslownie odebranym, bardziej chodzilo mi o to, ze
> game industry rzadzi sie troche innymi prawami niz dajmy na to rynek
> oprogramowania baz danych i systemow bankowych. w grach niekiedy stawia
> sie na innowacje, ktora jesli sie nie przyjmie - przynosi straty, lub
> jeszcze gorzej, prowadzi do uszczuplenia zalogi lub likwidacji studia.
Wybacz, ale to samo można powiedzieć o każdej branży. Z drugiej strony
takie firmy jak EA czy Activision-Blizzard raczej mogą sobie pozwolić na
łyknięcie takiego ryzyka, a sytuacja programistów w nich wcale nie jest
znacząco lepsza.
> niektorzy graja vabank, na co wielkie korporacje piszace software na
> przyklad dla bankow po prostu nie moga sobie pozwolic.
A wielkie korporacje tworzące gry mogą? A co ze stosunkowo niedużymi
firmami tworzącymi oprogramowanie dla banków czy dla funduszy?
> gdyby wszyscy w branzy gier grali tak asekuracyjnie jak firmy piszace
> oprogramowanie dla
> bankow, to nie bylo by nam dane widziec innowacyjnych tytulow, bo lepiej
> jest napisac kolejnego sequela z serii, ktory na pewno sie sprzeda
> zamiast ryzykowac z zupelnie nowym pomyslem.
W jakim sensie firmy piszące oprogramowania dla banków grają
asekuracyjnie i jak tłumaczysz fakt, że jednak czasem wypuszczają one
nowe, w tym innowacyjne produkty, a nie tylko robią kolejne wersje starych?
> coz, game industry rzadzi
> sie swoimi dosc specyficznymi prawami, ktorych programisci nie wymyslaja
> - i jesli chcesz sie w to bawic - when in rome, do as the romans do.
Ale jaki jest związek tego z tym, że programistom gorzej płacą? Przecież
płacą im gorzej nawet jeśli innowacja wypali i ryzyko się firmie opłaci.
>>> niestety troche to rzeczywiscie wyglada tak, ze szef takiej czy innej
>>> firmy zaklada, ze pracownicy maja frajde kodujac gierki, wiec o wieksze
>>> pieniadze sie upominac nie beda...
>>
>> Ale też chyba raczej ma rację tak zakładając.
>
> do pewnego stopnia, owszem, ale po pewnym czasie lub z tych czy inych
> wzgledow okazuje sie, ze ta cala zabawa to nie wszystko. pisanie gier to
> nie zabawa, o ktora sa posadzani programisci, ktorzy gry pisza. ta praca
> bynajmniej nie polega na graniu caly dzien.
Ostatecznie jednak pracodawca może sobie pozwolić na płacenie mniejszych
pieniędzy i nie ma takiego problemu, że nie może znaleźć programistów bo
ci idą tam, gdzie lepiej płacą, więc dlaczego miałby płacić im więcej i
zmniejszać sobie zyski?
>> Smutna prawda jest taka, że jeśli programista gier zarabia mało, to
>> dlatego, że rynkowa wartość jego pracy jest niska.
>
> ciezko jest oszacowac rynkowa wartosc pracy programisty gier, to dosc
> specyficzna dzialka.
Wcale nie jest trudno, rynkowa wartość jest taka, jaką pracodawcy zwykle
płacą. Gdyby była wyższa, to szli by tam, gdzie by im płacili więcej.
> eksperci jak wszedzie indziej sa, ale wiekszosc
> programistow to nie specjalisci, o ktorych zabijalyby sie miedzynarodowe
> koncerny placac miliony.
Przecież nie mówimy o milionach, tylko normalnej stawce dla inżyniera.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.11 20:13 Marek Borowski
- 01.09.11 20:23 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 20:40 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 22:17 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 23:24 Andrzej Jarzabek
- 02.09.11 06:36 Marszalkowski
- 02.09.11 07:18 Tomasz Kaczanowski
- 02.09.11 07:31 Przemek O.
- 02.09.11 10:37 Andrzej Jarzabek
- 02.09.11 11:27 Andrzej Jarzabek
- 02.09.11 11:28 Andrzej Jarzabek
- 02.09.11 11:41 Przemek O.
- 02.09.11 11:42 Sarr.
- 02.09.11 12:01 Przemek O.
- 02.09.11 13:24 Andrzej Jarzabek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-10 Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- 2025-02-10 Nie kupisz paliwa na stacji
- 2025-02-09 Ster w trolejbusie.