eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
  • Data: 2011-09-01 15:56:15
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sep 1, 4:16 pm, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:
    > W dniu 2011-09-01 16:05, Andrzej Jarzabek pisze:
    >
    > > No więc w firmach produkujących oprogramowanie biznesowe też tak jest,
    > > a mimo to tam programiści zarabiają na ogół lepiej, niż w firmach
    > > produkujących gry.
    >
    > Może kwestia proporcji treści do oprogramowania? Gra może być wyraźnie
    > lepsza lub gorsza w zależności od grafiki i muzyki. W przypadku
    > oprogramowania np. finansowego wydaje mi się, że zależność od jakości
    > samego oprogramowania jest stosunkowo większa. Oczywiście - logika
    > biznesowa i usability też ma swoją wagę.

    No więc właśnie powiedziałbym, że oprogramowanie biznesowe może byc
    bardzo wyraźnie lepsze lub gorsze w zależności od logiki biznesowej.

    Jedna wyraźna różnica, jaką bym widział, to problem niezawodności. Jak
    się gra wywali albo skaszani, to gracz się trochę wkurzy, wróci do
    sejwa, a jak sie to będzie zbyt często zdarzać, to za dwa tygodnie
    dostanie nowego patcha. Jak się program biznesowy skaszani, to może
    powodować duże straty klienta i poważną utrate reputacji producenta.
    To chyba ogranicza trochę syndrom "jak programista powie, że gdzie
    indziej mógłby zarabiać więcej, to zastąpię go dwoma studentami".

    > > Nie znam się na tym. Z drugiej strony jeśli bierzesz np.
    > > oprogramowanie skierowane do instytucji finansowych, to tam też
    > > marketing jest i swoje kosztuje, mimo, że nie widzisz reklam tych
    > > programów w telewizji.
    >
    > Głównie chodziło mi o to, że w takich reklamach na inne elementy
    > kładzie się nacisk, inne cechy wykorzystuje do promocji.
    > W oprogramowaniu finansowym będzie to pewnie możliwość współpracy
    > z innymi programami, logika biznesowa, wydajność. W grach:
    >   - grafika (nie tylko "technicznie", wydajnościowo, ale również
    >     wizualnie. W finansach ma to znacznie mniejsze znaczenie.
    >   - scenariusz (odpowiednik logiki biznesowej) - tu widzę równowagę
    >   - dźwięk (od muzyki, przez efekty dźwiękowe po głosy aktorów).
    >     W aplikacji finansowej bez znaczenia lub ewentualnie śladowe.

    Nie no, różnice są, nie bardzo tylko rozumiem, jak z tych różnic
    wynika, gdzie się płaci więcej czy mniej programiście. Programiści nie
    zajmują się marketingiem ani tu ani tu, i tu i tu trzeba ponieść
    jakieś koszta, żeby wcisnąć produkt klientom.

    Natomiast jeśli chodzi o twoje teorie, to gdyby je przyjąć (zarówno
    "gra to głównie content" jak i "gry się inaczej marketuje"), to by
    wynikało z tego, że to zjawisko, że programiści źle zarabiają, nie
    dotyczy programistów tworzących engine'y do gier. Więc jak to jest?

    > Trochę jak różnica między ciężarówką a autem osobowym (a może
    > i bardziej). W tym pierwszym przypadku wygląd ma zdecydowanie mniejsze
    > znaczenie, niż w drugim. Rośnie rola inżynierów, a maleje projektantów
    > nadwozia i wystroju wnęrza, czyli inżynierowie muszą być bardziej
    > (w innej proporcji) doceniani.

    To trochę słaba analogia, zresztą byłbym bardzo zdziwiony, gdyby się
    okazało, że inżynierowie pracujący przy osobówkach zarabiają mniej niż
    ci od ciężarówek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: