-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Paweł Kierski <n...@p...net>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
Date: Thu, 01 Sep 2011 17:16:27 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 52
Message-ID: <j3o7kc$rka$1@news.onet.pl>
References: <5...@n...onet.pl> <j3ktcd$2o7$1@news.onet.pl>
<j3m5f0$du5$1@inews.gazeta.pl> <j3nii2$l4$1@inews.gazeta.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<j3nsc6$1qj$1@news.onet.pl>
<c...@w...googlegroups.com>
<j3o0e0$opm$1@news.onet.pl>
<2...@h...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314890188 28298 195.182.34.201 (1 Sep 2011 15:16:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 15:16:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.20) Gecko/20110804
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.12
In-Reply-To: <2...@h...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:192156
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-01 16:05, Andrzej Jarzabek pisze:
> On Sep 1, 2:12 pm, Paweł Kierski<n...@p...net> wrote:
>> W dniu 2011-09-01 14:40, Andrzej Jarzabek pisze:
[...]
>> W firmie produkującej gry lub
>> prowadzącej portal ci sami programiści to tylko jeden, i to pewnie nie
>> największy dział. Owszem niezbędny, ale mający tylko ułamkowy wpływ na
>> jakość i wartość końcowego rozwiązania.
>
> No więc w firmach produkujących oprogramowanie biznesowe też tak jest,
> a mimo to tam programiści zarabiają na ogół lepiej, niż w firmach
> produkujących gry.
Może kwestia proporcji treści do oprogramowania? Gra może być wyraźnie
lepsza lub gorsza w zależności od grafiki i muzyki. W przypadku
oprogramowania np. finansowego wydaje mi się, że zależność od jakości
samego oprogramowania jest stosunkowo większa. Oczywiście - logika
biznesowa i usability też ma swoją wagę.
>>> Marketing i sprzedaż to jest nawet nie tylko przy innych programach,
>>> ale też w zasadzie przy wszystkich produktach, które są produkowane na
>>> sprzedaż.
>>
>> Ten element sobie odpuścimy 8-) Choć jest istotna różnica (również
>> w cenie) między marketingiem gry (skierowanym do graczy),
>> a marketingiem engine'u do gry (skierowanym do innych programistów
>> i ich bezpośrednich szefów).
>
> Nie znam się na tym. Z drugiej strony jeśli bierzesz np.
> oprogramowanie skierowane do instytucji finansowych, to tam też
> marketing jest i swoje kosztuje, mimo, że nie widzisz reklam tych
> programów w telewizji.
Głównie chodziło mi o to, że w takich reklamach na inne elementy
kładzie się nacisk, inne cechy wykorzystuje do promocji.
W oprogramowaniu finansowym będzie to pewnie możliwość współpracy
z innymi programami, logika biznesowa, wydajność. W grach:
- grafika (nie tylko "technicznie", wydajnościowo, ale również
wizualnie. W finansach ma to znacznie mniejsze znaczenie.
- scenariusz (odpowiednik logiki biznesowej) - tu widzę równowagę
- dźwięk (od muzyki, przez efekty dźwiękowe po głosy aktorów).
W aplikacji finansowej bez znaczenia lub ewentualnie śladowe.
Trochę jak różnica między ciężarówką a autem osobowym (a może
i bardziej). W tym pierwszym przypadku wygląd ma zdecydowanie mniejsze
znaczenie, niż w drugim. Rośnie rola inżynierów, a maleje projektantów
nadwozia i wystroju wnęrza, czyli inżynierowie muszą być bardziej
(w innej proporcji) doceniani.
--
Paweł Kierski
n...@p...net
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.11 15:45 Przemek O.
- 01.09.11 15:56 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 16:07 Jacek
- 01.09.11 16:29 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 16:28 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 19:39 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 19:41 Przemek O.
- 01.09.11 19:42 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 20:07 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 20:13 Marek Borowski
- 01.09.11 20:23 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 20:40 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 22:17 Andrzej Jarzabek
- 01.09.11 23:24 Andrzej Jarzabek
- 02.09.11 06:36 Marszalkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=