eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
  • Data: 2011-09-01 15:16:27
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-09-01 16:05, Andrzej Jarzabek pisze:
    > On Sep 1, 2:12 pm, Paweł Kierski<n...@p...net> wrote:
    >> W dniu 2011-09-01 14:40, Andrzej Jarzabek pisze:
    [...]
    >> W firmie produkującej gry lub
    >> prowadzącej portal ci sami programiści to tylko jeden, i to pewnie nie
    >> największy dział. Owszem niezbędny, ale mający tylko ułamkowy wpływ na
    >> jakość i wartość końcowego rozwiązania.
    >
    > No więc w firmach produkujących oprogramowanie biznesowe też tak jest,
    > a mimo to tam programiści zarabiają na ogół lepiej, niż w firmach
    > produkujących gry.

    Może kwestia proporcji treści do oprogramowania? Gra może być wyraźnie
    lepsza lub gorsza w zależności od grafiki i muzyki. W przypadku
    oprogramowania np. finansowego wydaje mi się, że zależność od jakości
    samego oprogramowania jest stosunkowo większa. Oczywiście - logika
    biznesowa i usability też ma swoją wagę.

    >>> Marketing i sprzedaż to jest nawet nie tylko przy innych programach,
    >>> ale też w zasadzie przy wszystkich produktach, które są produkowane na
    >>> sprzedaż.
    >>
    >> Ten element sobie odpuścimy 8-) Choć jest istotna różnica (również
    >> w cenie) między marketingiem gry (skierowanym do graczy),
    >> a marketingiem engine'u do gry (skierowanym do innych programistów
    >> i ich bezpośrednich szefów).
    >
    > Nie znam się na tym. Z drugiej strony jeśli bierzesz np.
    > oprogramowanie skierowane do instytucji finansowych, to tam też
    > marketing jest i swoje kosztuje, mimo, że nie widzisz reklam tych
    > programów w telewizji.

    Głównie chodziło mi o to, że w takich reklamach na inne elementy
    kładzie się nacisk, inne cechy wykorzystuje do promocji.
    W oprogramowaniu finansowym będzie to pewnie możliwość współpracy
    z innymi programami, logika biznesowa, wydajność. W grach:
    - grafika (nie tylko "technicznie", wydajnościowo, ale również
    wizualnie. W finansach ma to znacznie mniejsze znaczenie.
    - scenariusz (odpowiednik logiki biznesowej) - tu widzę równowagę
    - dźwięk (od muzyki, przez efekty dźwiękowe po głosy aktorów).
    W aplikacji finansowej bez znaczenia lub ewentualnie śladowe.

    Trochę jak różnica między ciężarówką a autem osobowym (a może
    i bardziej). W tym pierwszym przypadku wygląd ma zdecydowanie mniejsze
    znaczenie, niż w drugim. Rośnie rola inżynierów, a maleje projektantów
    nadwozia i wystroju wnęrza, czyli inżynierowie muszą być bardziej
    (w innej proporcji) doceniani.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: