  • 51. Data: 2019-02-26 15:58:36
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q53fpj$fv1$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 26.02.2019 o 13:00, Poldek pisze:

    >Legendy. W mieście to raczej ciężko uciec policji. Musiałbyś na
    >czerwonych ciąć a i kamer w pytę. Miejska legenda z tymi ucieczkami.
    >Nie mówię, że się nie zdarza. Mówię, że margines.

    Kamer jeszcze nie ma duzo ... no ale i motorow nie ma duzo, to moze
    latwiej zauwazyc.

    Ale przeciez sa jeszcze waskie przejscia, parki, slupki - radiowoz nie
    dogoni.
    Chyba, ze delikatnie stuknie, ale przeciez mu nie wolno :-)

    Jak na zamowienie
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/prawie-2
    00-km-h-motocyklem-ulicami-gdańska-wideo/ar-BBU3Foq

    -moto na zakretach traci duzo, a w miescie ostre
    -i jak zawsze sie zastanawiam, kto tu wieksze zagrozenie zrobil -
    moto, czy policjanci,
    -gdzie te rzekome gdanskie korki ?

    J.

  • 52. Data: 2019-02-26 16:27:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 15:43, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Feb 2019 15:38:46 +0100, Poldek

    > Pokaż mi motocykle czy inne skutery które generują hałas nie większy niż
    > samochody. Jeśli takie są, to na palcach jednej ręki można policzyć i ja
    > takich na ulicy nie spotkałem. Każde słychać mocno nawet siedząc w
    > samochodzie. I ponownie, to są fabryczne pojazdy, bo raczej niewielu
    > chce się chwalić że skuterem z CVT jedzie.

    Słychać mocno, nawet siedząc w samochodzie, gdyż młotory, a nawet
    maxiskutery są intencjonalnie tak robione i specjalnie tuningowane, żeby
    robić więcej hałasu.
    https://youtu.be/pb0EvAcmg3w
    Technicznie nie ma żadnego problemu, żeby po prostu założyć tłumik na
    wydech. Ale trzeba by było chcieć. Kiedyś marka Harley chciała zastrzec
    dudnienie młotoru w urzędzie patentowym, tacy są dumni z emitowanego
    hałasu i uważają, że ten hałas, to jest asset marketingowy
    https://noisefree.org/sources-of-noise/motorcycles/

  • 53. Data: 2019-02-26 16:33:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 3:52:43 PM UTC+1, Poldek wrote:
> [...]
    jest logarytmiczna!), bo inaczej sie nie da :(

    send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
    ieniak-analiza-wymagan

    > Oczywiście są ciche motory, np. Burgmany, T-maxy,

    zalezy jaka pojemnosc, ale to kible (znaczy skutery) ;)

    >Technicznie nie ma żadnego problemu,
    > tłumik nie zajmuje dużo miejsca, tylko trzeba chcieć go mieć i używać.
    > Normy dla młotorów są głośniejsze, bo branża wylobbowała, gdyż sądzi, że
    > sprzedając głośniejsze młotory sprzeda więcej i więcej pieniędzy z tego
    > zarobi.

    ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?
    Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow pogorszyl osiagi.

    Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
    wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
    8.html

    § 9.
    1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy
    silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej
    mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest
    większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy
    maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
    szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).

    Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie przy 6000, a
    czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem 6 a 14krpm jest "malutka"
    roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm jest faktycznie b.cichy...

  • 54. Data: 2019-02-26 18:28:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 16:33, WS pisze:> On Tuesday, February 26, 2019 at
    3:52:43 PM UTC+1, Poldek wrote:

> [...]
    send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
    ieniak-analiza-wymagan

    > zalezy jaka pojemnosc, ale to kible (znaczy skutery) ;)

    Maxiskutery mogą, więc da się.
    Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.

    > ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?

    Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php
    "These companies are members of the Specialty Equipment Market
    Association (SEMA). Representing dealers and installers, they have
    lobbied against proposed noise-pollution ordinances in communities
    across America. SEMA created the 'Congressional Automotive Performance
    and Motorsports Caucus' enlisting members of congress to support their
    agenda. They also enlist automotive enthusiast clubs to lobby on their
    behalf on political issues."

    > Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow
    pogorszyl osiagi.

    Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
    katalizatorami.

> [...]
    przy 6000, a czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem
    6 a 14krpm jest "malutka" roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm

    Właśnie ładnie opisałeś, jak młotor który formalnie spełnia normę (która
    i tak ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę dopuszczalnego hałasu) w
    realu robi hałas wielokrotnie większy, niż dopuszcza norma, ryczy wyje
    dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
    można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i
    to bez obciążenia!

  • 55. Data: 2019-02-26 18:52:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 6:28:04 PM UTC+1, Poldek wrote:
    > Maxiskutery mogą, więc da się.

    sa bardziej zabudowane i mniej wysilone silniki, u nas jednak najbardziej wyja
    sportowe motocykle

    > Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.

    toz to juz polowa samochodu ;)

    > Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php

    Chciec to moga, ale czy cos uzyskali?
    Wsroz znajomych wiekszosc jednak uzywa seryjnych wydechow.

    > pogorszyl osiagi.

    > Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
    > katalizatorami.

    w moto (zwlaszcza sportowych, jak i samochodach) licza sie jednak osiagi, kiedys
    widzialem (nie pamietam juz szczegulow), ze kupujacym konkretny model polecano
    starsze wersje, sprzed zmian, bo mialy moniejsze silniki, ograniczenie emisji i
    halasu jednak "psuje" silnik :(
    Czasem (razej rzadzie ...) te akcesoryjne tlumiki montuje sie jednak w ramach
    tuningu silnika, a nie po to, zeby wylo

    Problem w ty, ze sportowe moto sa stosunkowo tanie i jest tego pelno, a np. sportowe
    samochody typu Subaru WRC sa znacznie mniej osiagalne (a wyja podobnie)

> [...]
    > dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
    > można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i

    Takie przepisy, dla samochodow tez nie mierzy sie dla maks. obrotow. Zreszta
    odkrecanie na luzie na pelne obroty ( w celu pomiaru u diagnosty/na drodze) jest
    prosta droga do zniszczenia silnika... Wartosci w tych tabelkach nie oznaczaja maks.
    halasu generowanego przez pojazd silnikowy.

  • 56. Data: 2019-02-26 19:58:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 18:52, WS pisze:

> [...]
    prosta droga do zniszczenia silnika... Wartosci w tych tabelkach nie oznaczaja maks.
    halasu generowanego przez pojazd silnikowy.

    Właśnie o to chodzi - tak jest przepis skonstruowany, że młotor, który
    emituje realnie 130 decybeli na badaniu metodą zgodną z przepisami nie
    przekroczy normy i nie zostanie zabrany DR. Tak jakby autor przepisu
    chciał dać możliwość hałasowania ile wlezie. O ile w dawniejszych
    czasach, gdy jednoślady stanowiły w Polsce margines, taki przepis w
    dzisiejszych czasach, gdy każdy młodzieniec za półtorej wypłaty kupuje
    litra, to w efekcie ciężko jest wytrzymać we własnym mieszkaniu w czasie
    sezonu młotocyklowego. Nie mówiąc już o spokojnym chowaniu dzieci,
    chorych starych rodziców pielęgnowaniu, żeby mieli odrobinę spokoju w
    jesieni życia. Dziecko siada do odrabiania matematyki, potrzebuje się
    skupić, a za oknem co minutę, gdy zapala się zielone, to ryk i wycie 130
    decybeli. W ten sposób tworzymy sobie społeczeństwo nieuków. Ale liczy
    się te parę groszy, które można zarobić sprzedając wybebeszoną rurę
    wydechową "pasjonatowi" zaczadzonemu wzorami do naśladowania z gier
    komputerowych, któremu się wydaje, że zapierdalanie z wielkim rykiem
    świadczy o jego niesamowitej zajebistości.

  • 57. Data: 2019-02-26 20:04:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Feb 2019 14:41:37 +0100, Shrek napisał(a):

    > Chyba do rozwożenia pizzy;)

    Czy ja wiem? Do rozwożenia człowieka też się nadaje ;)
    Po KRK jeździ tego dużo, chyba więcej niż dużych sprzętów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 58. Data: 2019-02-26 20:07:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Feb 2019 15:12:48 +0100, Poldek napisał(a):

    > Szaleństwo na motorach w lasach, parkach narodowych odbywa się też na
    > potęgę i można im naskoczyć.

    Zgadza się i to należy ostro tępić. Z tym że to ne tylko motocykle, ale też
    quady.
    Zgłaszaj leśniczemu, policji. Jeśli nic nie zrobią - zgłaszaj o szczebel
    wyżej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 59. Data: 2019-02-26 20:26:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 8:07:40 PM UTC+1, Maciek wrote:

    > Zgadza się i to należy ostro tępić. Z tym że to ne tylko motocykle, ale też
    > quady.

    jeszcze skutery sniezne ;), jakis czas temu bodajze w jelesni wprowadzili calkowity
    zakaz ich uzywania...

    No i eko produkt ostatnich czasow - "rower" elektryczny, w cudzyslowiu, bo coraz
    czesciej widuje na szlakach (Beskid Zywiecki) takie jadace ~50km/h pod gore, czyli wg
    PoRD motocykle (elektryzne), ale oczywiscie bez rejestracji, udajace rowery ;)

  • 60. Data: 2019-02-26 21:18:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 15:58, J.F. pisze:
> [...]
    >

    > -moto na zakretach traci duzo, a w miescie ostre
    > -i jak zawsze sie zastanawiam, kto tu wieksze zagrozenie zrobil - moto,

    Tego nikt nie próbował zatrzymywać
    https://youtu.be/qXRK9ApxKUI