  • 1. Data: 2019-02-24 14:30:18
    Temat: Ograniczenie prędkości
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    No panie i panowie, co wy na to?
    http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-
    w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-p
    redkosci/
    Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...
    I Cavalino desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic... i nawet
    ze 200 KM nie pomoże.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2019-02-24 15:08:38
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 24 Feb 2019 14:30:18 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...
    > I Cavalino desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic... i nawet

    Jak kto normalnie jeździ, to żadnej różnicy nie odczuje. A taki odgórny
    ogranicznik jest jak najbardziej pożądany, pozostaje zobaczyć jak to
    mądre głowy zaimplementują w praktyce. Następnym krokiem będą
    autonomiczne pojazdy, coby ludzką (tudzież małpią) mieszankę emocji i
    hormonów całkiem odciąć od kierownicy - no ale na to jeszcze trzeba
    będzie niestety poczekać.

    Ciekaw jestem natomiast jak argumentować będą wszelkie plonk kapelusz
    warningi i im podobne sieroty :) Kilka idiotycznych argumentów łatwo
    przewidzieć - "żona rodzi", "dziadek dostał zawału", "muszę zdążyć przed
    zamknięciem Castoramy"... wierzę jednak, że ich inwencja na tym się nie
    zatrzyma.

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-02-24 18:22:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-24 15:08, Mateusz Viste wrote:
    w-samochodach-
    > pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-predkosci/
    >
    > Jak kto normalnie jeździ, to żadnej różnicy nie odczuje. A taki odgórny
    > ogranicznik jest jak najbardziej pożądany,

    Do czego? Samochody mają jeździć tak szybko jak to jest bezpieczne a nie
    jak to jest ograniczone. Sens mają systemy zapewniające to bezpieczeńswo
    jak wykrywające zagrożenia na drodze.

> [...]
    > autonomiczne pojazdy, coby ludzką (tudzież małpią) mieszankę emocji i
    > hormonów całkiem odciąć od kierownicy - no ale na to jeszcze trzeba

    Autonomiczne pojazdy to rozwiązanie biznesowe a nie indywidualne. Bogate
    firmy będą w ten sposób obniżały koszty własne prowadzenia biznesu
    transportowego. Przeciętny ludzik może się tylko do tego dokładać.

  • 4. Data: 2019-02-24 18:55:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 24 Feb 2019 18:22:55 +0100, kk wrote:
    > Do czego? Samochody mają jeździć tak szybko jak to jest bezpieczne
    > a nie jak to jest ograniczone.

    Prawo jest po to, by je przestrzegać. Nawet jeśli od czasu do czasu
    zdarzy się, że jest niedoskonałe. Alternatywa polega na tym byśmy wszyscy
    z maczugami latali.

    > Autonomiczne pojazdy to rozwiązanie biznesowe a nie indywidualne. Bogate
    > firmy będą w ten sposób obniżały koszty własne prowadzenia biznesu
    > transportowego. Przeciętny ludzik może się tylko do tego dokładać.

    Za 30 lat (jeśli jeszcze będę na tym świecie - no ale w radio słyszałem
    niedawno że będę żył 100 lat) wsiądę w samochód i powiem "jedziemy po
    ziemniaki". Po 20 minutach drzemki wysiadam i jestem na miejscu. Takie
    osobiste taxi. Może nawet szybciej niż za 30 lat - sądząc po postępach
    m.in. Tesli, niewykluczone że ta rzeczywistość dojdzie do nas już w
    przyszłej dekadzie.

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-02-24 19:08:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Samochody bez wzgledu na predkosc sa bezpieczne. Ludzie sa niebezpieczni. A ze ludzie
    sa panstwowi i sporo warci to rzadzacy musza skrocic smycze wszystkim zeby
    najbardziej niebezpieczni nie mogli rozwinac skrzydel. Lem w Powrocie z gwiazd
    przewidzial to rozwiazanie kilkadziesiat lat temu.

  • 6. Data: 2019-02-24 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

> [...]
    > sądząc po postępach m.in. Tesli, niewykluczone że ta rzeczywistość
    > dojdzie do nas już w przyszłej dekadzie.

    A ja myslałem ze za 30 lat lodówka czy inna spizarka zamówi ziemniaki za
    ciebie i po prostu odbierzesz je na progu domu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 7. Data: 2019-02-24 21:00:53
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-24 18:55, Mateusz Viste wrote:

    > Prawo jest po to, by je przestrzegać.

    Sramy na to :-)

    > Nawet jeśli od czasu do czasu
    > zdarzy się, że jest niedoskonałe. Alternatywa polega na tym byśmy wszyscy
    > z maczugami latali.

    Ojej, to maczugi też prawo reguluje?

> [...]
    > osobiste taxi. Może nawet szybciej niż za 30 lat - sądząc po postępach
    > m.in. Tesli, niewykluczone że ta rzeczywistość dojdzie do nas już w

    Ale pierdoły. Żeby kupić ziemniaki w ogóle nie trzeba nigdzie jechać.
    Wystarczy je zamówić. Tymczasem transport osobisty jest przejawem
    wolności więc nie zaniknie.

  • 8. Data: 2019-02-24 21:05:08
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-24 19:08, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    najbardziej niebezpieczni nie mogli rozwinac skrzydel. Lem w Powrocie z gwiazd
    przewidzial to rozwiazanie kilkadziesiat lat temu.

    Jak to jest, że oni nadal je rozwijają? Lem nie trafił? Kolejny plan
    30-letni?

  • 9. Data: 2019-02-24 21:46:18
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

> [...]
    > Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...
    > I Cavalino desperacko wduszającego pedał w podłogę a tu nic... i nawet

    Czasem się zastanawiam że mogłoby mieć to sens. Jadąc dzisiaj wieczorem
    dość zatłoczoną S7 ciężko było jechać przepisowe 120km/h. Głównie przez
    zapierdalaczy na lewym pasie. Bo jak się zjeżdżało na prawy pas w lukę i
    dojeżdżało się do marudera ciągnącego się 90, to trudno się było wbić na
    lewy pas, na którym sznurek zapierdalaczy 140+ w dodatku nietrzymający
    prawidłowych odstępów.
    Pamiętam jazdę po holenderskiej autostradzie gdzie ograniczenie było
    właśnie 120. Wszyscy grzecznie lewym wyprzedzają z prędkością nie
    większą niż 125 po czym spokojnie wracają na prawy pas. Zero nerwówki,
    poganiania światłami, zero hamowania. U nas przy sporym ruchu trzeba
    jechać albo 90 prawym pasem jak maruderzy, albo 140-160 lewym.

  • 10. Data: 2019-02-25 17:57:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > No panie i panowie, co wy na to?
    > http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-
    w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-p
    redkosci/

    Zaglosujemy na PiS i sie wycofa :-P

    Sie kupi stare auto bez blokad :)

> [...]
    >trudno się było wbić na lewy pas, na którym sznurek zapierdalaczy
    >140+ w dodatku nietrzymający prawidłowych odstępów.

    a) czemu zwolniles ponizej 140 ?
    b) nie potrafisz przyspieszyc do 140 ?

    >Pamiętam jazdę po holenderskiej autostradzie gdzie ograniczenie było
    >właśnie 120. Wszyscy grzecznie lewym wyprzedzają z prędkością nie

    A Ty bys tam pewnie chcial jechac 100 :-)

    >większą niż 125 po czym spokojnie wracają na prawy pas. Zero
    >nerwówki, poganiania światłami, zero hamowania.

    Tylko po co zjezdzac wtedy na prawo ...

    >U nas przy sporym ruchu trzeba jechać albo 90 prawym pasem jak
    >maruderzy, albo 140-160 lewym.

    Proponuje piatkowe popoludnie w Niemczech.

    Prawym pasem ciezarowki 85-90, a lewym ... ciag osobowek, 85-100 ...
    Ale nie wcisniesz sie na lewy, tzn wcisniesz, ale to juz lekko po
    chamsku, bo odstepy male :-)

    J.