eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
  • X-Received: by 2002:a25:bece:: with SMTP id k14mr18413244ybm.493.1551195217013; Tue,
    26 Feb 2019 07:33:37 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:bece:: with SMTP id k14mr18413244ybm.493.1551195217013; Tue,
    26 Feb 2019 07:33:37 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
    85.160.216.MISMATCH!m21no9188568qta.0!news-out.google.com!o7ni4468qta.1!nntp.go
    ogle.com!m21no9188567qta.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
    om!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 26 Feb 2019 07:33:36 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c7552b9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.219.130.230;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    NNTP-Posting-Host: 85.219.130.230
    References: <5c7346e1$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <1gggbgpsst42i$.dlg@myjk.org>
    <0...@t...no1>
    <5c743097$0$31425$426a74cc@news.free.fr>
    <q51l34$j3u$2@node2.news.atman.pl>
    <5c745969$0$31424$426a74cc@news.free.fr>
    <q51t4t$n1k$2@node2.news.atman.pl>
    <5c74ef07$0$31418$426a74cc@news.free.fr>
    <e...@g...com>
    <5c752cb3$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c7552b9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    From: WS <L...@c...pl>
    Injection-Date: Tue, 26 Feb 2019 15:33:37 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651144
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, February 26, 2019 at 3:52:43 PM UTC+1, Poldek wrote:
    > W dniu 2019-02-26 o 13:41, WS pisze:
    > > On Tuesday, February 26, 2019 at 1:10:30 PM UTC+1, Poldek wrote:
    > >
    > >> Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.
    > >> Te, co jeżdżą głośne, to są aktywnie podgłaśniane - młotocykliści
    > >> dopłacają pieniądze, żeby fabrycznie montowany w miarę nie za głośny
    > >> wydech wymienić na odpowiednio głośno ryczący wydech "sportowy", albo
    > >> kawałek prostej rury bez tłumika i to jest duma młotocyklisty.
    > >
    > > Nie wszyscy, ja mam fabryczne wydechy i uwazam, ze nie ma szans zrobic cichego.
    > > Silnik na wierzchu, znacznie wieksze obroty, malo miejsca na uklad wydechowy
    (katalizator, tlumik).
    > >
    > > Nawet normy (dop. poziom halasu) dla motocykli jest znacznie wyzszy. (skala w dB
    jest logarytmiczna!), bo inaczej sie nie da :(
    > >
    > > wygooglane od reki:
    > > https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/
    send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
    ieniak-analiza-wymagan
    > >
    > >
    >
    > Oczywiście są ciche motory, np. Burgmany, T-maxy,

    zalezy jaka pojemnosc, ale to kible (znaczy skutery) ;)

    >Technicznie nie ma żadnego problemu,
    > tłumik nie zajmuje dużo miejsca, tylko trzeba chcieć go mieć i używać.
    > Normy dla młotorów są głośniejsze, bo branża wylobbowała, gdyż sądzi, że
    > sprzedając głośniejsze młotory sprzeda więcej i więcej pieniędzy z tego
    > zarobi.

    ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?
    Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow pogorszyl osiagi.

    Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
    wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
    8.html

    § 9.
    1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy
    silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej
    mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest
    większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy
    maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
    szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).

    Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie przy 6000, a
    czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem 6 a 14krpm jest "malutka"
    roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm jest faktycznie b.cichy...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: