-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5c7346e1$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <1gggbgpsst42i$.dlg@myjk.org>
<0...@t...no1>
<5c743097$0$31425$426a74cc@news.free.fr>
<q51l34$j3u$2@node2.news.atman.pl>
<5c745969$0$31424$426a74cc@news.free.fr>
<q51t4t$n1k$2@node2.news.atman.pl>
<5c74ef07$0$31418$426a74cc@news.free.fr>
<e...@g...com>
<5c752cb3$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c7552b9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
From: Poldek <p...@i...eu>
Date: Tue, 26 Feb 2019 18:28:14 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <0...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 81
Message-ID: <5c757721$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.50.117.154
X-Trace: 1551202081 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 493 80.50.117.154:55411
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5353
X-Received-Body-CRC: 492382316
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651145
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-26 o 16:33, WS pisze:> On Tuesday, February 26, 2019 at
3:52:43 PM UTC+1, Poldek wrote:
>> W dniu 2019-02-26 o 13:41, WS pisze:
>>> On Tuesday, February 26, 2019 at 1:10:30 PM UTC+1, Poldek wrote:
>>>
>>>> Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.
>>>> Te, co jeżdżą głośne, to są aktywnie podgłaśniane - młotocykliści
>>>> dopłacają pieniądze, żeby fabrycznie montowany w miarę nie za głośny
>>>> wydech wymienić na odpowiednio głośno ryczący wydech "sportowy", albo
>>>> kawałek prostej rury bez tłumika i to jest duma młotocyklisty.
>>>
>>> Nie wszyscy, ja mam fabryczne wydechy i uwazam, ze nie ma szans
zrobic cichego.
>>> Silnik na wierzchu, znacznie wieksze obroty, malo miejsca na uklad
wydechowy (katalizator, tlumik).
>>>
>>> Nawet normy (dop. poziom halasu) dla motocykli jest znacznie
wyzszy. (skala w dB jest logarytmiczna!), bo inaczej sie nie da :(
>>>
>>> wygooglane od reki:
>>>
https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/
send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
ieniak-analiza-wymagan
>>>
>>>
>>
>> Oczywiście są ciche motory, np. Burgmany, T-maxy,
>
> zalezy jaka pojemnosc, ale to kible (znaczy skutery) ;)
>
Maxiskutery mogą, więc da się.
Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.
>> Technicznie nie ma żadnego problemu,
>> tłumik nie zajmuje dużo miejsca, tylko trzeba chcieć go mieć i używać.
>> Normy dla młotorów są głośniejsze, bo branża wylobbowała, gdyż sądzi, że
>> sprzedając głośniejsze młotory sprzeda więcej i więcej pieniędzy z tego
>> zarobi.
>
> ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?
Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php
"These companies are members of the Specialty Equipment Market
Association (SEMA). Representing dealers and installers, they have
lobbied against proposed noise-pollution ordinances in communities
across America. SEMA created the 'Congressional Automotive Performance
and Motorsports Caucus' enlisting members of congress to support their
agenda. They also enlist automotive enthusiast clubs to lobby on their
behalf on political issues."
> Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow
pogorszyl osiagi.
>
Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
katalizatorami.
> Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
> wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
8.html
>
> § 9.
> 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli,
których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1,
należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej)
oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
>
> Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie
przy 6000, a czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem
6 a 14krpm jest "malutka" roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm
jest faktycznie b.cichy...
>
Właśnie ładnie opisałeś, jak młotor który formalnie spełnia normę (która
i tak ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę dopuszczalnego hałasu) w
realu robi hałas wielokrotnie większy, niż dopuszcza norma, ryczy wyje
dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i
to bez obciążenia!
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.19 18:52 WS
- 26.02.19 19:58 Poldek
- 26.02.19 20:04 Maciek
- 26.02.19 20:07 Maciek
- 26.02.19 20:26 WS
- 26.02.19 21:18 Poldek
- 26.02.19 21:23 Shrek
- 26.02.19 21:26 Shrek
- 26.02.19 21:34 Shrek
- 26.02.19 21:54 Shrek
- 26.02.19 22:04 Shrek
- 26.02.19 22:55 Poldek
- 27.02.19 07:22 Shrek
- 27.02.19 08:47 cyklista
- 27.02.19 09:31 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=