eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5c7346e1$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <1gggbgpsst42i$.dlg@myjk.org>
    <0...@t...no1>
    <5c743097$0$31425$426a74cc@news.free.fr>
    <q51l34$j3u$2@node2.news.atman.pl>
    <5c745969$0$31424$426a74cc@news.free.fr>
    <q51t4t$n1k$2@node2.news.atman.pl>
    <5c74ef07$0$31418$426a74cc@news.free.fr>
    <e...@g...com>
    <5c752cb3$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c7552b9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Date: Tue, 26 Feb 2019 18:28:14 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 81
    Message-ID: <5c757721$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.50.117.154
    X-Trace: 1551202081 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 493 80.50.117.154:55411
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5353
    X-Received-Body-CRC: 492382316
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651145
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-26 o 16:33, WS pisze:> On Tuesday, February 26, 2019 at
    3:52:43 PM UTC+1, Poldek wrote:
    >> W dniu 2019-02-26 o 13:41, WS pisze:
    >>> On Tuesday, February 26, 2019 at 1:10:30 PM UTC+1, Poldek wrote:
    >>>
    >>>> Nie ma żadnego problemu ze zrobienie cichego motoru.
    >>>> Te, co jeżdżą głośne, to są aktywnie podgłaśniane - młotocykliści
    >>>> dopłacają pieniądze, żeby fabrycznie montowany w miarę nie za głośny
    >>>> wydech wymienić na odpowiednio głośno ryczący wydech "sportowy", albo
    >>>> kawałek prostej rury bez tłumika i to jest duma młotocyklisty.
    >>>
    >>> Nie wszyscy, ja mam fabryczne wydechy i uwazam, ze nie ma szans
    zrobic cichego.
    >>> Silnik na wierzchu, znacznie wieksze obroty, malo miejsca na uklad
    wydechowy (katalizator, tlumik).
    >>>
    >>> Nawet normy (dop. poziom halasu) dla motocykli jest znacznie
    wyzszy. (skala w dB jest logarytmiczna!), bo inaczej sie nie da :(
    >>>
    >>> wygooglane od reki:
    >>>
    https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/
    send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
    ieniak-analiza-wymagan
    >>>
    >>>
    >>
    >> Oczywiście są ciche motory, np. Burgmany, T-maxy,
    >
    > zalezy jaka pojemnosc, ale to kible (znaczy skutery) ;)
    >
    Maxiskutery mogą, więc da się.
    Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.

    >> Technicznie nie ma żadnego problemu,
    >> tłumik nie zajmuje dużo miejsca, tylko trzeba chcieć go mieć i używać.
    >> Normy dla młotorów są głośniejsze, bo branża wylobbowała, gdyż sądzi, że
    >> sprzedając głośniejsze młotory sprzeda więcej i więcej pieniędzy z tego
    >> zarobi.
    >
    > ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?

    Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php
    "These companies are members of the Specialty Equipment Market
    Association (SEMA). Representing dealers and installers, they have
    lobbied against proposed noise-pollution ordinances in communities
    across America. SEMA created the 'Congressional Automotive Performance
    and Motorsports Caucus' enlisting members of congress to support their
    agenda. They also enlist automotive enthusiast clubs to lobby on their
    behalf on political issues."

    > Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow
    pogorszyl osiagi.
    >

    Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
    katalizatorami.

    > Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
    > wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
    8.html
    >
    > § 9.
    > 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
    krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
    odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli,
    których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1,
    należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej)
    oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
    szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
    >
    > Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie
    przy 6000, a czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem
    6 a 14krpm jest "malutka" roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm
    jest faktycznie b.cichy...
    >

    Właśnie ładnie opisałeś, jak młotor który formalnie spełnia normę (która
    i tak ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę dopuszczalnego hałasu) w
    realu robi hałas wielokrotnie większy, niż dopuszcza norma, ryczy wyje
    dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
    można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i
    to bez obciążenia!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: