eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
  • X-Received: by 2002:a25:4703:: with SMTP id u3mr20182238yba.49.1551203522351; Tue, 26
    Feb 2019 09:52:02 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:4703:: with SMTP id u3mr20182238yba.49.1551203522351; Tue, 26
    Feb 2019 09:52:02 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!m21no94
    01977qta.0!news-out.google.com!y15ni5333qta.0!nntp.google.com!m21no9401968qta.0
    !postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 26 Feb 2019 09:52:01 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c757721$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.70.220.255;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    NNTP-Posting-Host: 89.70.220.255
    References: <5c7346e1$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <1gggbgpsst42i$.dlg@myjk.org>
    <0...@t...no1>
    <5c743097$0$31425$426a74cc@news.free.fr>
    <q51l34$j3u$2@node2.news.atman.pl>
    <5c745969$0$31424$426a74cc@news.free.fr>
    <q51t4t$n1k$2@node2.news.atman.pl>
    <5c74ef07$0$31418$426a74cc@news.free.fr>
    <e...@g...com>
    <5c752cb3$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c7552b9$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5c757721$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    From: WS <L...@c...pl>
    Injection-Date: Tue, 26 Feb 2019 17:52:02 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 81
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651146
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, February 26, 2019 at 6:28:04 PM UTC+1, Poldek wrote:
    > Maxiskutery mogą, więc da się.

    sa bardziej zabudowane i mniej wysilone silniki, u nas jednak najbardziej wyja
    sportowe motocykle


    > Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.

    toz to juz polowa samochodu ;)

    > > ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?
    >
    > Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php

    Chciec to moga, ale czy cos uzyskali?
    Wsroz znajomych wiekszosc jednak uzywa seryjnych wydechow.

    > > Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow
    > pogorszyl osiagi.

    > Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
    > katalizatorami.

    w moto (zwlaszcza sportowych, jak i samochodach) licza sie jednak osiagi, kiedys
    widzialem (nie pamietam juz szczegulow), ze kupujacym konkretny model polecano
    starsze wersje, sprzed zmian, bo mialy moniejsze silniki, ograniczenie emisji i
    halasu jednak "psuje" silnik :(
    Czasem (razej rzadzie ...) te akcesoryjne tlumiki montuje sie jednak w ramach
    tuningu silnika, a nie po to, zeby wylo

    Problem w ty, ze sportowe moto sa stosunkowo tanie i jest tego pelno, a np. sportowe
    samochody typu Subaru WRC sa znacznie mniej osiagalne (a wyja podobnie)


    >
    > > Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
    > > wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
    8.html
    > >
    > > § 9.
    > > 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
    > krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
    > odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli,
    > których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1,
    > należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej)
    > oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
    > szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
    > >
    > > Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie
    > przy 6000, a czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem
    > 6 a 14krpm jest "malutka" roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm
    > jest faktycznie b.cichy...
    > >
    >
    > Właśnie ładnie opisałeś, jak młotor który formalnie spełnia normę (która
    > i tak ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę dopuszczalnego hałasu) w
    > realu robi hałas wielokrotnie większy, niż dopuszcza norma, ryczy wyje
    > dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
    > można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i
    > to bez obciążenia!

    Takie przepisy, dla samochodow tez nie mierzy sie dla maks. obrotow. Zreszta
    odkrecanie na luzie na pelne obroty ( w celu pomiaru u diagnosty/na drodze) jest
    prosta droga do zniszczenia silnika... Wartosci w tych tabelkach nie oznaczaja maks.
    halasu generowanego przez pojazd silnikowy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: