-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting
.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Date: Tue, 09 Feb 2010 08:29:22 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 24
Message-ID: <hkr3hr$503$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl> <hkqa87$mr8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: acwi90.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265701243 5123 83.11.140.90 (9 Feb 2010 07:40:43
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Feb 2010 07:40:43 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253449
[ ukryj nagłówki ]Michał pisze:
>>>
>>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
>>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
>>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
>>>
>>> Chodzi o silniki benzynowe
>>
>> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
>>
>
> Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
> Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
>
> Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
> silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?
Nie bardzo kojarzę jak wyglądały silniki dokładnie 20 lat temu, ale
sądzę że nie były sterowane sondą lambda, a wolne obroty nie były
ustawiane silnikiem krokowym, bo to do powszechnego użycia weszło chyba
z normami EURO.
Myślę że te dwie rzeczy wystarczą żeby zużycie paliwa na biegu jałowym
znacznie zmniejszyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.10 08:36 Wojtekk
- 09.02.10 08:53 MarcinJM
- 09.02.10 10:06 krzysiek82
- 09.02.10 10:46 Toworek
- 09.02.10 11:07 P_ablo
- 09.02.10 11:20 krzysiek82
- 09.02.10 12:36 Sergiusz Rozanski
- 09.02.10 12:45 Mario
- 09.02.10 13:39 Michal Jankowski
- 09.02.10 13:45 Jakub Witkowski
- 09.02.10 13:52 J.F.
- 09.02.10 14:04 J.F.
- 09.02.10 14:00 J.F.
- 09.02.10 19:09 Bydlę
- 09.02.10 19:16 Karol Y
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe