eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
  • Data: 2010-02-09 08:36:23
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl...

    > Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest Mercedes
    > W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
    >
    > Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe silnik
    > działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?

    Może teraz precyzyjniej komputer pokazuje?

    Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za dużo tlenków
    azotu powstaje w takim przypadku.
    Z podobnym problemem zmagali się (chyba właśnie około 20 lat temu) konstruktorzy
    wtrysków bezpośrednich do silników benzynowych. Potencjalnie były duże
    możliwości osczędności na paliwie, ale normy ekologiczne nie ułatwiały zadania.
    Nie wiem jak ostatecznie rozwiązano ten problem, ale pamiętam, z
    eksperymentowano z odpowiednim rozłożeniem wtrysku w czasie i specjalnym
    kształtem górnej części tłoka, tak zby spalanie zachodziło lokalnie, a nie w
    całej objetości cylindra.
    Może niektóre z tych doświadczeń udało się zaadoptować do silników z klasycznym
    wielopunktowym wtryskiem?

    Pozdrawiam
    Wojtek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: