eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
  • Data: 2010-02-09 08:53:26
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał pisze:
    >>>
    >>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    >>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
    >>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    >>>
    >>> Chodzi o silniki benzynowe
    >>
    >> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
    >>
    >
    > Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
    > Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
    >
    > Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
    > silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?

    To raczej kiedys pracowaly na lambda ~0.8 na biegu jalowym.
    Zwiazane bylo to z malym przeplywem powietrza na jalowym i trudnoscia z
    utrzymaniem w tych warunkach stabilnej pracy silnika.
    Wspolczesnie sa odrebne uklady dbajace wylacznie o bieg jalowy, co w
    polaczeniu z wtyskiem paliwa zapewnia odpowienia prace na jalowym, wiec
    mozna mieszanke utrzymac w okolicy lambda ~ 1

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: