eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? › Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
  • Data: 2010-02-09 14:04:59
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 9 Feb 2010 08:36:23 +0100, Wojtekk wrote:
    >Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za dużo tlenków
    >azotu powstaje w takim przypadku.
    >Z podobnym problemem zmagali się (chyba właśnie około 20 lat temu) konstruktorzy
    >wtrysków bezpośrednich do silników benzynowych. Potencjalnie były duże
    >możliwości osczędności na paliwie, ale normy ekologiczne nie ułatwiały zadania.
    >Nie wiem jak ostatecznie rozwiązano ten problem, ale pamiętam, z
    >eksperymentowano z odpowiednim rozłożeniem wtrysku w czasie i specjalnym
    >kształtem górnej części tłoka, tak zby spalanie zachodziło lokalnie, a nie w
    >całej objetości cylindra.

    No i tak sie skonczylo - FSI = Fuel Stratified Injection, uwarstwiony
    ladunek, ktory ma bogatsza warstwe. Nie wiem czy o tlenki poszlo, czy
    bardziej o mozliwosc zaplonu.
    A tlenki moze wylapac pulapka NOx, opracowana dla diesli.

    Ale to z wtryskiem bezposrednim.

    >Może niektóre z tych doświadczeń udało się zaadoptować do silników z klasycznym
    >wielopunktowym wtryskiem?

    Raczej nie bardzo, bo mialy wtrysk w kolektor.

    Honda cos tam kombinowala z komora posrednia, ale jej nie wyszlo.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: