-
1. Data: 2010-02-09 00:59:13
Temat: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: Michał <m...@o...pl>
Witam
Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie
jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
Chodzi o silniki benzynowe
Pozdrawiam
-
2. Data: 2010-02-09 01:17:27
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie
> jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
>
> Chodzi o silniki benzynowe
20 lat temu były powszechne gaźniki.
--
Yogi(n)
-
3. Data: 2010-02-09 01:19:58
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: Michał <m...@o...pl>
>>
>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
>>
>> Chodzi o silniki benzynowe
>
> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
>
Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?
Pozdrawiam
-
4. Data: 2010-02-09 08:29:22
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Michał pisze:
>>>
>>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
>>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
>>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
>>>
>>> Chodzi o silniki benzynowe
>>
>> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
>>
>
> Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
> Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
>
> Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
> silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?
Nie bardzo kojarzę jak wyglądały silniki dokładnie 20 lat temu, ale
sądzę że nie były sterowane sondą lambda, a wolne obroty nie były
ustawiane silnikiem krokowym, bo to do powszechnego użycia weszło chyba
z normami EURO.
Myślę że te dwie rzeczy wystarczą żeby zużycie paliwa na biegu jałowym
znacznie zmniejszyć.
-
5. Data: 2010-02-09 08:36:23
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl...
> Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest Mercedes
> W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
>
> Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe silnik
> działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?
Może teraz precyzyjniej komputer pokazuje?
Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za dużo tlenków
azotu powstaje w takim przypadku.
Z podobnym problemem zmagali się (chyba właśnie około 20 lat temu) konstruktorzy
wtrysków bezpośrednich do silników benzynowych. Potencjalnie były duże
możliwości osczędności na paliwie, ale normy ekologiczne nie ułatwiały zadania.
Nie wiem jak ostatecznie rozwiązano ten problem, ale pamiętam, z
eksperymentowano z odpowiednim rozłożeniem wtrysku w czasie i specjalnym
kształtem górnej części tłoka, tak zby spalanie zachodziło lokalnie, a nie w
całej objetości cylindra.
Może niektóre z tych doświadczeń udało się zaadoptować do silników z klasycznym
wielopunktowym wtryskiem?
Pozdrawiam
Wojtek
-
6. Data: 2010-02-09 08:53:26
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Michał pisze:
>>>
>>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
>>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
>>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
>>>
>>> Chodzi o silniki benzynowe
>>
>> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
>>
>
> Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
> Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
>
> Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
> silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?
To raczej kiedys pracowaly na lambda ~0.8 na biegu jalowym.
Zwiazane bylo to z malym przeplywem powietrza na jalowym i trudnoscia z
utrzymaniem w tych warunkach stabilnej pracy silnika.
Wspolczesnie sa odrebne uklady dbajace wylacznie o bieg jalowy, co w
polaczeniu z wtyskiem paliwa zapewnia odpowienia prace na jalowym, wiec
mozna mieszanke utrzymac w okolicy lambda ~ 1
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
7. Data: 2010-02-09 10:06:59
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: krzysiek82 <k...@p...pl>
Michał pisze:
> Chodzi o silniki benzynowe
Bo np mają obniżone obroty biegu jałowego, dlatego też stosuje się
nieszczęsne duwmasy.
--
krzysiek82
-
8. Data: 2010-02-09 10:46:50
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: Toworek <T...@0...com>
W dniu 2010-02-09 10:06, krzysiek82 pisze:
> Michał pisze:
>> Chodzi o silniki benzynowe
>
> Bo np mają obniżone obroty biegu jałowego, dlatego też stosuje się
> nieszczęsne duwmasy.
>
Niby z ilu na ile obniżyli bo jakoś specjalnie nie widzę różnicy. chyba ze
nawiązujesz do
ssania w starych silnikach, gdzie obroty jałowe potrafiły dochodzić nawet do 3000rpm,
ale
autor pisał że chodzi o silniki z wielopunktowym wtryskiem a one mają obecnie
praktycznie
takie same obroty biegu jałowego jak 20 lat temu.
Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie telepał całą budą
jak
klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi?
T.
-
9. Data: 2010-02-09 11:07:39
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl...
> Witam
> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie
> jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
> Chodzi o silniki benzynowe
>
Po czym wnosisz, ze pala mniej?
--
Picasso
-
10. Data: 2010-02-09 11:20:06
Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Od: krzysiek82 <k...@p...pl>
Toworek pisze:
> Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie
> telepał całą budą jak klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi?
>
> T.
Mocniejsze silniki benzynowe w niektórych autach wyposażone są w
dwumasę. Jeśli chodzi o obniżenie obrotów na biegu jałowym także tego
nie zaobserwowałem ale tak twierdzą producenci na pytanie po co
wprowadzono dwumasę.
--
krzysiek82