eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 1. Data: 2010-02-09 00:59:13
    Temat: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie
    jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?

    Chodzi o silniki benzynowe


    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2010-02-09 01:17:27
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    > spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie
    > jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    >
    > Chodzi o silniki benzynowe

    20 lat temu były powszechne gaźniki.

    --
    Yogi(n)


  • 3. Data: 2010-02-09 01:19:58
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    >>
    >> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    >> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
    >> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    >>
    >> Chodzi o silniki benzynowe
    >
    > 20 lat temu były powszechne gaźniki.
    >

    Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
    Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.

    Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
    silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?


    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2010-02-09 08:29:22
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:
    >>>
    >>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    >>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
    >>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    >>>
    >>> Chodzi o silniki benzynowe
    >>
    >> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
    >>
    >
    > Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
    > Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
    >
    > Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
    > silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?

    Nie bardzo kojarzę jak wyglądały silniki dokładnie 20 lat temu, ale
    sądzę że nie były sterowane sondą lambda, a wolne obroty nie były
    ustawiane silnikiem krokowym, bo to do powszechnego użycia weszło chyba
    z normami EURO.

    Myślę że te dwie rzeczy wystarczą żeby zużycie paliwa na biegu jałowym
    znacznie zmniejszyć.


  • 5. Data: 2010-02-09 08:36:23
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>


    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl...

    > Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest Mercedes
    > W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
    >
    > Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe silnik
    > działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?

    Może teraz precyzyjniej komputer pokazuje?

    Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za dużo tlenków
    azotu powstaje w takim przypadku.
    Z podobnym problemem zmagali się (chyba właśnie około 20 lat temu) konstruktorzy
    wtrysków bezpośrednich do silników benzynowych. Potencjalnie były duże
    możliwości osczędności na paliwie, ale normy ekologiczne nie ułatwiały zadania.
    Nie wiem jak ostatecznie rozwiązano ten problem, ale pamiętam, z
    eksperymentowano z odpowiednim rozłożeniem wtrysku w czasie i specjalnym
    kształtem górnej części tłoka, tak zby spalanie zachodziło lokalnie, a nie w
    całej objetości cylindra.
    Może niektóre z tych doświadczeń udało się zaadoptować do silników z klasycznym
    wielopunktowym wtryskiem?

    Pozdrawiam
    Wojtek


  • 6. Data: 2010-02-09 08:53:26
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Michał pisze:
    >>>
    >>> Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    >>> spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym
    >>> spalanie jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    >>>
    >>> Chodzi o silniki benzynowe
    >>
    >> 20 lat temu były powszechne gaźniki.
    >>
    >
    > Chodzi mi o silniki wtryskowe, wielopunktowe. 20 lat temu to jest
    > Mercedes W126, BMW E32, Opel Senator itp. czyli już w większości wtryski.
    >
    > Czy 4 zawory na cylinder ograniczają spalanie na jałowym? A może nowe
    > silnik działają na super ubogiej mieszance na biegu jałowym?

    To raczej kiedys pracowaly na lambda ~0.8 na biegu jalowym.
    Zwiazane bylo to z malym przeplywem powietrza na jalowym i trudnoscia z
    utrzymaniem w tych warunkach stabilnej pracy silnika.
    Wspolczesnie sa odrebne uklady dbajace wylacznie o bieg jalowy, co w
    polaczeniu z wtyskiem paliwa zapewnia odpowienia prace na jalowym, wiec
    mozna mieszanke utrzymac w okolicy lambda ~ 1

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM


  • 7. Data: 2010-02-09 10:06:59
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Michał pisze:
    > Chodzi o silniki benzynowe

    Bo np mają obniżone obroty biegu jałowego, dlatego też stosuje się
    nieszczęsne duwmasy.

    --
    krzysiek82


  • 8. Data: 2010-02-09 10:46:50
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: Toworek <T...@0...com>

    W dniu 2010-02-09 10:06, krzysiek82 pisze:
    > Michał pisze:
    >> Chodzi o silniki benzynowe
    >
    > Bo np mają obniżone obroty biegu jałowego, dlatego też stosuje się
    > nieszczęsne duwmasy.
    >
    Niby z ilu na ile obniżyli bo jakoś specjalnie nie widzę różnicy. chyba ze
    nawiązujesz do
    ssania w starych silnikach, gdzie obroty jałowe potrafiły dochodzić nawet do 3000rpm,
    ale
    autor pisał że chodzi o silniki z wielopunktowym wtryskiem a one mają obecnie
    praktycznie
    takie same obroty biegu jałowego jak 20 lat temu.
    Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie telepał całą budą
    jak
    klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi?

    T.


  • 9. Data: 2010-02-09 11:07:39
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? Podczas jazdy
    > spalanie nie uległo znacznie zmniejszeniu ale na biegu jałowym spalanie
    > jest 2 razy mniejsze niż 20 lat temu, dlaczego?
    > Chodzi o silniki benzynowe
    >

    Po czym wnosisz, ze pala mniej?

    --
    Picasso





  • 10. Data: 2010-02-09 11:20:06
    Temat: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Toworek pisze:
    > Co do dwumasy, to w benzynowym nie jest potrzebna żeby silnik nie
    > telepał całą budą jak klekoty i rzadko jest stosowana więc o co ci chodzi?
    >
    > T.

    Mocniejsze silniki benzynowe w niektórych autach wyposażone są w
    dwumasę. Jeśli chodzi o obniżenie obrotów na biegu jałowym także tego
    nie zaobserwowałem ale tak twierdzą producenci na pytanie po co
    wprowadzono dwumasę.

    --
    krzysiek82

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: