eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski › Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje =?UTF-8?B?d25pb3NraQ==?=
    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje =?UTF-8?B?d25pb3NraQ==?=
    Date: Thu, 21 Oct 2010 15:49:59 +0200

    W dniu 2010-10-21 08:20, Myjk pisze:

    > True. Taką sytuację mam na Płowieckiej [DC] w stronę Czecha:
    > http://kut.as/zamek_ostr_czecha a trochę wcześniej też jak
    > się jedzie z Ostrobramskiej -> Czecha. Ale bardziej chodzi
    > o Płowiecką, bo tam jest bardzo długi pas rozbiegowy dla
    > jadących od Grochowskiej. Najczęściej wypadają stamtąd auta
    > i zaraz jak się kończy ciągła linia, zmieniają pas na lewy.
    > Mnie szlag trafia, bo potem stoję 3x dłużej, co oczywiście
    > czasem rodzi reakcję zmiany pasa na prawy rozbiegowy
    > i uzupełnienia dziury.

    Podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu Żwirki i Wigury z
    Sasanki/Marynarską, pod wiaduktem. Skręcając w kierunku Galerii Mokotów
    na tym skrzyżowaniu są 3 pasy, które po chwili się schodzą do 1,
    środkowego. Niestety standardem są dwie rzeczy:
    1. ludzie jadący "żwirkami" skręcając w lewo uparcie próbują od razu się
    ustawić na środkowym pasie. Przez to skrzyżowanie się regularnie
    blokuje, bo dwa pasy stoją wolne, a na środkowym kolejka. Odważniejsi
    przeskakują na chwilę na pas do jazdy na wprost (w kierunku lotniska) i
    potem zjeżdżają w lewo na ten wolny pas. Ewentualnie próbują się
    przeciskać po krawężniku od wewnętrznej. Niestety kilka razy widziałem
    tam stłuczkę właśnie przez taką akcję.

    2. Jak już się dostaną na jeden z pasów do jazdy na wprost Sasanki, to
    oczywiście trzeba się kurczowo od razu pchać na środkowy pas za
    skrzyżowaniem. Dzięki temu skrzyżowanie pozostaje zapchane, bo 5m za nim
    już stoi taka łamaga i miga, blokując tych co mogliby podjechać te
    prawie 200m kończącymi się pasami i rozładować przez to skrzyżowanie.

    Kolejna akcja, często gęsto punktowana przez policję, to jeśli ktoś
    jednak dojedzie do końca lewego kończącego się pasa i próbuje się dostać
    na ten środkowy, żeby potem legalnie włączyć się z niego w Marynarską to
    go "cwaniaczka" blokują. Bardziej nerwowi dają w gaz i po "kreskach"
    pchając się bezpośrednio na jeden z pasów Marynarskiej prowadzących z
    góry wiaduktem. Często zresztą ci co stoją na tym środkowym pasie
    włączającym się potem jako prawy pas w Sasanki/Marynarską (ma też ze
    200m) od razu próbują wcisnąć się na jeden z dwóch lewych pasów w korek
    przed wiaduktem nad torami i ..znów wszystko stoi. A przed nimi spory
    kawałek wolnego pasa, który dodatkowo powinien rozładowywać to
    skrzyżowanie.

    Myślenie niestety nie jest zbyt popularne w narodzie. Kultura również. A
    szkoda.

    --
    MZ