-
41. Data: 2014-10-08 23:06:49
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: janusz_k <J...@o...pl>
>> Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się
>> strasznie źle jeździ...
>
> Zgadles.
>
> Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.
Aż monitor zaplułem :)
--
Pozdr
Janusz_K
-
42. Data: 2014-10-08 23:56:52
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Olekx <O...@s...pl>
W dniu 2014-10-07 23:11, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
>> W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
>>> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
>>> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
>>> W autobildzie znalazłem taki test:
>>> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>>>
>>> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
>>> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
>> Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
>> i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
>> specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
>> biegów.
>
> Bo to nie jest takie proste.
> Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony,
> ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
> Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana
> biegów z międzygazem.
No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?
-
43. Data: 2014-10-09 00:09:31
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-08 23:56, Olekx pisze:
> No ale to ostatnie: ma to znaczenie w automacie np. S-tronic ?
Jak już działa w trybie sportowym to już pewnie nie, bo samo robi to co
powinno.
Natomiast w różnych automatach trzeba robić różne sztuczki żeby samo
ruszenie zrobić maksymalnie efektywnie.
-
44. Data: 2014-10-09 15:05:14
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-07 22:34, LEPEK pisze:
> W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
>> Bo moje wrażenie jest takie że to
>> redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
>> przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
>> łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
>> wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
>> biegów.
>
> Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III.
> Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to
> źle.
>
> Pozdr,
Cały czas była mowa o redukcji na 3jkę.
A po drugie, moje doświadczenie jako kierowcy podpowiada że jazda po
drodze to nie partia wyrysowanych szachów. Sytuacja zmienia się
dynamicznie. I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
każdym zakresie obrotów.
-
45. Data: 2014-10-09 21:38:14
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:
> I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
> którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
> każdym zakresie obrotów.
Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem chodzi
o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji obrotów),
to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia.
Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim
zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej
ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada.
-
46. Data: 2014-10-12 09:39:20
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-09 21:38, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2014-10-09 15:05, Trybun pisze:
>
>> I nie do mnie zgłaszaj te uwagi bo teraz jeżdżę autem w
>> którym redukowanie biegu praktycznie niewiele daje. Ciągnie równo w
>> każdym zakresie obrotów.
>
> Ale jak auto ciągnie równo w całym zakresie obrotów (jak rozumiem
> chodzi o w miarę płaską charakterystykę momentu obrotowego w funkcji
> obrotów), to tym bardziej trzeba ostro redukować i cisnąć do odcięcia.
>
> Nie będziesz musiał redukować w takim co ma stałą moc w szerokim
> zakresie obrotów, ale wtedy takie auto im wyższe obroty to gorzej
> ciągnie, bo moment obrotowy ma maksimum szybko, a potem cały czas spada.
>
Miałem na myśli równo gdy jadę na Vtce owe 100-120km/h. Jest to gdzieś
tak 2500-2800 obrotów, przy dodawaniu gazu nie ma żadnej chwili słabości
a tylko równe przyspieszanie.. Redukcja na trójkę spowodowałaby tylko
chwilowe spowolnienie.