  • 1. Data: 2014-10-04 21:01:34
    Temat: Wideorejestrator
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Wpadłem na pomysł że dołożę do samochodu kamerę z rejestratorem. Nic to
    odkrywczego nie jest. Ale chciałbym kupić ją w formie modułu i wbudować
    ją do lusterka wstecznego.
    To dlatego że lusterko ma prąd (fotochromowe) i sporo miejsca jest w
    środku, więc doszedłem do wniosku że wolę tak zamiast kolejnej
    przyssawki i kabla.

    Są takie moduły na rynku?

  • 2. Data: 2014-10-04 22:43:51
    Temat: Re: Wideorejestrator
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.10.2014 21:01, Marvin pisze:
> [...]
    > To dlatego że lusterko ma prąd (fotochromowe) i sporo miejsca jest w
    > środku, więc doszedłem do wniosku że wolę tak zamiast kolejnej

    nawet jak są to będą droższe. Druga sprawa to jakość. w sensie.. jak
    zapytasz jak działa taka a taka kamera, to dostaniesz odpowiedź tu albo
    na YouTube. jak działa moduł? Ciężko będzie. pomysł fajny, rozbierz
    kamerkę wmontuj w lusterko i tyle.

    ToMasz

    Ps
    Pamiętaj że jak przestawisz lusterko to przestawisz równocześnie kamere!

  • 3. Data: 2014-10-05 00:16:46
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-10-04 21:01, Marvin wrote:
> [...]
    > To dlatego że lusterko ma prąd (fotochromowe) i sporo miejsca jest w
    > środku, więc doszedłem do wniosku że wolę tak zamiast kolejnej

    pomysł fajny - ale pozornie.
    Ustawienie lusterka zmieni ustawienie kamery.
    Czy bedziesz mial mozliwosc ponownej kalibracji ustawien takiej kamery?

  • 4. Data: 2014-10-05 09:56:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-04 o 22:43, ToMasz pisze:
> [...]
    > zapytasz jak działa taka a taka kamera, to dostaniesz odpowiedź tu albo
    > na YouTube. jak działa moduł? Ciężko będzie. pomysł fajny, rozbierz
    (nie widzę postu otwierającego, więc odpowiem tutaj).
    Da się coś takiego kupić/zmontować, ale sensu w tym niewiele (tzn koszt
    do efektu). Choćby metodą wstawienia kamery PAL D1 w lusterko, i
    rejestrator video osobny, gdzieś w schowku, taki rejestrujący obraz z
    wejścia/wejść złożonej wizji (bnc), albo kamerka na USB i rejestrator
    cyfrowy, chińskie "stacje multimedialne 2din" mają takie rozwiązania.

    Są też kamery, których sposób montażu to nie jest typowe "na przyssawkę
    do szyby" - np na przylepca, którego można przylepić do szyby albo
    właśnie do lusterka, czy do podsufitki - można tego typu mocowanie
    zastosować też do innych kamer. A taki montaż nie zajmuje aż tyle
    miejsca co typowy "przylepiec z wysięgnikiem.

    Pamiętać też wypada, że odległość kamery od szyby jest bardzo istotna,
    jeśli chodzi o jakość obrazu. Albo musi być bardzo blisko - wtedy
    wszelkie zabrudzenia/refleksy na szybie są poza fokusem i nie
    przeszkadzają aż tak bardzo, albo trzeba kamerę maksymalnie oddalić od
    szyby - by "obszar patrzenia przez szybę" był większy, przez to
    ewentualne zabrudzenie/kropla/syf na szybie będzie procentowo duzo mniej
    obrazu psuło.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-10-05 16:34:22
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > YouTube. jak działa moduł? Ciężko będzie. pomysł fajny, rozbierz kamerkę

    szukaj 808#16 na ebay'u, sa tez do nich moduly z obiektywem na kabelku zeby
    latwiej bylo schowac

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl