-
31. Data: 2014-10-07 11:11:04
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
> W autobildzie znalazłem taki test:
> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>
> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
biegów.
Jacek
-
32. Data: 2014-10-07 11:14:35
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@p...pl.in
valid...
Hello Ghost,
Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote:
[...]
>> Bardzo mondrym rozmufcom jestes, szkoda, ze kretynem.
>*PLONK!*
Chyba kaszlakiem.
-
33. Data: 2014-10-07 11:45:34
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: masti <g...@t...hell>
Jacek wrote:
> W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
>> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
>> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
>> W autobildzie znalazłem taki test:
>> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>>
>> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
>> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
> Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
> i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
> specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
> biegów.
przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach
laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
34. Data: 2014-10-07 14:02:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:
>
>
>
>
> "Trybun" wrote in message
> news:5432a435$0$3180$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>>> W takim razie lepiej było napisać 80-120 na dowolnym biegu/biegach :)
>>> Dokładnie tak. Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>>>
>>> Ewentualnie ten słabszy może spali trochę więcej paliwa (taki
>>> paradoks).
>
>> Dokładnie odwrotnie - jedziesz na piątce 80-120 i chcesz wyprzedzać,
>> i co masz robić? Redukować biegi gdy bardzo często podczas takiego
>> manewru liczy się każda sekunda?,
>
> Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
> 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
> najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej
> szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da
> lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce.
>
Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy
mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki
moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów.
Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie
wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata
gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to
redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
biegów.
-
35. Data: 2014-10-07 14:03:39
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-07 00:48, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Ghost,
>
> Monday, October 6, 2014, 8:48:04 PM, you wrote:
>
>>>>> Ten z mocnym autkiem będzie się rozpędzał na V-tce a
>>>>> ten w słabym na III-ce. I czas rozpędzania wyjdzie bardzo podobny.
>>>> Żarty.
>>> Niby dlaczego? Chyba, że Twój diesel nie może na III-ce do 120 - to
>>> pozostaje tylko współczuć, że nie dość, że słabe, to jeszcze diesel.
>> Nie mam diesla, ale diesel żony, na V dopierdala tak, ze moja benzyna na III
>> może tylko powąchać spaliny,
> Chyba kaszlak.
>
>> i to nie za długo. Dodam, że jeżdżę szybciej od żony i zazdroszczę
>> jej auta.
> Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się
> strasznie źle jeździ...
Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90
konnego turbodieselka był strzałem w dziesiątkę. Dodam że diesel o prawie 400 kg
cięższy... To już nie te diesle które trzęsą, smrodzą itd. Pozostaje tylko dyskusyjna
kwestia awaryjności, ale tu jak na razie pozostaje tylko przestać o tym gadać bo
faktycznie można coś wykrakać, jak na razie wszystko gra i buczy.
-
36. Data: 2014-10-07 20:09:28
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Olekx <O...@s...pl>
W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze:
> Jacek wrote:
>
>> W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
>>> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
>>> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
>>> W autobildzie znalazłem taki test:
>>> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>>>
>>> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
>>> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
>> Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
>> i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
>> specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
>> biegów.
>
> przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach
> laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.
>
No ale przecież jak to autobild testuje, to może
- opony: ok, mogą być rózne
- ale na pogodę mogą poczekać aż będzie sucho i pewnie tor mają z dobrym
asfaltem
- W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybkość zmiany
biegów.....
No nie?
-
37. Data: 2014-10-07 21:02:44
Temat: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: b...@g...com
Witajcie,
Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-)
Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej
mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
- przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten
4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy
- przełożenia głównego - podobnie jw.
- masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu,
- oporów aerodyn.
Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany
elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
- 60 - 100 km/h,
- 80 - 120 km/h,
- 100 - 140 km/h,
- 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości,
na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc
przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej
skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach.
To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie.
Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani
marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24)
:) :
3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe
dokładnie 1.000) z trybem "Power"
0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde
mnie to nie interesuje ;-)
Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach:
1 do 70 km/h,
2 do 132 km/h
3 do 194 km/h,
4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac.
Do meritum:
- 60-100 km/h 3.8-4.0 sec.
Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW
biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na
koła
- 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam.,
- 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak
duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to
wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170
PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
Inne auta:
Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się
Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)
... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak
ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a
pozostałe trzy uśredniamy.
Podsumowując:
Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas
jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu
pojazdów).
Pozdrawiam,
Bugatti
-
38. Data: 2014-10-07 21:08:00
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:d3b1b691-6c45-4d4d-b530-354fea76f128@go
oglegroups.com...
>Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na
>drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania
>samochodów (lub szeregu pojazdów).
Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W
cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj
paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki
powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie
cenie ta ceche.
-
39. Data: 2014-10-07 22:34:36
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
> Bo moje wrażenie jest takie że to
> redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
> przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
> łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
> wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
> biegów.
Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III.
Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to źle.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
40. Data: 2014-10-07 23:11:29
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
> W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
>> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
>> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
>> W autobildzie znalazłem taki test:
>> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>>
>> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
>> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
> Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
> i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
> specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
> biegów.
Bo to nie jest takie proste.
Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony,
ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana
biegów z międzygazem.