-
1. Data: 2014-10-05 11:02:06
Temat: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Olekx <O...@s...pl>
Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
W autobildzie znalazłem taki test:
http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by
starczyło, ale pod warunkiem że 7.9 da realni poniżej 8.0. Ale jak
wyjdzie 8.7 to już za słabo dla mnie... Sami rozumiecie.
Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no
ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)
Olek
-
2. Data: 2014-10-05 11:15:58
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
> W autobildzie znalazłem taki test:
> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>
> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
>
> Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by
> starczyło, ale pod warunkiem że 7.9 da realni poniżej 8.0. Ale jak
> wyjdzie 8.7 to już za słabo dla mnie... Sami rozumiecie.
>
> Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68
> (no ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)
>
> Olek
3 decybele to nie jakiś tam "odchyłek" a dwukrotnie większy hałas.
-
3. Data: 2014-10-05 12:14:30
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-10-05 11:15, Trybun pisze:
> W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
>> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
>> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
>> W autobildzie znalazłem taki test:
>> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>>
>> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
>> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
>>
>> Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by
>> starczyło, ale pod warunkiem że 7.9 da realni poniżej 8.0. Ale jak
>> wyjdzie 8.7 to już za słabo dla mnie... Sami rozumiecie.
>>
>> Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68
>> (no ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)
>>
>> Olek
>
> 3 decybele to nie jakiś tam "odchyłek" a dwukrotnie większy hałas.
3 dB to odczucie "minimalnie głośniej".
10 dB to odczucie "2x głośniej".
--
MN
-
4. Data: 2014-10-05 15:18:34
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: tá´Ź
Olekx wrote:
> Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no
> ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)
Chyba na odwrót, natężenie dźwięku jest łatwo zmierzyć i jest to dość
obiektywne, przyspieszenie bardzo zależy od umiejętności kierowcy, a
także od opon i nawierzchni (no, hałas też od paru rzeczy zależy, ale nie
aż tak bardzo).
--
ss??q s? ??u??ou??
-
5. Data: 2014-10-05 21:46:27
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-05 12:14, Marcin N pisze:
>> 3 decybele to nie jakiś tam "odchyłek" a dwukrotnie większy hałas.
>
> 3 dB to odczucie "minimalnie głośniej".
> 10 dB to odczucie "2x głośniej".
>
Do tego decybele są słabe do porównywania różnych hałasów - potrafią nie
zupełnie nie zgadzać z faktyczną "męczliwością" hałasu.
-
6. Data: 2014-10-05 21:51:37
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
> W autobildzie znalazłem taki test:
> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>
> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
Nadal do wytłumaczenia - temperaturą, nawierzchnią, oponami i techniką
jazdy.
Test chyba nie jest w żaden sposób standaryzowany pod tym względem.
-
7. Data: 2014-10-06 10:12:23
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-10-05 11:02, Olekx pisze:
> Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
> setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
> W autobildzie znalazłem taki test:
> http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
leich-3770583.html
>
> Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
> 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
>
> Pytam bo nowe A6 ma mieć a bazowym silniku 7.9 sekundy. Dla mnie to by
> starczyło, ale pod warunkiem że 7.9 da realni poniżej 8.0. Ale jak
> wyjdzie 8.7 to już za słabo dla mnie... Sami rozumiecie.
>
> Nie mówię już o odchyłkach decybeli przy 130, adac pisze 65 a oni 68 (no
> ok, ale hałas jest bardziej subiektywny niż rozpędzanie)
>
> Olek
Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
świateł czy jak?
Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
Poszukaj wykresu z hamowni tego silnika zobacz ile waży samochód który
chcesz kupić i porównaj z obecnym i będziesz wiedział czy ma to sens.
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
8. Data: 2014-10-06 11:40:46
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu poniedziałek, 6 października 2014 10:12:23 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
> świateł czy jak?
>
> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
> Poszukaj wykresu z hamowni tego silnika zobacz ile waży samochód który
> chcesz kupić i porównaj z obecnym i będziesz wiedział czy ma to sens.
Tylko jak to porownac? Juz inne przelozenia skrzyni biegow maja b.istotny wplyw na
przyspieszenie
np. w moim poprzednim samochodzie Astra F 1.6 16V wg instrukcji montowali 2 rodzaje
skrzyn biegow (rozniace sie "tylko" przelozeniami), a roznica byla m.in. taka, ze na
jednej osiagal max pradkosc na 5 biegu, na drugiej na 4...
WS
-
9. Data: 2014-10-06 11:50:52
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Lewis,
Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote:
[...]
> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
> świateł czy jak?
> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
10. Data: 2014-10-06 12:40:55
Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-10-06 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Lewis,
>
> Monday, October 6, 2014, 10:12:23 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>> Hmm a do czego jest Ci potrzebny zakres 0-100? Ganiasz się od świateł do
>> świateł czy jak?
>> Nie bardziej użyteczny byłby czas 80-120 na 4 biegu?
>
> Do czego? Do ślamazarnego rozpędzania się?
>
> [...]
>
Na miasto 0-70 byle popierdółka w miarę wystarcza. nawet punto z 1.2
można się całkiem żwawo poruszać. Niestety takie same punto w trasie
80-120 kompletnie sobie nie radzi.
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl