  • 31. Data: 2014-10-07 11:11:04
    Temat: Re: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-05 o 11:02, Olekx pisze:
    > Zastanawiam się nad tym co w tytule, bo np. obecne Audi A6 2.8 ma "do
    > setki" 7.7 sek (czyli nieźle jak na komfortową limuzynę).
    > W autobildzie znalazłem taki test:
    > http://www.autobild.de/artikel/audi-a6-lexus-gs-verg
    leich-3770583.html

    > Tu zmierzony czas 0-100 wyszedł... 8.5 sek (!). Ja rozumiem odchyłkę
    > 0.1-0.2 sekundy, ale 7.7 vs 8.5 to różnica dziwna.
    Sam jestem ciekaw, bo próbowałem już różne auta
    i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
    specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę
    biegów.
    Jacek

  • 32. Data: 2014-10-07 11:14:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    valid...

    Hello Ghost,

    Tuesday, October 7, 2014, 8:48:45 AM, you wrote:

    [...]

    >*PLONK!*

    Chyba kaszlakiem.

  • 33. Data: 2014-10-07 11:45:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek wrote:

> [...]
    > i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
    > specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę

    przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach
    laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2014-10-07 14:02:55
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-06 18:01, Axel pisze:

    > "Trybun" wrote in message

    > Zdecydowanie redukcja - w moim aucie na piątce przy 80 mam jakieś
    > 1500obr/min i samochód się przy tym słabo zbiera (benzyna). Oczywiście
    > najlepiej zredukować przed wyprzedzaniem, ale w sytuacji awaryjnej
    > szybka redukcja do trzeciego biegu i gaz do dechy zdecydowanie da
    > lepsze wyniki niż próba rozpędzenia się na piątce.

    Zdecydowanie trzeba sobie kupić auto olewając jego od 0 do 100 w 8, czy
    mniej, sekund a wybrać takie które ma dobrą elastyczność. Tzn. wysoki
    moment obrotowy, najlepiej dostępny od jak najniższych obrotów.

    Czy są gdzieś jakieś obliczenia ile czasu traci sie w trakcie
    wyprzedzania na redukcję biegu na niższy, a ile na to jaka jest strata
    gdy bez redukcji doda się gazu? Bo moje wrażenie jest takie że to
    redukcja bardziej spowalnia. - Wciśnięcie sprzęgła, redukcja z 5 na 3
    przy prędkości 120KM na pewno spowoduje chwilowe przyhamowanie auta,
    łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
    wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja
    biegów.

  • 35. Data: 2014-10-07 14:03:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Chyba kaszlak.

    > Zazdrościsz ciągnika siodłowego bez kagańca? Przecież tym się
    > strasznie źle jeździ...

    Twoja wiedza o dieslach jest bardzo uboga. Przesiadka z 115 konnej benzyny na 90
    konnego turbodieselka był strzałem w dziesiątkę. Dodam że diesel o prawie 400 kg
    cięższy... To już nie te diesle które trzęsą, smrodzą itd. Pozostaje tylko dyskusyjna
    kwestia awaryjności, ale tu jak na razie pozostaje tylko przestać o tym gadać bo
    faktycznie można coś wykrakać, jak na razie wszystko gra i buczy.

  • 36. Data: 2014-10-07 20:09:28
    Od: Olekx <O...@s...pl>

    W dniu 2014-10-07 11:45, masti pisze:

    > przecież te testy, podobnie jak przy spalaniu, są robione w warunkach
    > laboratoryjnych kompletnie nierzeczywistych.

    No ale przecież jak to autobild testuje, to może
    - opony: ok, mogą być rózne
    - ale na pogodę mogą poczekać aż będzie sucho i pewnie tor mają z dobrym
    asfaltem
    - W automacie S-tronic audi chyba nie ma znaczenia szybkość zmiany
    biegów.....

    No nie?

  • 37. Data: 2014-10-07 21:02:44
    Od: b...@g...com

    Witajcie,

    Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-)

    Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej
    mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
    - przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten
    4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy
    - przełożenia głównego - podobnie jw.
    - masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu,
    - oporów aerodyn.

    Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany
    elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
    - 60 - 100 km/h,
    - 80 - 120 km/h,
    - 100 - 140 km/h,
    - 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości,
    na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc
    przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej
    skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach.
    To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie.

    Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani
    marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24)
    :) :
    3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe
    dokładnie 1.000) z trybem "Power"
    0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde
    mnie to nie interesuje ;-)

    Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach:
    1 do 70 km/h,
    2 do 132 km/h
    3 do 194 km/h,
    4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac.

    Do meritum:
    - 60-100 km/h 3.8-4.0 sec.
    Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW
    biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na
    koła

    - 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam.,

    - 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
    Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak
    duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to
    wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170
    PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
    Inne auta:
    Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się
    Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)

    ... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak
    ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a
    pozostałe trzy uśredniamy.

    Podsumowując:

    Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas
    jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu
    pojazdów).

    Pozdrawiam,
    Bugatti

  • 38. Data: 2014-10-07 21:08:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na
    >drogę i czas jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania
    >samochodów (lub szeregu pojazdów).

    Ale to jest bardzo polska perspektywa, ta koncentracja na wyprzedzaniu. W
    cywilizowanych krajach dlugie trasy pokonuje sie austradami i wowczas twoj
    paramater decyduje o komforcie jazdy, w sensie, ze zapewnia nam szybki
    powrot do wyzszej predkosci, gdy cos nas chwilowo spowolnilo, bardzo sobie
    cenie ta ceche.

  • 39. Data: 2014-10-07 22:34:36
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-10-07 14:02, Trybun pisze:
> [...]
    > łącznie z jakieś 3-5 sekund w łeb... Jednak gdy już się jedzie
    > wyjątkowo słabym autem to istotnie jednym wyjściem chyba jest redukcja

    Po pierwsze przy 120 km/h to redukuje się raczej na IV, nie na III.
    Po drugie jeśli *twoje* wyprzedzanie *ciebie* zaskakuje, to robisz to źle.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 40. Data: 2014-10-07 23:11:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-07 11:11, Jacek pisze:
> [...]
    > i ZAWSZE wychodziło mi 2-4 sekundy więcej, niż w katalogu. Jakoś
    > specjalnie nie jestem powolny, żeby zwalić tę różnicę na powolną zmianę

    Bo to nie jest takie proste.
    Trzeba dobrze dobrać obroty przy których startujesz - nie spalić opony,
    ale i żeby nie zamulić silnika niskimi obrotami.
    Do tego dobrze rozgrzany olej w skrzyni i naprawdę bezlitosna zmiana
    biegów z międzygazem.