eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !) › Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
  • X-Received: by 10.140.21.51 with SMTP id 48mr34282qgk.12.1412708564768; Tue, 07 Oct
    2014 12:02:44 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.21.51 with SMTP id 48mr34282qgk.12.1412708564768; Tue, 07 Oct
    2014 12:02:44 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    uq10no5950930igb.0!news-out.google.com!rp1ni22519igb.0!nntp.google.com!s7no1102
    003qap.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 7 Oct 2014 12:02:44 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5431090e$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.2.126.232;
    posting-account=v3wXswoAAACYEkxLGiJmHY2qsyI5lQYi
    NNTP-Posting-Host: 212.2.126.232
    References: <5431090e$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
    From: b...@g...com
    Injection-Date: Tue, 07 Oct 2014 19:02:44 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546361
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie,

    Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-)

    Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej
    mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
    - przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten
    4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy
    - przełożenia głównego - podobnie jw.
    - masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu,
    - oporów aerodyn.

    Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany
    elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
    - 60 - 100 km/h,
    - 80 - 120 km/h,
    - 100 - 140 km/h,
    - 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości,
    na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc
    przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej
    skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach.
    To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie.

    Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani
    marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24)
    :) :
    3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe
    dokładnie 1.000) z trybem "Power"
    0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde
    mnie to nie interesuje ;-)

    Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach:
    1 do 70 km/h,
    2 do 132 km/h
    3 do 194 km/h,
    4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac.

    Do meritum:
    - 60-100 km/h 3.8-4.0 sec.
    Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW
    biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na
    koła

    - 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam.,

    - 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
    Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak
    duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to
    wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170
    PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
    Inne auta:
    Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się
    Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)

    ... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak
    ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a
    pozostałe trzy uśredniamy.


    Podsumowując:

    Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas
    jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu
    pojazdów).

    Pozdrawiam,
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: