-
X-Received: by 10.140.21.51 with SMTP id 48mr34282qgk.12.1412708564768; Tue, 07 Oct
2014 12:02:44 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.21.51 with SMTP id 48mr34282qgk.12.1412708564768; Tue, 07 Oct
2014 12:02:44 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
uq10no5950930igb.0!news-out.google.com!rp1ni22519igb.0!nntp.google.com!s7no1102
003qap.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 7 Oct 2014 12:02:44 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5431090e$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.2.126.232;
posting-account=v3wXswoAAACYEkxLGiJmHY2qsyI5lQYi
NNTP-Posting-Host: 212.2.126.232
References: <5431090e$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Dane techniczne 0-100km/h - jak oni to mierzą ? (wiarygodność !)
From: b...@g...com
Injection-Date: Tue, 07 Oct 2014 19:02:44 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546361
[ ukryj nagłówki ]Witajcie,
Ten post wyszedł długi ale myśle ze ciekawy :-)
Przyspieszenie 0-100 km/h to imho mało przydatny parametr dynamiki pojazdu. W głównej
mierze (oprócz ch-ki zewnetrzej silnika) zalezy takze od:
- przełożenia biegów - bardzo często jest tak że 100 osiąga sie na 3 lub 4tym (ten
4ty to czasem w dostawczakach) co znacznie wydłuża czas z uwagi na szybkosc kierowcy
- przełożenia głównego - podobnie jw.
- masy auta - bawładność to największa "kotwica" przy ruszaniu,
- oporów aerodyn.
Dlatego mając powyzsze cechy lepszym parametrem jest czas rozpędzania (błednie zwany
elastycznoscia...powinni za to scigac dziennikarzy! :)):
- 60 - 100 km/h,
- 80 - 120 km/h,
- 100 - 140 km/h,
- 100 - 200 km/h, lub innych przedziałach predkości,
na mozliwie najnizszych biegach poniewaz im nizszy bieg tym wieksza wartosc
przełozenia co po przemnożeniu przez sprawnosc ukł. napędowego oraz stałe (dla danej
skrzyni) przełożenie główne daje moment obrotowy na kołach.
To tyle teorii którą chyba nie lubicie i gardzicie.
Teraz czas na praktyke na przykładzie mojego auta :). Nie napiszę jaki to model ani
marka bo to zarąbiście rzadki klasyk (2 sztuki na mobile.de, 3 sztuki na autoscout24)
:) :
3.0 (benz.), 192 hp, 285 Nm, 1410 kg, automat 4-biegowy (3bieg ma przelożenie równe
dokładnie 1.000) z trybem "Power"
0-60 mph (czyli do 97 km/h) wg producenta : 8.4 sec. Ile ma do 100 km/h? Naprawde
mnie to nie interesuje ;-)
Prędkoście maksymalne (wg licznika) na poszczególnych biegach:
1 do 70 km/h,
2 do 132 km/h
3 do 194 km/h,
4 do ... nie miałem okazji zweryfiowac.
Do meritum:
- 60-100 km/h 3.8-4.0 sec.
Żaden Diesel do 2.0 pojemności 1xTurbo mi nie podskoczy. Wyjątkiem są 2.0d BMW
biturbo i nowe VW 2.0 biturbo bo mają szeroki, zakres dużego momentu obrotowego na
koła
- 80-120 km/h 5.0 - 5.5 sec... dokładnie nie pamiętam.,
- 100-140 km/h 7.6 - 8.0 sec
Tutaj dla mnie jest lipa (ze względu na to ze na 3cim biegu auto nie ma juz tak
duzego momentu obr na kolach...gdyby 2 bieg był do 100-105 km/h, 3ci do 145-150, to
wowczas 100-140 byłoby w zakresie 6.8-7.3 sec )...choć i tak szybciej niz 2.0 TDI 170
PS w Passku B6 4Motion (9 sec 100-140)
Inne auta:
Porsche 911 Turbo S 560 KM 100-140 w 2.0- 2.2 sec...istny masakrator...niech się
Megrims wypowie nt. jego 911 Turbo :-)
... niech też inni napisza swoje pomiary swoich autek, jesli maja narzedzia....jak
ktos nie ma to wystarczy stoper i 5 prób pomiarowych. Dwie skrajne odrzucamy a
pozostałe trzy uśredniamy.
Podsumowując:
Czas przyspieszenia w zakresach wyższych predkości ma b. duzy wpływ na drogę i czas
jaką wykonujemy na " krytycznym" pasie podczas wyprzedzania samochodów (lub szeregu
pojazdów).
Pozdrawiam,
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.14 21:08 Ghost
- 07.10.14 22:34 LEPEK
- 07.10.14 23:11 Tomasz Pyra
- 08.10.14 23:06 janusz_k
- 08.10.14 23:56 Olekx
- 09.10.14 00:09 Tomasz Pyra
- 09.10.14 15:05 Trybun
- 09.10.14 21:38 Tomasz Pyra
- 12.10.14 09:39 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=